Gå til innhold

Følg Jørgen Arne-saken, om tvangssalg, menneskerettigheter og mer.


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om det ikke er noe av verdi å hente da?

Det er som sagt en bekjent(prøver å ta avstand fra kriminelle miljøer), så jeg kjenner ikke til detaljer, men han bor i buss og har ingenting av spesiell salgbar verdi utenom den, så vidt jeg vet.

Addressen han er registrert på i kunngjøringen bor han ikke på lengre, så det er vel både vanskelig å få tak i både han og eiendeler.

Han er ikke i samme by engang.

 

Hva skjer om politiet/advokat ikke får tak i han ved konkurssalg? Det er tross alt vanskelig å få tak i noen som bor i en buss...

 

Bobuss-Bjørnar:

 

 

Den videoen er så "cringeworthy" at jeg ikke klarte å se stort av den.

 

Det var imponerende av advokaten at han klarte å unngå å le høyt av tullet til denne bjørnar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest imponerende er vel at "Bjørnar" tror han har noe å tjene på dette. Det eneste som skjer er jo at gjelden vokser og vokser.

 

Herregud, bare tenk om du plutselig havnet i en lignende situasjon i din jobb? La oss si at du jobber i kassa på rema, og så plutselig står det en slesk jævel foran deg med en diger handlevogn full av varer, og etter at du har scannet alle varene så begynner fyren å prate om "personer" og "mennesker" og at han absolutt ikke har tenkt å betale for disse varene, siden denne "gjelden" er opparbeidet av en annen identitet. 

 

Men jeg regner egentlig med at TS ikke har en jobb, siden han åpenbart ikke har noen "personlighet" og dermed ikke er i stand til å inngå kontrakter.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville spekulasjoner du kommer med.

Og det kommer fra deg?

 

At det finnes miljøer (i USA?) som bruker vold er kanskje ikke overraskende, men å koble det til de som her i landet velger å kalle seg levende mennesker i stedet for juridiske personer, er å dra det alt for langt.

Hele greia er jo importert fra nettopp disse voldelige galningene i USA. "Ekte person"-miljøet i Norge er basert på amerikanerne. Da er det ikke vanskelig å tenke seg at også voldeligheten importeres gradvis i tillegg.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Dette blir jo ikke fullstendige fakta og virkelighet bare fordi det står skrevet der. En tvangsinnleggelse har selvfølgelig en begrunnelse og utenforstående som de nevnt ovenfor og alle oss her på forumet har ikke innsyn i den og skal heller ikke ha det. Men det er meningsløst å prøve å argumentere imot. Påstandene i linken din står tydelig på sine egne kvikkleireføtter og meningsløshet.

Det er ikke nødvendigvis "fullstendige fakta og virkelighet" bare fordi det er skrevet i begrunnelsen heller, noe man i Norge har eksempler på.

 

http://www.dagbladet.no/2012/11/16/magasinet/arnold_juklerod/psykiatri/debatt/thorvald_steen/24398056/

 

Du har det med å dra frem svært gamle saker som er irrelevante for dagens system. Det blir som å trekke frem jødeparagrafen for å kritisere statens behandling av jøder i dag, eller homoparagrafen for det samme.

 

Om jeg ikke husker feil så er vel Norge blandt de land som bruker mest tvangsinnlegging, bortsett fra Russland i sin tid. Innebærer det at nordmenn er galere enn resten?

Siden du som vanlig ikke tar med kilde måtte jeg søke på det. Jeg fant denne artikkelen fra 2003:

 

http://www.aftenposten.no/norge/Norge-har-flest-tvangsinnleggelser-i-Europa-537650b.html

 

Din fremstilling av saken er mildt sagt uredelig. For det første påpekes det i artikkelen at Norge har en strengere lovgivning enn andre land, og for eksempel ikke hadde mulighet til å omgjøre frivillig innleggelse til tvangsinnleggelse. For det andre anses Norge for å være bedre til å registrere slikt.

 

Videre kan jeg ikke se noen forholdstall. Hvor mange psykisk syke er det sammenlignet med befolkningen totalt, og hvor mange tvangsinnlegges sammenlignet med befolkningen totalt og antall registrerte psykisk syke?

 

Ditt stakkarslige forsøk på å sverte Norge og staten feiler igjen fordi påstanden din, selv om den isolert sett kan være riktig, så ser man at når den settes i kontekst er det ren manipulasjon med anti-stat-propaganda som formål.

