Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Hmm, lurer på om det er verdt å ofre litt ytelse for å få ned både størrelse, varme og støy fra den bærbare. Som oftest klarer jeg fint å leve med litt ekstra støy, men min bedre halvdel er lei av å ha et Widerøe-fly klar til takeoff rett ved siden av seg. 

 

Uansett greit å få noe litt lettere å ta med seg rundtom. 

 

Gah, dette var faktisk et litt vanskelig valg. Hadde gjort seg å hatt G-sync på den tynne utgaven også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha meg ny laptop etterhvert, og den skal ha minimum 1070.. 1080p-skjermene er på 120Hz. Hvordan er 4K-utgaven? I det hele tatt noe vits med 4K? Mister vel også G-Sync. Ihvertfall med disse Max-Q maskinene(?!).

 

jeg ser ikke helt nytteverdien av 4k på så små skjermer, men det er det vel sikkert uenigheter om :)

Spør du meg er høyere Hz og G-sync mye mer utslagsgivende for opplevelsen. 

 

Jeg har heller ikke klart å finne G-sync på Max-q maskiner. Er generelt noe skeptisk til Max-Q greiene; med tanke på temperaturer og ytelse, uten at jeg vel har belegg for det(?)

 

slenger ved et semi-relatert spørsmål:

 

er det noen som har noe formening ang. 1060 vs 1070 på 120hz skjermer i 1080p? Vil 1060 slite med å dra nytte av 120hz, slik at en 60-75hz skjerm holder eller om 1070 er nødvendig for 120hz i 1080p?

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

har 1070 maskin med g sync uten 120 skjerm. Er gode greier det :)

 

synes 1060 med 120hz + g-sync er det som treffer best, iallefall prismessig. Hoppet opp til 1070 med tilsvarende skjerm blir akkurat for mye penger i mine øyne. Er dog litt skeptisk til at 1060 skal dra nytte av 120hz m/ g-sync, iallefall i nyere spill(?)

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar

Selger Iwill.no enda Clevo maskiner? Finner ikke på siden deres.

 

 

Jeg og brodern sitter å lure på å kjøpe nye maskiner.

 

Vi har sett på denne: https://www.multicom.no/multicom-kunshan-pa70-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10637966

 

 

Men skulle gjerne hatt 32GB ram (fordi det øker verdien ved videresalg om noen år. Folk tror jo at mengden ram betyr alt) og mere lagring på snurre-disken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes det noen kupp å gjøre på maskin til 10k?

 

Ønsket er at den skal brukes til videoredigering (goprofilmer) og enkel spilling. Multicom ser ut til å gi mest bang for the buck, men vet ikke om det er for mye å håpe på noe som kan drive VR til denne prisen?

Grunnet plass så MÅ jeg forresten gå for bærbar.

 

(Har ingen hast med å kjøpe med en gang så om det kan se ut som det er mye å tjene på å vente 6 mnd hvis man vet en stor endring kommer så gjør jeg gjerne det.)

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg har et problem med det belyste tastaturet på min nesten 1 år gamle Multicom P670R. Det blåe lyset er ikke like lyst som de andre fargene. Det er bare så vidt det lyser og skinner ikke gjennom tastene når jeg stiller det inn til å lyse blått(standard farge) i Control Center appen. Alle andre fargene som rød, grønn og gul lyser fint og lyset skinner gjennom tastene. Jeg husker at jeg var litt skuffet over lyset i tastaturet når jeg fikk maskinen, men tenkte aldri på å bytte farge. Bare sjekket at nivået var stilt til full styrke.

 

Jeg har også problem med å finne ut hvilke drivere jeg må laste ned til maskinen siden jeg planlegger å ta en reinstall av Windows og har mistet platen jeg fikk med maskinen. Finner ikke P170R på Dropboxen til Multicom. Jeg finner RE6, RG, RP og RS. Men ikke med kun R. Jeg prøvde også å søke etter drivere fra Clevo, men har samme problem der.

 

Edit: Skrivefeil og grammatikk.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Sitter og titter litt på multicom. Og Sitter og ser på disse to

 

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n850-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636126

 

og 

 

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n950-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10638002

 

Holdt egentlig på å kjøpe 850'en men har sett litt på ytelse av GTX 1060 6gb i forhold til 1050ti 4gb og nå frister det å kaste en tusenlapp til til multicom.

 

Ser da at 950 har en i5-7500 i forhold til 850en sin 7700HQ, er det noe særlig forskjell på disse? 7700HQ har hyperthreading, er det veldig greit å ha? Hvor stor forskjell er det på disse pcene? Evt burde jeg rive ut 950en med i7-7700 og GTX 1060?

Endret av unica
Lenke til kommentar

I5 7500 vil nok trumfe 7700HQ i spill. 1060 overljører 1050ti totalt så ville definitivt valgt det!

Takk for svar.

 

Ser jo at 7700 (Ikke hq) også overkjører i5 7500 med en liten margin.

 

Ser på https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n950-156-full-hd/cat-p/c/p10638007 nå med gtx 1060, 16gb ram og 7700. Men den har 120hz skjermen og ikke IPS, du har ikke tilfeldigvis noen erfaring med hvordan fargene er? 

 

Edit: Ser nå at det er IPS.

Endret av unica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...