Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Telefonene som kommer i butikkene i dag er låst til telenor... bør jeg unngå dem? Har aldri hatt operatørlåst telefon før så vet ikke hva det innebærer. Noen som kan opplyse meg?

Lenke til kommentar

Det betyr at du får telefonen litt billigere der og da, men binder deg til et abonnement, som selvfølgelig gjør at totalprisen blir telefonens pris og abonnementets pris. Og telefonen er låst til utelukkende Telenors SIM-kort.

 

Når bindingstiden er utløpt må du skrive inn en kode på telefonen for å oppheve SIM-kort sperren.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre... kjøpe eller ikke... Vet ikke om alle appene jeg bruker på android finnes til iphone. Vet ikke hvordan jeg får tilgang til app store uten apple produkt. Går ikke med apple TV sikkert? vet ikke når iphone 7 kommer i butikken i morgen heller... "melllom 09:00 og 17:00" :(

Dagens tips: behold den du har eller kjøp deg en huawei om det klør skikkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Er det noen som er kjent med Leggetid? Setter på påminnelse én time (kl. 21) før jeg skal legge meg (kl. 22), men det skjer ingenting. Vet ikke helt hva jeg gjør feil.

 

Kommer bare et lite pling. Ikke alltid det virker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg glemte å si at jeg ville ha tilgang til app store for å se om de har samme eller tilsvarende apper til de tjenester jeg bruker på min android mobil :) Men takk for innspill folkens.

Lenke til kommentar

Ved operatørlås så er telefonen låst til ett gitt nettverk, som f.eks Telia eller Telenor, men de benytter operatørlås i svært liten grad i dag etter det jeg kjenner til. Ved binding så har man som regel kjøpt telefonen til en rimeligere pris, eller man får en lavere abonnementspris mot av man har låst abonnementet sitt til den teleoperatøren man har valg, og for å komme ut av avtalen må man betale ett gebyr tilsvarende rabatten man har fått i den forbindelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Jeg glemte å si at jeg ville ha tilgang til app store for å se om de har samme eller tilsvarende apper til de tjenester jeg bruker på min android mobil :) Men takk for innspill folkens.

Kan jo nevne at jeg har byttet fra ios til android. Har funnet igjen alle appene mine

Lenke til kommentar

 

Fikk tak i iPhone 7 i går.

Andre som har opplevd at første lading av batteriet går veldig tregt?

Har hatt den i laderen ca siden kl 23 i går, og nå 05:30 er den bare ladet opp til 61%. Batteriet var helt tomt da jeg plugga den i laderen.

Bruker wall-adapteren som fulgte med i eska.

 

Har du sjekket at ledningen stod skikkelig i både lader og mobilen? Eventuelt prøv med en annen lader. Har selv gått på noen smeller hvor ledningen har vært dårlig festet og falt ut når jeg har løftet på telefonen på natterstid.

 

Ja, sjekka at laderen og kabelen - og alt var koblet riktig.

Skrudde telefonen av og på, og da ladet den normalt. Alt virker bra nå, var redd det var noe galt med batteriet. :)

Lenke til kommentar

iPhone 7 finnes ikke operatørlåst til Telenor. Eneste praktiske forskjellen er et Telenorklistremerke på esken og at forhandler får IMEI-støtte fra Telenor om de selger den med binging til Telenor.

 

Du er 100% sikker på dette? Ser noen butikker har fått inn telefoner hvor det står låst til Telenor. Samboer bruker Ice.net, så det hadde vært greit om det fungerte så hun ikke må vente på ubrandede telefoner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...