Gå til innhold

Apple-grunnleggeren mener det er en stor feil å droppe hodetelefoninngangen på iPhone 7


Anbefalte innlegg

 

 

Ting har nødt til å utvilke seg på et punkt

For noe piss! Bruker headphones på tv, spillpc, android tablet, ved musikkproduksjon og gitarspilling.

Blir jævelig kålete om mine 5-6 headset ikke passer eller jeg ikke har adaptere med .

 

Stor langefinger i været til lyd og lightning!

 

 

 

men da burde jo vi egentlig hold oss til 6.35mm så du slipper noen adaptere noe sted

Gitaren har jack inn i lydkort og preamp. Fra preamp kjører jeg jack til minijack adapter. Brukes kun på den enheten så kan stå tilkoblet heletiden.

 

Hverken TV'en min android tablettene pc støtter lyd over lightning. Forbanner den dagen den møkka kommer.

 

Det verste er om neste macbook pro også får fjernet minijack og må bruke lightning på lyd...

 

Føkk åff til lyd over lajtning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste headsettet jeg bruker nå med mobilen og ipaden er QC35 og det er da trådløst, så jeg kommer ikke til å savne noe minijack port.

 

Det jeg bruker mest nå er et Sennheiser HD 450 fra begynnelsen av nittitallet. True story. Kjøpte en Sony MDR-1A i en langt høyere prisklasse og ble sjokkert over at gamleklokkene var mye, mye bedre (på den musikken jeg lytter til). Kanskje en grunn til at NRK og BBC har brukt så mange HD 450 og HD 480 gjennom alle disse årene. 

 

Nå finnes det bluetooth-adapter, problemet er at de fire-fem bluetooth-adaptrene jeg har, ødelegger lyden fullstendig. Litt i stil med bilen til urokråka i artikkelen her. Men ingen av dem støtter aptX, så jeg vet ikke hvor mye bedre det er. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hverken TV'en min android tablettene pc støtter lyd over lightning.

Føkk åff til lyd over lajtning!

 

Jeg tror du kan slappe helt av!

Apple vil legge ved overgang i esken, slik at man har mulighet til minijack der man er helt nødt!

I tillegg vil nok markedet flomme over av alle mulige adaptere på kort tid.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror du kan slappe helt av!

Apple vil legge ved overgang i esken, slik at man har mulighet til minijack der man er helt nødt!

I tillegg vil nok markedet flomme over av alle mulige adaptere på kort tid.

 

 

Fact eller theory? 

Hvis det er en teori, er min alternative, og minst like sannsynlige, teori at det som ligger med i eska er dette: 

 

cd05alqw4aaeoau.jpg?quality=98&strip=all

 

Når denne ligger i eska, vil et ekstra adapter være redundant og gi en mindre "minimalistisk, naturlig opplevelse".

 

Man vil uansett aldri være "helt nødt", siden:

iphone6_rumeur3.jpg

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Hverken TV'en min android tablettene pc støtter lyd over lightning.

Føkk åff til lyd over lajtning!

 

Jeg tror du kan slappe helt av!

Apple vil legge ved overgang i esken, slik at man har mulighet til minijack der man er helt nødt!

I tillegg vil nok markedet flomme over av alle mulige adaptere på kort tid.

 

 

Ja, da blir jo ting som i dag, bare dårligere, hurra.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror du kan slappe helt av!

Apple vil legge ved overgang i esken, slik at man har mulighet til minijack der man er helt nødt!

I tillegg vil nok markedet flomme over av alle mulige adaptere på kort tid.

 

 

Fact eller theory? 

 

 

Ifølge denne (muligen fake, men også muligens ekte) 'pakkseddel', følger både overgang, og lightning-ørepropper med i esken:

 

etiquette-iphone-7-plus1.jpg?quality=82&

Endret av ozone
Lenke til kommentar

 

Hverken TV'en min android tablettene pc støtter lyd over lightning.

Føkk åff til lyd over lajtning!

 

Jeg tror du kan slappe helt av!

Apple vil legge ved overgang i esken, slik at man har mulighet til minijack der man er helt nødt!

I tillegg vil nok markedet flomme over av alle mulige adaptere på kort tid.

 

Kommunikasjon med Lightning-kontakten krever handshaking med OSet, som betyr lisens til Apple. Hvis de vil kan de blokkere det ned slik at KUN Apple får lov til å tilby adaptre. Men mer sannsynlig er at de selger lisenser... dyrt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hvem vet...

Men jeg tror Apple er mer gira på at Lightning skal bli en 'standard', enn å tjene en krone på hver OEM-ørepropp, så jeg tipper de lar adapterfolka gjøre som de vil.

 

Over time, Apple reportedly reduced the cost to between 1.5% and 8% of the total retail price of an item before ultimately settling on a flat $4 per connector fee, with a "Pass-through" connector commanding two of those $4 licensing fees.

http://appleinsider.com/articles/14/02/07/apple-lowers-mfi-lightening-licensing-fees-paving-way-for-more-affordable-ios-accessories- 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dropper de hodetelefonutgangen til fordel for en eller annen Apple teknologi så...

 

Greit nok at 3,5mm pluggen er veldig utdatert og at vi faktisk trenger noe nytt, men da er da USB-C et bedre valg – selv Apple bruker USB-C på laptopene sine.

 

En ting synes jeg er veldig viktig dersom vi skal flytte oss bort fra 3,5mm er at det er snakk om to tilkoblinger, slik at vi fortsatt kan lade mobilen samtidig som vi bruker et headsett uten å måtte ha noe dilldall. Om du har 2 USB-C kontakter på mobilen som begge kan brukes til lading, spille av musikk, deling av strøm, video, dataoverføring osv. så vil det være et stort hopp i funksjonalitet. Alle har vel en eller annen gang ønsket å se en film med noen og gjerne skulle hatt et par hodetelefoner til koblet til, eller hatt en venn som nesten er tom for strøm. USB-C vil jo kunne løse alt dette og være tilkoblingen for mer eller mindre alt.

 

En kabel som erstatter strømkabel til laptop, strømkabel til mobil, HDMI, displayport-kabel, 3.5mm og USB for dataoverføring høres jo fantastisk ut dersom det tar av.

 

Uansett hva forskjellige leverandører finner på så er det veldig kjipt for de av oss som har investert ganske mange tusenlapper i forskjellige headsett.

Endret av Alexss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjennom hele iPhones historie har jeg ikke hørt så mye som et rykte om at noen andre enn Eple-gjengen viste interesse for hverken 30-pin pluggen eller Lightning så jeg tviler ekstremt på at noen andre selskaper vil bruke den.

Resten av verden er heldigvis standardisert på micro USB / USB C.

 

Hvordan vil du si at andelen som har epleplugg vs usb-plugg er, på f.eks. stereoanlegg? Jeg tror lett den er noe sånn som 10:1. Men så er det minst 10:1 i favør 3.5mm hvis vi sammenligner jack og 30-pin, også. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis minijacken bør fjernes fordi den er utdatert, da må vi nok slutte med runde hjul på bilene våre også. For det har vi hatt i altfor mange år allerede. Pluss at ilden er veldig gammel, så best vi skroter den. Sola er gammel også. Vekk med den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvis det ikke er noe som kan erstatte noe, er det ikke utdatert. Men i en høyteknologisk telefon er det ikke noe poeng i å ha en minijack hvis det finnes et alternativ som er like bra eller bedre.

 

Det er vel ett fett hva man stapper headset i, det er bare litt kjipt i overgangsfasen, men etterhvert når man bare får tak i den nye pluggen så er dette ett ikke issue

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...