Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en extra Samsung 960 Evo 250GB M.2, og en Samsung 850 Evo 500GB S-ATA liggende, og lurer på å strippe denne laptopen i konfigurator på Multicom, https://www.multicom.no/systemconfigurator.aspx?q=st:10637528;c:1000042;fl:0

 

Noen som har erfaring med denne laptopen, og er GPU god nok til litt raske fps-spill i full HD? Tenker å dra denne med i nordsjøen og på LAN  :hmm:

Lenke til kommentar

tror du bør vurdere: Multicom Kunshan N950T 15.6" Full-HDMatt 144Hz, Intel® Core™ i7-8700, 8GB, 256GB PCIe SSD, 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB, Uten operativsystem

 

Eller bedre skjermkort har gtx 1070 i min laptop en drar de fleste spill greit men er ofte problemet med batteridrift gir ikke like god ytelse som å koble den med strøm. Skal du dra alle spillene på maks er det nok minimum du bør ha.

Lenke til kommentar

tror du bør vurdere: Multicom Kunshan N950T 15.6" Full-HDMatt 144Hz, Intel® Core™ i7-8700, 8GB, 256GB PCIe SSD, 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB, Uten operativsystem

 

Eller bedre skjermkort har gtx 1070 i min laptop en drar de fleste spill greit men er ofte problemet med batteridrift gir ikke like god ytelse som å koble den med strøm. Skal du dra alle spillene på maks er det nok minimum du bør ha.

Jeg takker for ditt engasjement, men hvis du leste hva jeg skrev, så er jeg interessert i å få brukt de extra diskene jeg har liggende.  Maskinen jeg linker til er den eneste jeg ser jeg kan strippe for disker for å presse ned prisen, så det var egentlig GPU'en jeg lurte på om er brukende til å spille nyere Call of Duty spill (som vi spiller på LAN) osv. i full HD, Trenger ikke dra alt på max.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,
Jeg vurderer å gå til innkjøp av Kunshan P950E. Primært bruksområde blir dagligdags bruk, men ønsker å ha muligheten til å spille med medium/high. Vil det være markant forskjell på GTX 1060 og 1070? Ser enkelte påpeker varmeproblematikk, noe som er virker å være et problem for de nyere Dell XPS og ASUS Zenbook maskinene også. Vil maskinen kjøre på full throttle ved eks. spill tilsvarende The Witcher 3?


/Vestlia

Lenke til kommentar

Max-Q er et tilbud fra nVidia til systembyggere som vil redusere strøm/varme/støy. Du må selv vurdere hva som er din sweetspot av ytelse, støy og evt batteritid. Personlig bruker jeg 1070 fordi jeg prioriterer ytelse innenfor det som er høvelig realistisk i en laptop og bruker hodetelefoner for å blokke ut støy.

 

Det er vanligvis lettere å justere ned en kjapp GPU, enn å oppjustere en tregere. Ved å senke ytelsen ved å klokke lavere reduseres både strømbruk og varme. Dette kan du gjøre i programvare også, så du får mest fleksibilitet med rene GPUer.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg starter et innlegg om pcen min her, for å se om noen av dere som følger denne tråden har noe info å komme med. 

 

Jeg kjøpte en p651rs rundt juletider 2016, med 1070 kort 16 gb ram ssd og snurredisk.

Den har virket helt fint fram til nå. I en uke har den nå gjort rare ting. Maskinen slåes av om kvelden, og er av helt til ettermiddag dagen etter. 

 

1. jeg slår den på, og den loader forbi multicom bildet, og restarter. Den loader fram til innlogging, og restarter. Så kommer dette bildet:

 

73653xf65f6.jpg

 

Jeg restarter, og jeg får logget inn, før den restarter en gang til, jeg får logget inn og kan nå bruke pcen som vanlig. Dette skjer hver gang jeg skal bruke den. Det er veldig merkelig. 

 

2. Jeg tar til slutt å installerer windows på nytt, men har denne gang ikke brukt noe særlig av driverne som ligger hos multicom da windows selv stor sett finner hva den trenger. Jeg laster ned geforce experience som vanlig, og får skjermdriver derfra. Alt virker fint de neste 5 6 gangene jeg starter, men så er vi tilbake til vanlig restarting igjen. Men nå skjer en ting til. Når jeg endelig har fått maskinen på og skal bruke den mangler skjermdriveren. Jeg kan ikke sette skjermen i nattmodus, jeg kan ikke justere opp oppløsningen og annet. Geforce experience har driver klar ( som om jeg ikke har installert den tidligere ) Jeg installerer denne og vi er i gang igjen. 