 

Jeg vet ikke om du utelater konteksten fordi du er kunnskapsløs eller fordi du er en løgner, men du kan kanskje opplyse dine motdebattanter om hva som er riktig?

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har mange i familien som jobber med både fysisk og psykisk helse, og jeg hører hele tiden at det er FOR VANSKELIG å legge inn syke personer med tvang. Og det gjelder ikke bare psykisk syke, men folk som faktisk står i fare for å dø hvert øyeblikk, men som likevel skriver seg ut av sykehuset etter ulykker eller store operasjoner.

 

Dette fører visstnok til mange dødsfall årlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har mange i familien som jobber med både fysisk og psykisk helse, og jeg hører hele tiden at det er FOR VANSKELIG å legge inn syke personer med tvang. Og det gjelder ikke bare psykisk syke, men folk som faktisk står i fare for å dø hvert øyeblikk, men som likevel skriver seg ut av sykehuset etter ulykker eller store operasjoner.

 

Dette fører visstnok til mange dødsfall årlig.

Denne kanalen publiserer mye av Ola Nordman sine pluss en del chemtrails og annet som ikke er fra denne virkeligheten. Det har vært en utfordring lenge at tvangsinnleggelser er altfor vanskelig å få gjennom. Dette har ingenting med å være overbevist om alternative teorier eller å være rene kverulanter å gjøre. Dette er bare tragisk og er en sak for helsevesenet.

Endret av Departure
Lenke til kommentar

Hele greia er jo importert fra nettopp disse voldelige galningene i USA. "Ekte person"-miljøet i Norge er basert på amerikanerne. Da er det ikke vanskelig å tenke seg at også voldeligheten importeres gradvis i tillegg.

Det er jo ikke ukjent at de i det minste hyller vold. Så en sak der en barnevernsleder ble angrepet med hammer, i praksis ett drapsforsøk. Og det er så klart angriperen som blir behandlet urettferdig og bør få oppreisning i stedet for straff.

Lenke til kommentar

 

Hele greia er jo importert fra nettopp disse voldelige galningene i USA. "Ekte person"-miljøet i Norge er basert på amerikanerne. Da er det ikke vanskelig å tenke seg at også voldeligheten importeres gradvis i tillegg.

Det er jo ikke ukjent at de i det minste hyller vold. Så en sak der en barnevernsleder ble angrepet med hammer, i praksis ett drapsforsøk. Og det er så klart angriperen som blir behandlet urettferdig og bør få oppreisning i stedet for straff.

 

 

Det er ikke ukjent at det finnes vold i verden.

Mange galinger, men mye mer er galt med samfunnets makt også - som fremprovoserer veldig mye av dette.

Å prøve å forbinde de norske levende menneskene med vold skal du slite med å få til.

 

Ehh....mente naturligvis jordens levende mennesker som befinner seg i det jurisdiksjonen kaller Norge...

Lenke til kommentar

At du ikke bare tar med deg matpakka di og stikker til skogs. Den skumle makta lurker rundt overalt, så like greit å bli eksilobjekt i skogen. Der kan ingen høre deg hyle annet en konglene. 

Slite med å forbinde disse individene med vold? Du synes ikke at innbruddsforsøkene til Jørgen Arne er voldelige når han bruker vinkelsliper for å bryte seg inn?

Hadde en fyr stått på min dør og skulle inn med vinkelsliper som "nøkkel" hadde jeg da tenkt alt annet en "dette er en rolig og stabil kar som bare vil inn og se på huset han ikke eier lenger."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å prøve å forbinde de norske levende menneskene med vold skal du slite med å få til.

 

Ehh....mente naturligvis jordens levende mennesker som befinner seg i det jurisdiksjonen kaller Norge...

Tunga rett i munnen nå. Så dere annerkjenner juridiksjonen Norge?

 

 

Trykket du svar før du så at jeg la til "Ehh...."    ?   :)

Lenke til kommentar

At du ikke bare tar med deg matpakka di og stikker til skogs. Den skumle makta lurker rundt overalt, så like greit å bli eksilobjekt i skogen. Der kan ingen høre deg hyle annet en konglene. 

 

Slite med å forbinde disse individene med vold? Du synes ikke at innbruddsforsøkene til Jørgen Arne er voldelige når han bruker vinkelsliper for å bryte seg inn?

 

Hadde en fyr stått på min dør og skulle inn med vinkelsliper som "nøkkel" hadde jeg da tenkt alt annet en "dette er en rolig og stabil kar som bare vil inn og se på huset han ikke eier lenger."

