Gå til innhold

Følg Jørgen Arne-saken, om tvangssalg, menneskerettigheter og mer.


clink

Anbefalte innlegg

Oppdatering 26.9.16 - En oppklaring for å unngå forvirring om hvem som er hvem, og hvem som gjør hva...
Jørgen Arne som har sittet på isolat siden i våres.

Ola Nordmann, Shiva, Gunnar Viritsekk Håvik m/flere er støttespillere for/venner av Jørgen Arne i hans kamp mot maktsystemet (staten) som hjelper bankene/kreditorene og deres hjelpemannskap med tvangssalg av Jørgen Arnes eiendommer pga lommerusk. Noen av Jørgen Arnes støttespillere er frie mennesker (levende mennesker uten juridisk forbindelse). Ola Nordmann (mr.hillclimb på Facebook) og Håvik er stuntreportere, ofte med direktesendinger på Facebook for å avdekke/eksponere feilene og ulovlighetene som begås av rettssystemet, noe de alle har erfart gjentatte ganger med sine videodokumentasjoner fra sin kontakt med rettsinstansene utallige ganger. Årsaken til at de velger å filme/gjøre opptak av all kontakt med rettssystemet er nettopp ulovlighetene og rettighetsbruddene de selv har opplevd. De ser det altså nødvendig å filme enhver henvendelse, eller ta opp alle telefonsamtaler. Det er ikke noe de gjør for å være vanskelige eller plagsomme. Tvert om - det er hyggelige mennesker når de blir behandlet normalt.

 

Dessuten har Kirsten Femundsenden og Ola Nordmann har også fått tvangssolgt eiendommer. Kirsten som følge av et ekstremt NAV-rot. Kirsten er også ivrig medhjelper/støttespiller i saken til Jørgen Arne.

Hvem rydder opp når Kirsten har mistet flere eiendommer som direkte følge av at NAV og KLP har gjort grove feil i utbetalingene?

 

 

Oppdatering 19.9.2016 - Saken med Arne Jørgen starter.
Live-sendt video fra Ola Nordmann
https://www.facebook.com/mr.hillclimb/videos/10153966498591696/?hc_ref=NEWSFEED

 

 

 

 

 

Opprinnelig innlegg:

 

Orientering om saken her:

https://www.facebook.com/mr.hillclimb/posts/10153939481671696?hc_location=ufi

 

 

Saken, slik den fremstilles i avisen, langt fra sannheten om hva det dreier seg om.

 

Omfattende tiltale mot mann i 40-åra

http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/07/Omfattende-tiltale-mot-mann-i-40-%C3%A5ra-13292435.ece

 

 

Pga denne saken holder Orkdal Lensmannskontor stengt faktisk.

http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/06/Stengt-p%C3%A5-torsdag-13291193.ece

 

Dette er en spesiell sak. Den som gidder vil forstå hva som ligger bak.

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skrev jeg en del linjer som forsvant i nettleserkrasj nettopp...

Jeg er ikke i stand til å oppsummere saken, men har fulgt med dette i et par år og har sett de fleste av de utallige video/lyd-opptakene som Jørgen Arne har laget for egen dokumentasjons skyld, f.eks. kontakt med rettssystemet i diverse skranker, kontakt med kreditorer (f.eks. Hamos som ikke ville opplyse hvor mye han skyldte dem).

Jeg skal komme tilbake med biter i dette puslespillet, men det er som sagt en stor mengde små biter som ikke er systematisert.

 

https://www.facebook.com/ja.liveja/videos/1450042335297708/

Videoene til Jørgen Arne (hummer og kanari, let igjennom...)
https://www.facebook.com/ja.liveja/videos_by

Det finnes også en del skriftlige postinger bl.a. av Kirsten Femundsenden, samt video av/med Marius Reikerås som uttaler seg om saken.

Lenke til kommentar

Du har fulgt med på denne saken i et par år og er ikke i stand til å oppsummere den?

 

Jeg skrev "fulgt med dette" da det ikke er en enkel liten konkret sak.

Jørgen Arne har også støttet folk i andre saker og der også bidratt med dokumentasjon i form av videoopptak.

