Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags modell har du? Er dette under full last? Ved idle utgjør kjølepasta knapt noen forskjell. Bruker du throttlestop? Prøv isåfall å undervolte cache mer enn core. Jeg brukte kryonat på både cpu og gpu. Cpu ble 5c kaldere, gpu 3c.

Har 

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c0/p10634632

 

var under full stress test, ligger på 95-98 grader i gjennomsnitt under full last.

Brukte throttlestop,  kjørte intervaller på 10min fra 0---  -110mv, ingen endring av temp.

Lenke til kommentar

Hmm, det var rart. Har du sjekka at verdiene blir aktivert? Prøvd CPUID-monitor og se om du faktisk får andre verdier. For min del er 164\192 (cache) undervolt 10-15 grader lavere under last. Nå etter at jeg la på kryonaut har vell aldri cputemp vært høyere enn 70C selv etter heftig spilling.

Ja, såg i HW-monitor at verdiene ble aktivert.

Skal dog nevnes at den har vært slik siden den ble kjøpt, fikk en blackout på starten men har holdt seg "stabil" varm siden.

Har nok vært dårlig paste her siden bygging.

Lenke til kommentar

Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden. 

 

Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre. 

 

Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det. 

Så er litt i tvil om eg burde beholde den. 

 

Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ?

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg en asus rog strix med i7, og 1060 .

 

Er undervolt noe anbefaling for meg også ?

jepp :) Flere av Asus sine har deltkjøling mellom gpu og cpu så der vil undervolt få ned gputemp og :)

 

 

takk for svar. Fant meg noen guider i går som eg skal se på. Må bare få testet litt først slik at eg har noen referanser :)

Lenke til kommentar

Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden.

 

Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre.

 

Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det.

Så er litt i tvil om eg burde beholde den.

 

Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ?

om du ser på notebookcheck ligger det ute mange bærbare med støytest under Witcher 3.
Lenke til kommentar

 

Ser jo det er en del kunnskap i denne tråden.

 

Så spm er, eg ønsker en gaming Laptop som er minst mulig støy i fra. Eg vet det er umulig, og at de fleste sikkert sliter med høye temperaturer osv. Men det kan jo hende at noen er bedre enn andre.

 

Asusen koster i dag 16 000, eg fikk den for 14. Den er har vært på tilbud til en finere pris enn det.

Så er litt i tvil om eg burde beholde den.

 

Så hva mener dere her inne er den ultimate laptopen for 14 tusen ?

om du ser på notebookcheck ligger det ute mange bærbare med støytest under Witcher 3.

 

 

Takk for tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...