Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Fikk tak i iPhone 7 i går.

Andre som har opplevd at første lading av batteriet går veldig tregt?

Har hatt den i laderen ca siden kl 23 i går, og nå 05:30 er den bare ladet opp til 61%. Batteriet var helt tomt da jeg plugga den i laderen.

Bruker wall-adapteren som fulgte med i eska.

Det hørtes ikke riktig ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tak i iPhone 7 i går.

Andre som har opplevd at første lading av batteriet går veldig tregt?

Har hatt den i laderen ca siden kl 23 i går, og nå 05:30 er den bare ladet opp til 61%. Batteriet var helt tomt da jeg plugga den i laderen.

Bruker wall-adapteren som fulgte med i eska.

 

Har du sjekket at ledningen stod skikkelig i både lader og mobilen? Eventuelt prøv med en annen lader. Har selv gått på noen smeller hvor ledningen har vært dårlig festet og falt ut når jeg har løftet på telefonen på natterstid.

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket litt rundt med telefoner i Bergensområdet hos Telebutikken(e). Sølv, Gull, Rosegull 128GB/256GB er mulig å få fatt i. Ingen Plus-modeller. Tror nok Apple har bommet litt på hvilke farger folk har lyst på.

 

Fortsatt ikke hørt noe om reservasjonen til Telenor. Er det noen som tilfeldigvis har lenke på 128GB/256GB svart? Både vanlig og plus er aktuell.

Lenke til kommentar

 

Har du fått nytt simkort? BankID skal jo gå via simkort, og ikke telefon.

Ikke nytt simkort nei.

 

 

Hmm, da er eneste "problemet" jeg har hatt at telefonen må være låst opp i det du mottar BankID forespørselen. Lenge siden jeg har brukt BankID på mobil så mulig det har forandret seg siden da. Men husker at jeg alltid måtte ha telefonen låst opp, hvis ikke så skjedde det aldri noe.

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket litt rundt med telefoner i Bergensområdet hos Telebutikken(e). Sølv, Gull, Rosegull 128GB/256GB er mulig å få fatt i. Ingen Plus-modeller. Tror nok Apple har bommet litt på hvilke farger folk har lyst på.

 

Fortsatt ikke hørt noe om reservasjonen til Telenor. Er det noen som tilfeldigvis har lenke på 128GB/256GB svart? Både vanlig og plus er aktuell.

 

 

De har nok overvurdert etterspørselen av Rose Gold basert på at den solgte så bra ifjor, men hver gang Apple lanserer en ny farge de ikke har hatt før så blir den alltid ekstra populær. Nå tror jeg Rose Gold kommer til å være en populær farge, den er griselekker og er jo veldig aktuell blant et feminint publikum. Men dette er nok ikke det publikumet som er mest aktuelt ved lansering.

 

Gull er nok den fargen som kommer til å selge minst, det føler jeg meg ganske så trygg på. Mye av grunnen til at sort er såpass populær er jo at den er mest nøytral, og mange liker at rammen rundt skjermen er sort da den blir mer "borte" når du ser på skjermen og det er strengtatt mer optisk korrekt med ramme i sort kontra hvit som på de øvrige modellene.

 

 

Tror ikke Apple har undervurdert etterspørselen av sort, jeg tror rett og slett de har hatt utfordringer med at Jet Black er vanskeligere å produsere så de ikke har hatt så mange som de ønsket av Jet Black klar til lansering, og det går jo da automatisk utover Matt Black ettersom 99% av de som da dropper Jet Black går over på Matt Black.

 

 

 

Er det noe Apple helt tydelig har undervurdert så er det jo etterspørselen av iPhone 7 Plus. Salgstallene på iPhone 6 og 6S tilsier jo at de selger langt flere "ikke Plus", men ut ifra forhåndssalget i USA så ryktes det jo om at Plus er mer eller mindre like populær som "ikke Plus" og det er jo ganske i strid med Apple sine salgstall for iPhone 6 og 6S så de har vel neppe skalert produksjonen etter en så stor etterspørsel etter Plus.

 

Det er vel en ganske naturlig utvikling, folk ser ut til å stadig ønske seg større og større telefoner, så at iPhonebrukere nå har blitt vant med 4,7-tommer over to generasjoner gjør nok at flere finner det aktuelt å forsøke Plus modellen denne gangen. Også er det jo all fordelen med Plus iform av større og bedre batteri (som er veldig aktuelt for mange), samt at kameraløsningen er endel mer fancy osv..

 

 

EDIT:

 

 

Må heller ikke glemme at Apple helt garantert har fått bøttevis med "gratiskunder" ifra Samsung med batterifadsen på Galaxy Note 7. Dette har nok også skapt en høyere etterspørsel etter Plus enn normalt.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo ikke undervurdert ubevisst.

De vet alt dette på forhånd. Apple har solgt telefoner i flere år, så de vet hva som selger og hva som kommer til å selge.