Som om ikke Jørgen Arnes sak er nok, så har vi Femundsendens sak hvor NAV har sviktet fullstendig og bidratt helt konkret til at hun ikke har fått betalt alle regninger og dermed fått tvangssolgt flere eiendommer. Disse og flere har også bistått "Ola Nordmann" (den navneløse i hans fengslingsmøter. Jørgen Arnes var naturlig involvert i saken med hans sønn (husker ikke om det barnevernssak eller hva nå).

Jørgen Arne og hans familie ble fratatt alt av data/telefonutstyr.

De (politiet/rettssystemet) forsøkte nok å hindre opptak å nå ut til folket.

 

Folk må få se disse sakene fra andre siden også, ikke bare via offisielle dokumenter siden de ikke gjenspeiler virkeligheten. Det skjønner man når man følger med.

Endret av clink
Lenke til kommentar

Jeg greier ikke med min beste vilje å se at innbrudd, brudd på besøksforbud o.l. IKKE skal kvalifisere til en solid straffereaksjon fra staten. De som har overtatt eiendommen har ikke gjort vedkommende en tøddel, og må i det minste få være i fred.

Det finnes fornuftige måter å angripe et problem, men også ufornuftige. Dette hører til sistnevnte kategori.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Jeg greier ikke med min beste vilje å se at innbrudd, brudd på besøksforbud o.l. IKKE skal kvalifisere til en solid straffereaksjon fra staten. De som har overtatt eiendommen har ikke gjort vedkommende en tøddel, og må i det minste få være i fred.

 

Det finnes fornuftige måter å angripe et problem, men også ufornuftige. Dette hører til sistnevnte kategori.

 

Kanskje det kan være at besøksforbudet er et verktøy de misbruker for å få gjennomført tvangssalget uten problemer.

Nå tror jeg du er inne på kjernen i saken slik Jørgen Arne ser det.

 

Det du kaller innbrudd er for Jørgen Arne at han tok seg inn hans egen bolig.

Han står på at menneskerettighetene er brutt, for de har forrang for loven, men ikke følges av myndighetene.

Lex Superior heter det kanskje...?

 

Det skal derfor bli spennende å se om Jørgen Arne får frem dette i saken, eller om hele maskineriet settes inn for full for å overkjøre hans rettigheter/syn. For han har sittet innesperra i mange måneder, noe som må være ufattelig spesielt for en sånn sak.

 

 

 

Lenke til kommentar

Orientering om saken her:

https://www.facebook.com/mr.hillclimb/posts/10153939481671696?hc_location=ufi

 

 

Saken, slik den fremstilles i avisen, langt fra sannheten om hva det dreier seg om.

 

Omfattende tiltale mot mann i 40-åra

http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/07/Omfattende-tiltale-mot-mann-i-40-%C3%A5ra-13292435.ece

 

 

Pga denne saken holder Orkdal Lensmannskontor stengt faktisk.

http://www.avisa-st.no/nyheter/2016/09/06/Stengt-p%C3%A5-torsdag-13291193.ece

 

Dette er en spesiell sak. Den som gidder vil forstå hva som ligger bak.

 

Linkene dine gir jo INGEN orientering om saken, og uavhengig av om denne personen har blitt rettferdig behandlet eller ikke så tror jeg neppe saken hans styrkes av støtte fra konspirasjonstullinger som ikke skjønner hvordan banksystemet vårt fungerer eller som tror at våre juridiske personer handles med i en stor verdenskonspirasjon....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra artikkelen du linket til er allerede eiendommen solgt og overtatt av noen andre. Dette er da per definisjon ikke Jørgen Arnes hus lenger. Om Jørgen Arne mener noe annet er nå så, men det skal ikke være de nye eiernes problem. Og hva har denne advokaten liksom gjort? Det må være lov å bistå en part i saken uten at Jørgen Arne skal skape rabalder av det. En advokat er tross alt bare sin klients talerør/rådgiver o.l., og ikke noen JA har noen grunn til å være sint på - akkurat som ingen pårørende fra Utøya har noen grunn til å være gretten på ABB's forsvarerteam.