 

3. Utover kvelden slår jeg av maskinen et par ganger, og må igjennom samme rutine hver gang jeg slår den på. Minus skjermdriver. Den blir borte over natten. Så jeg installerte skjermdriver fre lør og nå i dag søndag. 

 

Hva i alle dager skjer her? 

 

har også gjort dette: 

 

73654x37f07.jpg

Lenke til kommentar

Har hørt de ikke er noe flink eller snill på kundebehandling/reklamasjon/garanti etc så akkurat det kan bli spennende. Skulle helst ha sluppet det føler jeg ... 

 

kan det være verd å rense maskinen som Kjetil nevnte, for så å installere windows på en annen disk for å sjekke om det da blir bra? 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Prøv å avinstallere GeForce Experience og laste ned manuelt.

 

En walkaround kan være å sette opp maskinen til hibernate, men du vil sannsynligvis få dette på nytt igjen av og til med mindre det kommer en oppdatering fra et eller annet sted så lenge feilen ligger i software. Uansett er det en forbedring.

 

Lykke til med Multicom support.

Lenke til kommentar

Har hørt de ikke er noe flink eller snill på kundebehandling/reklamasjon/garanti etc så akkurat det kan bli spennende. Skulle helst ha sluppet det føler jeg ...

 

kan det være verd å rense maskinen som Kjetil nevnte, for så å installere windows på en annen disk for å sjekke om det da blir bra?

Jeg fikk ny skjermkort i en tidligere laptop som var 4.5 år gammel. De var greie da synes jeg, men tok sin tid. Test ut alt sv softwarefixer først :)
Lenke til kommentar

Har hørt de ikke er noe flink eller snill på kundebehandling/reklamasjon/garanti etc så akkurat det kan bli spennende. Skulle helst ha sluppet det føler jeg ... 

 

kan det være verd å rense maskinen som Kjetil nevnte, for så å installere windows på en annen disk for å sjekke om det da blir bra?

 

Min erfaring er at di er greie å flinke der. Men ting tar tid.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har lest en del av tråden og det er mye snakk om ¨få ned temperatur med hjelp av kjølepasta og underthrottle. Jeg vet ikke om noe sånt.

Tenkte bare å kjøpe meg en low end gaming bærbar for å spille indie spill som ikke blir gitt ut på konsoll. 

har sett på denne:

https://cdon.no/elektronikk/acer-17-3-aspire-7-a717-71g-i5-gtx-1060-8gb-128gb-ssd-p41657527?utm_term=Acer+17%2C3\%22+Aspire+7+A717-71G+i5+GTX+1060+8GB+128GB+SSD&utm_content=41657527&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Laptop+17-_home-electronics&tduid=78fa598995991dac6927c19fc2b5f58f&affId=2097229&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

 

og en del multicom pcer. Jeg hadde jo skjønt at støy og varme er en del av bærbar gaming. Det jeg tenkte var å kjøpe sånn kjøle pute og det burde holde?!

 

Hvor viktig er det med kjøle pasta osv? jeg er lat og kommer sikkert til å spille med pc på fanget. Har dere noen tips til meg? alt fra valg av pc til nedkjøling av pcen? budsjettet er vel 10k. det burde holde for low tier pc siden jeg har ps4 pro fra før av.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ny kjølepasta, men ofte kan bytte av pasta føre til lavere temp. Dette kan gi bedre ytelse om laptoppen senker hadtighet pga høy varme. Det blir også mindre slitasje på komponenter. Kombinert med undervolting kan du få mindre støy, lavere temp, lengre batterilevetid og i noen tilfeller bedre ytelse :)

 

er det noe mann gjør på splitter ny pc? eller burde jeg kjøre den ut av boksen inntil videre og så føre på kjølepasta og undervolte?

hva syns du/dere om sånne kjøle puter for rundt 300 nok fra komplett osv?

burde jeg føre på kjølepasta på aspire som jeg linket til eller gjelder det bare multicom maskiner?

Lenke til kommentar

Husk at du gjør alt dette på eget ansvar :) Fordelene med de fleste Multicom-laptopper er at det er lett å komme til med kjøleløsninger etc så enkelt å bytte ut kjølepasta. Acer vet jeg mindre om. Om temp på gpu og cpu ligger under 80C når du spiller og ingen av dem throttler så ville jeg evt undervolta cpu. Om temp på en eller begge nærmer seg 90C eller mer ville jeg vurdert undervolt og ny pasta. Hva mener du med kjøleputer? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...