 

Når døra var låst på den måten sier det seg selv at ingen var i boligen da.

Jørgen Arne skulle bare inn i sin egen bolig som ennå ikke var lovlig overtatt. Gangsterne jobbet naturligvis på harde livet for å få det til, men var altså ikke i mål helt etter reglene. Ytterligere problem er altså at Jørgen Arne drar dette til et nærmest historisk nytt nivå med å utfordre systemet og deres slappe forhold til menneskerettighetene.

 

Å kalle den situasjonen for vold blir tåpelig. Jørgen Arne har knapt gjort motstand fysisk når han er blitt fjernet, når han med kameraet sitt ville dokumentere hvordan tjenestemenn og andre opptrådde, som følge av hans erfaring med løgn og lureri fra det offentlige gang på gang.

Endret av clink
Lenke til kommentar

 

 

 

Å prøve å forbinde de norske levende menneskene med vold skal du slite med å få til.

 

Ehh....mente naturligvis jordens levende mennesker som befinner seg i det jurisdiksjonen kaller Norge...

Tunga rett i munnen nå. Så dere annerkjenner juridiksjonen Norge?

 

 

Trykket du svar før du så at jeg la til "Ehh...."    ?   :)

Nei, men jeg lurer på hvordan dere kan befinne dere innenfor den juridiksjonen Norge, eller om jeg ser næremere på formuleringen snakker du om "det jurisdiksjonen kaller Norge", men hvilken juridiksjon er dette? Tross alt, kun levende mennesker kan kalle ting for "noe" (deribland "Norge"). :)
Lenke til kommentar

 

At du ikke bare tar med deg matpakka di og stikker til skogs. Den skumle makta lurker rundt overalt, så like greit å bli eksilobjekt i skogen. Der kan ingen høre deg hyle annet en konglene. 

 

Slite med å forbinde disse individene med vold? Du synes ikke at innbruddsforsøkene til Jørgen Arne er voldelige når han bruker vinkelsliper for å bryte seg inn?

 

Hadde en fyr stått på min dør og skulle inn med vinkelsliper som "nøkkel" hadde jeg da tenkt alt annet en "dette er en rolig og stabil kar som bare vil inn og se på huset han ikke eier lenger."

 

Når døra var låst på den måten sier det seg selv at ingen var i boligen da.

Jørgen Arne skulle bare inn i sin egen bolig som ennå ikke var lovlig overtatt. Gangsterne jobbet naturligvis på harde livet for å få det til, men var altså ikke i mål helt etter reglene. Ytterligere problem er altså at Jørgen Arne drar dette til et nærmest historisk nytt nivå med å utfordre systemet og deres slappe forhold til menneskerettighetene.

 

Å kalle den situasjonen for vold blir tåpelig. Jørgen Arne har knapt gjort motstand fysisk når han er blitt fjernet, når han med kameraet sitt ville dokumentere hvordan tjenestemenn og andre opptrådde, som følge av hans erfaring med løgn og lureri fra det offentlige gang på gang.

 

1: Boligen tilhørte på dette tidspunktet ikke Jørgen Arne. Han mente den fortsatt tilhørte ham, men det var en feil oppfatning som han ikke hadde noe som helst grunnlag for annet enn oppspinn og fanteri fra idioter som sprer desinformasjon på internett.

2: Jo, å bruke verktøy for å bryte seg inn i et låst hus er vold.

3: Det sier på ingen måte seg selv at ingen er hjemme bare fordi døren er låst.

4: Et innbrudd er en krenkelse uansett om man er hjemme eller ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

At du ikke bare tar med deg matpakka di og stikker til skogs. Den skumle makta lurker rundt overalt, så like greit å bli eksilobjekt i skogen. Der kan ingen høre deg hyle annet en konglene. 

 

Slite med å forbinde disse individene med vold? Du synes ikke at innbruddsforsøkene til Jørgen Arne er voldelige når han bruker vinkelsliper for å bryte seg inn?

 

Hadde en fyr stått på min dør og skulle inn med vinkelsliper som "nøkkel" hadde jeg da tenkt alt annet en "dette er en rolig og stabil kar som bare vil inn og se på huset han ikke eier lenger."

 

Når døra var låst på den måten sier det seg selv at ingen var i boligen da.

Jørgen Arne skulle bare inn i sin egen bolig som ennå ikke var lovlig overtatt. Gangsterne jobbet naturligvis på harde livet for å få det til, men var altså ikke i mål helt etter reglene. Ytterligere problem er altså at Jørgen Arne drar dette til et nærmest historisk nytt nivå med å utfordre systemet og deres slappe forhold til menneskerettighetene.

