Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634583

er min bare med ekstra minne og ssd disk. 

 

Har ikke merket noe til varme problematikk...

 

men viftene går ofte selv med surfing. og går sånn ugjvent ... start øker turtall ned igjen ... opp igjen ... ned igjen .... akkurat som du har foten litt avpå på gasspedalen på bilen ... Litt kjedelig i stille omgivelser...

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634583

er min bare med ekstra minne og ssd disk. 

 

Har ikke merket noe til varme problematikk...

 

men viftene går ofte selv med surfing. og går sånn ugjvent ... start øker turtall ned igjen ... opp igjen ... ned igjen .... akkurat som du har foten litt avpå på gasspedalen på bilen ... Litt kjedelig i stille omgivelser...

Når sikkert grensen for når den skal begynne å kjøle. se om du kan skru opp temperatur grensen litt i bios

Lenke til kommentar

 

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634583

er min bare med ekstra minne og ssd disk. 

 

Har ikke merket noe til varme problematikk...

 

men viftene går ofte selv med surfing. og går sånn ugjvent ... start øker turtall ned igjen ... opp igjen ... ned igjen .... akkurat som du har foten litt avpå på gasspedalen på bilen ... Litt kjedelig i stille omgivelser...

Når sikkert grensen for når den skal begynne å kjøle. se om du kan skru opp temperatur grensen litt i bios

 

 

 

ah takk for tips.  Noen ganger er det mye viftestøy selv når jeg ikke bruker maskinen. Den står gjerne bare å laster ned oppdateringer fra steam.  Mens ofte så er det som jeg skriver over. Skjønner dere hva jeg mener? Viftene starter egentlig ikke. De rekker bare å begynne å snurre før de går ned igjen. 0120...0120...0120... med et eller to sekunders intervall. Da får du akkurat med den mekaniske lyden også :)  når plutselig viftene går opp 12345 og blir der litt, så blir det en liten lettelse, fordi det er en stabil støy haha :)

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

De fleste nye gpu`er, cpuer osv gjør det idag. Slå av vifte funksjonen som setter "silent" om du vil ha konstant viftesus.

Eller, still temp grensen høyere.

 

Men når noe installeres, pcen brukes osv så vil jo cpu nå grensen for når den starter uansett. Men til vanlig surfing er min laptop heeeeelt stille.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vurderer denne clevoen fra multicom:

 

https://www.multicom.no/systemconfigurator.aspx?q=st:10642089;c:100560;fl:0

 

Har lyst på desktop cpu, 8700. Trenger cpu kraft, gpu slår jeg av i bios for mindre varmeutvikling. Noen som har erfaringer med desktop cpuer? Throtler de? Ser for meg en del støy?

Å slå av gpu hjelper nok ikke stort, den kjører hybridmodus hvor integrert gpu kjører foruten i spill. Kjøleløsninga er og separat fra cpu. Med en så kraftig cpu blir det nok endel støy. Du kan evt delidde og bytte ut tim med thermal grizzly conductonaut samt legge det mellom heatspreader og kjøler. Laptoppult med vifter hjelper og :)
Lenke til kommentar

Googlet ikke før jeg spurte.. Deliding er en smal sak med riktig verktøy, men investerer ikke 700,- i det. Ser flere privatpersoner i forumet her som gjør det, så blir nok noe sånt. Kan jeg forvente 10-20c mindre varme på 8700?

Under full last kan du nok forvente minst 10C lavere for delidden og ca 5C for overgang heatspreader/kjøler. Viktig å bruke thermal grizzly Conductonaut da den er klart best av flytende metall. Husk elektrikertape for å skjerme andre komponenter på cpu/hk.
Lenke til kommentar

Skal jeg bruke thermal grizzly Conductonaut mellom cpu og kjøleren i tillegg? Regner med kjøleflaten ikke er aluminium

Heatspreaderen er kobber med et tynt nikkel-lag, skal gå bra. Kjøleren med heatpipes bruker å være av kobber, men lurt å sjekke uansett. Om du er usikker eller det ikke er kobber så fungerer thermal grizzly kryonaut bra, jeg bruker den :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trenger litt hjelp her ... 

 

Er inne for å skifte farge i tastaturet. Bruker det programmet som kom med maskinen. Når jeg er kommet så langt som til " den rundingen" med farger, så uansett hvilken farge jeg velger så kommer det opp feil farge i tastaturet. Aldri vært borte i noe slikt. hva skjer? 

 

Bør man kanskje bruke et annet program?

 

program GameFeet under Control Center

 

Edit: jeg ordnet det ved å laste ned mappen med alle filene via multicom. Trykket repair på Control center, restart, så virket det. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Å slå av gpu hjelper nok ikke stort, den kjører hybridmodus hvor integrert gpu kjører foruten i spill. Kjøleløsninga er og separat fra cpu. Med en så kraftig cpu blir det nok endel støy. Du kan evt delidde og bytte ut tim med thermal grizzly conductonaut samt legge det mellom heatspreader og kjøler. Laptoppult med vifter hjelper og :)

Hva om jeg fysisk tar ut gpuen? Eller sitter denne fast?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...