Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

En annen ting med bærbare: Du får nesten samme ytelse som stasjonær i spill med bærbar 1060\1070\1080 med g-sync. Stasjonære vil være billigere, helt til du skal ha en g-sync-skjerm som typisk koster 3k pluss. Du kan såklart argumentere for freesync, men AMD har ingenting pr dags dato i stasjonær form som matcher selv bærbar med 1070\1080 med mindre du kjører crossfire, men da begynner prisen på en stasjonær å bli svært høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde selv problemet var strømsparing eller driver problemer kanskje utdaterte drivere.

For veldig usikker om jeg skal kjøpe laptop eller ikke, egentlig er det bortkastet penger da jeg vil kun bruke den på ferie. Men den elste laptopen er jo 6 år har en som er 3-4 år men den er for svak for gaming HD 4650M og i3 3230m.

 

Hadde det fungert å steame ville jeg gjort det for å ungått støy.

Men erfaringer i utlandet er svak bredbånd forbindelse.

Men nå koster det vel kun 160 kr med åpenkjøp.

 

vil tro GTX 1070 eller bedre bør ha minst 2400 mhz ram?

 

Irriterende:

Multicom Kunshan N870 17.3" Full-HDMatt 120Hz, Intel® Core™ i7-7700HQ, 32GB, 1TB PCIe SSD, GeForce GTX 1050 Ti 4GB, Uten operativsystem

Men sikkkert vanskelig å bytte skjermkort?

 

Har svakt skjermkort men er sikkert god til videoredigering og multitasking.

Vil foretrekke 14-15" 4k skjerm.

 

Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt 120Hz G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Vil nok støye mye og har lite ram\harddisk. Dårlig ytelse.

Begge er vel plast?

 

https://www.youtube.com/watch?v=COBvy-KrPws

 

Er denne god youtube presentasjon av 650?

For den sier de ønsker laptopen 100$ billigere uten gsync.

For meg spiller nok gsynk lite.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg så vidt prøvd Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt 120Hz G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS litt.

problemet den gir ofte bluescreen frysinger og restart.

 

Brukt windows 10 update som fungerte fin på ryzen pcen. Men på laptopen virker ut som det gir ustabil pc.

Er driverne så dårlige? Prøver og bruke GeForce Experience for å oppdatere drivere og optimalisere ytelsen.

 

Så langt er jeg skuffet over ytelsen med GTX 1070 gir kun 15 FPS på ultra i de fleste spill. Noen som har tips?

Windows hello virker fint, men syns strømforsyningen er veldig stor men virker ut som laptopen har hurtiglading.

 

Støyen er vel ikke så ille med mindre driverne gjør man ikke får full ytelse selv med laderkabelen koblet til.

Lenke til kommentar

Driverne til multicom er crap virker så det blir hyppig bluescreen med drivere en uten.

Har multicom maskinene problemer med raske rambrikker? For får 3200 mhz på ram med dual channel i cpu-z.

Ellers har jeg klart nå 60 FPS men MSI afterburner funger dårlig til å vise hvor mye maskinvare som er i bruk i spill.

Lenke til kommentar

Last ned nyeste fra clevo. Clevo controlcenter er viktig.

Driveren som lå i image platen funger dårlig, når jeg velger, GPU Switch disgcrete starter kun maskinen på nytt også får jeg aldri valgt det.

 

Problemet får jeg den ikke finner noe lisensfil.

 

Så ha dere noe råd før jeg tar laptopen på åpenkjøp? Den funger fint i lette oppgaver men gidder ikke å betale 15 000 kr for en maskin som kan kun brukes til kontor laptop.

 

Batterilevetiden er ok men kunne ønske meg bedre batteri også.

Prøvd prime 95 ingen bluescreen frysninger så problemet ligger vel i skjermkort eller ram vil jeg tro hvis det ikke er drivere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fikk du ned nyeste driverne fra Clevo? Du må ha clevo controlcenter. Det høres ut som om skjermkortet ditt sliter. Det skal ikke være som dette. Jeg har aldri opplevd blåskjerm på min som er omtrent identisk kjøpt i August i fjor.

https://www.dropbox.com/sh/2j7g0428fq8tpf1/AADqxmOt1C5rHPACfnYhaNrca/Kunshan/P651HP6-G%20-%20P670HP6-G?dl=0

Må vel være riktig drivere og oppdatert? Eller finnes det nyere en denne?

 

Har foresten en del problemer med skjermkort på stasjonære også kanskje jeg må gå for eldre drivere på skjermkort?

Finnes det noe bios oppdatering for jeg kan ikke finne det?

Lenke til kommentar

Nei. Ikke multicom sine. Gå på clevo.com. du kan gå inn på P950 og ladte ned controlcenter, det er den som er kritisk. Last ned nyeste fra intel.com og nvidia.com. minnekort etc kan du bruke multicom sine. Jeg tror du må ha controlcenter for å få discrete gpu til å kjøre knirkefritt.

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har endelig blitt litt bedre nå ja, men selv om jeg velger: GPU switch discrete så får jeg kun opptil 30 FPS på spill av litt tyngere slaget. Kobler jeg til lader får jeg fra 90 FPS og ned til 60 FPS.

 

Må si FPS er noe ustabil også, touchplaten er elendig til gaming den reager av og til veldig tregt føles som lagging.

 

Prøv Fedora 25 Workstation men det er veldig trist kapitel får knapt startet fedora men virker som det mangler drivere verken tastatur\mus eller usb kontrolleren virker noe særlig så håper på fedora 26 blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...