 

Å kalle den situasjonen for vold blir tåpelig. Jørgen Arne har knapt gjort motstand fysisk når han er blitt fjernet, når han med kameraet sitt ville dokumentere hvordan tjenestemenn og andre opptrådde, som følge av hans erfaring med løgn og lureri fra det offentlige gang på gang.

 

Og igjen svarer du med et svampete, uklart og udefinert svar. Har du store problemer med å gjøre deg forstått ellers i livet også, eller velger du bare å være uklar her på forumet?

 

"Når døra er låst på den måten, sier det seg selv at ingen var i boligen da." 

 

Finnes det forskjellige måter å låse en dør på? Sånn at folk som står utenfor skjønner automatisk om en person er hjemme eller ikke? Det er det samme som å si at alle som kjører svarte biler er vegetarianere. 

 

Jeg låser alltid døren etter meg når jeg går både inn og ut av leiligheten min, da jeg føler meg sikrere med det. Hvis det da hadde stått en utenfor med vinkelsliper, hadde jeg ringt politi og samtidig bevæpnet meg. Fortsatt ikke-voldelig?

 

 

"Jørgen-Arne skulle bare osv osv osv..." 

 

Så hvis jeg finner ut at jeg har lyst til å gå inn i en butikk etter stengetid, kan jeg bryte meg inn og gjøre det jeg skulle, fordi jeg skulle bare? Hvordan kan han som et levende menneske gå utenom rettskraftige kjennelser, når de fleste andre, også de som overtok boligen, retter seg etter dette? Hvor får han det fra at han er en maktperson som kan trumfe dette?

 

Du refererer til dette systemet og menneskerettighetene som om de er 2 instanser som ikke har noe med hverandre å gjøre. Krikkert har gjort det klart at menneskerettighetene er lover som kan tolkes på ulike måter. Jørgen-Arne skriker jo selvsagt høyest med sin tolkning uten å ta hensyn til de andre innvirkninger som finnes. 

 

(Redigert i forhold til Krikkert's korreksjon) :)

 

Det er så mye svada-synsing og dårlig fremtredende svar fra deg, clink, så du burde enten bli tydeligere og komme med egne, klare meninger, eller bare få en moderator til å stenge denne tråden. 

Endret av traskas waits for alice
Lenke til kommentar

Menneskerettighetene er ikke retningslinjer, men de er ikke klare og entydige, de må altså tolkes - og de bestemmer ikke selv konkret hvilken konsekvens brudd på dem skal få.

 

Jørgen Arne påberoper seg såvidt jeg har sett brudd på retten til en rettferdig rettergang (EMK artikkel 6), på to grunnlag, og retten til privatliv (EMK artikkel 8) på ett grunnlag:

 

1) Han fikk ingen muntlig forhandling -- men muntlig forhandling er ingen absolutt rettighet, og han har ikke gjort gjeldende noe som tilsier at saken ville fått et annet utfall hvis den ble behandlet muntlig, altså er dette et konsekvensløst brudd, hvis det er et brudd.

2) Eiendommen ble solgt før det var rettskraftig avgjort at det var adgang til å selge eiendommen -- men dette bygger på en forutsetning om at ingenting er rettskraftig før EMD har tatt stilling til det, noe som er feil.

3) Hjemmet hans (og kona/barnas) ble solgt uten at det var vurdert om det var nødvendig å gripe inn i hans privatliv -- dette er prosedabel argumentasjon, men hans rett til privatliv må da vurderes opp mot kreditorenes rett til respekt for sin eiendomsrett og de avtaler han frivillig har inngått med dem.

 

Han krever at konsekvensen på disse bruddene skal være at tvangssalget annulleres og den rettslige situasjonen skal være som om det aldri hadde skjedd (nemlig at han fortsatt er eier, og at han derfor har rett til å bruke boligen som han vil). Men dette gir ikke EMK artikkel 13 ham noen ubetinget rett til - i utgangspunktet har han bare rett til en monetær kompensasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang låsing så var det vel låst med hengelås på utsiden, så det er jo veldig lite sannsynlig at det var noen inne. Jeg har ihvertfall sett en film der et var metallstang over døren som var festet med hengelås og beslag.

 

Så, joda, det var låst på en sånn måte at det var ganske åpenbart at ingen var hjemme

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...