Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, etter repasten vil jeg si de har blitt bra :) Som jeg sa før. I Witcher 3 som er det spillet som krever mest som jeg har spilt legger GPU seg i verste fall på 76 og CPU på 73 hos meg. Min pc har litt tregere CPU og GPU er lavere klokka, samt greier jeg endel mer undervolt enn deg så synes dine temperaturer er bra :) Spent på hvor mye kryonaut har å si, min kjører med fabrikkpasta, tviler på at den er noe særlig.

Lenke til kommentar

 

På min kunshan n870 med 1060 6gb og i7 770hq Kjører jeg artic mx-4 , -0,130 undervolt på cpu og -200mhz på gpu.

 

i det mest krevende spill ligger jeg på mellom 73-78c på både cpu og gpu.

Fine verdier det :) Du kan jo evt vurdere kryonaut og kjøre opp frekvens på GPU, mulig du kommer likt ut tempmessig :)
Ja det er jo greie verdier men det bør ikke bli mye mer mtp levetid.

Er kryonaut så mye bedre enn mx4 da egentlig?

 

Edit: Fant ut at jeg vil prøve conductonaut (liquid metal) må bare dobbeltsjekke at jeg har kobber kjøleelement.

 

Her er bilde av heatsinken Vil tru det er kobber med nikcel på?

 

https://www.notebookcheck.net/fileadmin/_processed_/7/d/csm_IMG_2811_5ca66083a5.jpg

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Høres ut som en god plan. Prøv å undervolte cache mer enn core, det hjelper og litt. Trolig vil skjermkortet ditt få bedre ytelse og klokke høyere takket være kjølepastaen. Tipper du kan droppe underklokken og allikevel få lavere temp :)

Ja blir spennende å prøve dette. Eneste som bekymrer meg litt er at det virker som at kjølepastaen(som er av gallium) vil spise seg inn i kobberet på heatsinken over tid?.

http://forum.notebookreview.com/threads/something-to-think-about-liquid-metal-compatibility-with-copper-heat-sinks.800890/

Lenke til kommentar

 

Høres ut som en god plan. Prøv å undervolte cache mer enn core, det hjelper og litt. Trolig vil skjermkortet ditt få bedre ytelse og klokke høyere takket være kjølepastaen. Tipper du kan droppe underklokken og allikevel få lavere temp :)

Ja blir spennende å prøve dette. Eneste som bekymrer meg litt er at det virker som at kjølepastaen(som er av gallium) vil spise seg inn i kobberet på heatsinken over tid?.

http://forum.notebookreview.com/threads/something-to-think-about-liquid-metal-compatibility-with-copper-heat-sinks.800890/

Spørs om jeg bør finne en reserve heatsink å ha på lur. Spørs om jeg finner det på ebay da i og med at clevo ikke er så mainstream.

Lenke til kommentar

Ser flere skriver om undervoltage, hvorfor i alle dager gjør ikkje produsenten dette ?

Et godt spørsmål! Den enkle grunnen? For å gi høye yield, gi prosessorer med lav kvalitet liv. Omdu undervolter 2prosessorer vil kanskje en av dem med lav kvalitet greie -30 mV undervolt mens en av høy kvalitet greier -200 mV. Intel gjør grove inndelinger og setter høykvalitet i andre klasser som f.eks kan brukes i lette bærbare og kjøre med svært lav spenning. Jeg har testa mine 3 siste prosessorer med UV. En greide -185, en -80 og en -165 så kvaliteten varierer. Snakka med noen som bare greier -40 så høyst varierende kvalitet.
Lenke til kommentar

Jo, UV når du finner så lav setting som mulig uten ustabilitet er utenlukkendepositivt.

 

Yield er hvor mange prosessorer som kan selges. La oss i at 1.2V er dagens grense. 95% av prosessorene greier seg fint på dette, men 5% er av så dårlig kvalitet at de må kjørepå 1.3V for å fungere stabilt. Intel må da evt øke spenning for alle slik at disse og kan brukes. Dette medfører mer varme, høyere strømforbruk og. Lavere levetid. Intel kunne satt grensa på 1.1V, men da må plutselig 35% av prosessorene skrotes selv om dette gir fordeler for de resterende 65%. Lavere yield med andre ord :)

Lenke til kommentar

Å øke volt er utelukkende negativt med mindre du overklokker ;) Å undervolte, spesielt på bærbare, kan gi høyere ytelse siden temp blir lavere og cpu kan utnytte turbo bedre :) I små kabinetter med dårlig kjøking kan UV fint for stasjonære og. I enkelte tilfeller kan du OC og UV samtidig.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...