Noe annet enn innesperring synes merkelig i en slik sak, når tiltalte tilsynelatende er helt blottet for common sense rundt dette med hvordan man angriper et slikt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg stoler helt på mange av de kommentarene folk skriver på Facebook, men det er ganske ubehagelig å se de videoene der politi og andre instanser kommer mannsterke og tar seg inn i hjemmet og kaller mannen for en rekke usaklige ting mens de med makt bryter kontakt mellom familien. Uansett lover og dommer så er det nok ganske skremmende for enhver familie å oppleve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ut fra artikkelen du linket til er allerede eiendommen solgt og overtatt av noen andre. Dette er da per definisjon ikke Jørgen Arnes hus lenger. Om Jørgen Arne mener noe annet er nå så, men det skal ikke være de nye eiernes problem. Og hva har denne advokaten liksom gjort? Det må være lov å bistå en part i saken uten at Jørgen Arne skal skape rabalder av det. En advokat er tross alt bare sin klients talerør/rådgiver o.l., og ikke noen JA har noen grunn til å være sint på - akkurat som ingen pårørende fra Utøya har noen grunn til å være gretten på ABB's forsvarerteam.

 

Noe annet enn innesperring synes merkelig i en slik sak, når tiltalte tilsynelatende er helt blottet for common sense rundt dette med hvordan man angriper et slikt problem.

 

Mordere varetektsfengsles vanligvis i fire uker. Jeg syns det er litt overkill at personen i denne saken må sitte i varetekt i flere måneder (siden april om jeg forstår det rett)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra artikkelen du linket til er allerede eiendommen solgt og overtatt av noen andre. Dette er da per definisjon ikke Jørgen Arnes hus lenger. Om Jørgen Arne mener noe annet er nå så, men det skal ikke være de nye eiernes problem.

 

Men hvis statens (rettssystemets) innblanding skjer uten at man tar hensyn til menneskerettighetene, så er det greit så lenge det har skjedd og ingen kan gjøre noe med det? Er det det du mener?

 

For det statens her gjør er jo å hjelpe bankene til å kreve inn penger som de kanskje ikke har rett på (det må i så fall avklares på en riktig måte).

 

Jørgen Arne har gang på gang hevdet at menneskerettighetene (punktene kan jeg ikke i hodet) gir rett til bl.a. å få hjelp til å avklare sine rettigheter i slike saker, men det som skjer er at om man skylder en tusenlapp så kommer horder av politifolk og hjelper banken med utkastelse og salg av millionverdier for å kreve inn lommerusk - som et eksempel.

 

 

Lenke til kommentar

 

Ut fra artikkelen du linket til er allerede eiendommen solgt og overtatt av noen andre. Dette er da per definisjon ikke Jørgen Arnes hus lenger. Om Jørgen Arne mener noe annet er nå så, men det skal ikke være de nye eiernes problem.

 

Men hvis statens (rettssystemets) innblanding skjer uten at man tar hensyn til menneskerettighetene, så er det greit så lenge det har skjedd og ingen kan gjøre noe med det? Er det det du mener?

 

For det statens her gjør er jo å hjelpe bankene til å kreve inn penger som de kanskje ikke har rett på (det må i så fall avklares på en riktig måte).

 

Nei det er ikke det jeg mener, men linkene dine bidro absolutt ingenting til å forklare saken på en saklig måte. - Det var kun denne avisartikkelen og en masse mennesker på heksejakt i ett kommentarfelt på facebook.

Lenke til kommentar

Han må angripe saken på riktig måte om han er uenig, innbrudd, brudd på besøksforbud og trakasering er ikke riktig måte og vil så klart bli straffet.

Mår han slutter å betale lån så kan banken tvangsselge huset som en sist løsning, noe de har gjort her og i kirsten sin sak, ingunn sin sak og ett par andre i den gjengen som slutter å betale på lån.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Varetekt har to grunner: gjentakelsesfare og fare for at den mistenkte stikker av. Dersom han gjentatte ganger begår samme kriminelle handling og i tillegg ikke respekterer Norges myndigheter, så kan han sitte i varetekt i livstid for alt jeg bryr meg.

 

Men det er ikke det du bryr deg om som er viktig, men menneskerettigheter og norske lover. Varetekt på livstid for småting som denne personen er beskyldt for tror jeg ikke du hadde likt om du var i hans sko heller. I et sivilisert samfunn sparer vi slikt som livstid i fengsel/forvaring til de virkelig store forbrytelsene som massemord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...