 

Det de gjør er å holde på noen populære farger som de vet folk kommer til å kjøpe. Såklart kjøper folk jet black og black. De holder forbrukerne på pinebenken for å skape høyere etterspørsel og form for unikhet. "Denne fargen er det få av".

Dette er jo helt klart ikke ubevisst. Apple er ikke så ny i gamet. Jada, vi kan sikkert være uenig i å være enig, men med så mange år i mobilverden og et firma som bruker ulubne metoder, så kan en ikke se bortifra at det er slik.

 

Samtidig. Jet black er vanskelig å få tak i fordi de forsvinner ut butikken til venner/familie, fremfor de som er først i køen. I Hong Kong smugles det over grensen, og flere resellers gjør det problematisk å få en jet black versjon.

Lenke til kommentar

De har jo ikke undervurdert ubevisst.

De vet alt dette på forhånd. Apple har solgt telefoner i flere år, så de vet hva som selger og hva som kommer til å selge.

 

Det de gjør er å holde på noen populære farger som de vet folk kommer til å kjøpe. Såklart kjøper folk jet black og black. De holder forbrukerne på pinebenken for å skape høyere etterspørsel og form for unikhet. "Denne fargen er det få av".

Dette er jo helt klart ikke ubevisst. Apple er ikke så ny i gamet. Jada, vi kan sikkert være uenig i å være enig, men med så mange år i mobilverden og et firma som bruker ulubne metoder, så kan en ikke se bortifra at det er slik.

 

Samtidig. Jet black er vanskelig å få tak i fordi de forsvinner ut butikken til venner/familie, fremfor de som er først i køen. I Hong Kong smugles det over grensen, og flere resellers gjør det problematisk å få en jet black versjon.

 

 

Dette blir jo veldig "konspirasjonsteori". Apple er jo ikke tjent med å ikke ha telefoner til folk som står klar med lommeboka på vidt gap. Om Apple vet at sort vil selge mest, da produserer de jo også flere sorte. Noe annet er jo idioti på alle mulige plan.

 

Vet at mange mener at Apple velger å produsere for få telefoner til lansering, for på den måten så ser det jo alltid ut som folk står i kø for å kjøpe iPhone, de selger så bra at det er utsolgt over alt osv.. Men i dagens marked, hvor iPhonesalget har falt for første gang i historien og Apple ser større konkurranse på premiumfronten fra Samsung enn noengang så tviler jeg sterkt på at de driver å holder markedet for narr og bevisst leverer for få telefoner.

 

 

Apple selger på størst skala i verden, det er nok rett og slett håpløst å klare å etterfølge etterspørselen og spesielt Jet Black tror jeg handler først og fremst om utfordringer ved produksjonen som gjør at de ikke klarer å pumpe de ut på en effektiv måte. Når den da attpåtil blir svært så populær, så blir det en fryktelig vanskelig kabal.

 

 

Men er helt enig at Apple sikkert har god kontroll på hva som har solgt mest, og har gode estimater på hva som kommer til å selge mest osv.. Men selv Apple har nok vanskelig for å forutse at Plus-modellen skulle bli såpass populær ved lansering som den ser ut til å ha blitt. Apple har jo heller ikke kunne medregne at Samsung skulle klare å rote til Galaxy Note 7 som har gjort at Apple har fått millioner av potensielle kunder av Plus-modellen som normalt hadde hatt en Galaxy Note 7 i hendene nå.

 

 

 

Både Telia og Telenor rapporterer jo om at over dobbelt så mange forhåndsbestilte iPhone 7 / 7 Plus enn ved noen tidligere lansering. Etterspørselen ser jo ut til å ha tatt helt av, langt over forventning til norske mobiloperatører hvertfall.

Lenke til kommentar

Hva er galt med Rose Gold? Syntes den er griselekker jeg, men jeg foretrekker å ha sort front. Madammen har falt helt pladask for Rose Gold og har naturligvis det på sin iPhone 7 nå. Er jo et veldig stort feminint publikum for Rose Gold.

 

Ikke et vondt ord om Rose-gold, men jeg fikk inntrykk av at 'alle' skulle ha akkurat den fargen når den var ny!

Mens nå er det de svarte alle skal ha, og ikke et ord om Rose-gold...

 

 

 

 

 

Men i dagens marked, hvor iPhonesalget har falt for første gang i historien og Apple ser større konkurranse på premiumfronten fra Samsung enn noengang så tviler jeg sterkt på at de driver å holder markedet for narr og bevisst leverer for få telefoner.

 

Med tanke på at nye iphone 7 kommer i fem farger, og hver av de i tre lagringstørrelser, tviler jeg også på at Apple trenger å 'holde igjen' produksjonen nei...

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Jeg reserverte forøvrig en 128 GB Plus Sort på Telebutikken i Bergen sentrum fredag 16.sept, og jeg var da nummer 2 i køen.

 

Tror heller det er snakk om dårlige produksjons- og distribusjonstall fra Apple enn "uforventet" pågang. En telebutikk fortalte meg om at de hadde fått to leveranser. Den første på to telefoner totalt, og den andre på en telefon totalt. Ikke akkurat store tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...