Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Satan for noen priser. 1 225 990 for en Model X Plaid. Var ikke den tilgjengelig i starten på 500k-tallet?

Tja tenker du på Model S p85+ eller hva de første het? Ikke helt samme bilen, men ja prisene har blitt crazy:p 

Men å få en tilsvarende kjapp bil er nok langt dyrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Men å få en tilsvarende kjapp bil er nok langt dyrere.

Jeg er ikke interessert i verdens raskeste bil, 2-300 HK hadde vært mer enn nok for meg. Jeg sliter bare med å se hva Model X/S gir for å være verdt over millionen sammenlignet med konkurrentene akkurat nå. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Nimrad said:

Jeg er ikke interessert i verdens raskeste bil, 2-300 HK hadde vært mer enn nok for meg. Jeg sliter bare med å se hva Model X/S gir for å være verdt over millionen sammenlignet med konkurrentene akkurat nå. 

Og da tenker du på hvilke bilmodeller?

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke interessert i verdens raskeste bil, 2-300 HK hadde vært mer enn nok for meg. Jeg sliter bare med å se hva Model X/S gir for å være verdt over millionen sammenlignet med konkurrentene akkurat nå. 

Ja det er nye penger, de leverer jo biler til 50% av prisen som er gode også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Hvis du f.eks. tar Hongqi sin enorme SUV mot Model X så ser jeg knapt noen ulemper annet enn rekkevidde/effektivitet.

Tjaaa har du prøvd den bilen på ordentlig? Prøvde den på Gardermoen, fikk skikkelig Kina følelse inni. Det så pent ut langt i fra.

Men tesla er jo ingen tysker de heller

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Salvesen. said:

Ja det er nye penger, de leverer jo biler til 50% av prisen som er gode også. 

Loven om avtagende marginal nytteverdi. Havner på Model Y / Enyaq / ID4 om man skal ha mest mulig bil for pengene. Men fint at det finnes noe bedre for de som ønsker det. Selv om Model X ikke er dobbelt så bra som Model Y 🙂

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Tjaaa har du prøvd den bilen på ordentlig? Prøvde den på Gardermoen, fikk skikkelig Kina følelse inni. Det så pent ut langt i fra.

Men tesla er jo ingen tysker de heller

Nei, bare sett den utenifra. Har ikke prøvd Model X heller, men jeg har sett litt tester av dem og Hongqi får definitivt mer skryt for komfort. Største problemet mitt med Tesla er at de nekter Apple CarPlay/Android Auto faktisk 😛 Det er en liten ting, men om man skal betale så mye for en bil så vil jeg ha disse funksjonene.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Nei, bare sett den utenifra. Har ikke prøvd Model X heller, men jeg har sett litt tester av dem og Hongqi får definitivt mer skryt for komfort. Største problemet mitt med Tesla er at de nekter Apple CarPlay/Android Auto faktisk 😛 Det er en liten ting, men om man skal betale så mye for en bil så vil jeg ha disse funksjonene.

Ja ser en del ønsker dry, jeg føler ikke jeg har noe bruk for det da tesla har så mye i  bilen men igjen har jeg ikke prøvd. Men skal gå Ann å bruke det med litt innsats. Tror det er via browseren.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 minutt siden):

Sinnssykt pris på Tesla Plaid.
Tenk hvordan det blir når avgiftene kommer på for fult til EV.
Kun rikfolk som har råd til slike biler.

Vill si det er kun rikfolk eller de som prioriterer utgifter til bilen som kjøper bil til over millionen. 

Man kan jo velge LR også da, og kanskje kommer det SR i fremtiden. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (10 minutter siden):

No hadde eg aldri vurdert å kjøpe ein så dyr bil, i alle fall den type bil, men om så var saken ville eg vore skeptisk til å bla opp for ein Tesla når du er i prisområdet for ein god, tysk bil.

Kommer vell an på hva en er ute etter:) Blir min 3 model S og 5 tesla. Har ingen gode holdepunkter for å velge noe annet pr i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt interessant. For meg er bil et fremkomstmiddel. Jeg kan gjerne bruke ekstra penger for ekstra komfort og nyttige funksjoner, men der har Tesla havnet bakpå:( De har hvertfall fått tilbake seteventilasjon, som var et stort irritasjonsmoment, men hvorfor kan jeg ikke betale for å få det på Model Y? De har jo skrytt så av å bruke de samme delene i flere biler, så det må jo kun være for å skille bilene fra hverandre. Men Model Y er dyr nok til at dette er veldig vanlig hos konkurrentene.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Er litt interessant. For meg er bil et fremkomstmiddel. Jeg kan gjerne bruke ekstra penger for ekstra komfort og nyttige funksjoner, men der har Tesla havnet bakpå:( De har hvertfall fått tilbake seteventilasjon, som var et stort irritasjonsmoment, men hvorfor kan jeg ikke betale for å få det på Model Y? De har jo skrytt så av å bruke de samme delene i flere biler, så det må jo kun være for å skille bilene fra hverandre. Men Model Y er dyr nok til at dette er veldig vanlig hos konkurrentene.

Ja jeg skulle gjerne sett luftbelger på Y også.

Men jeg tror de prøver å holde produksjonslinjen så enkel som mulig for å pushe ut mest mulig biler, så da blir det enten utstyr for alle eller ingen.

Lenke til kommentar

De lager bilene like for å klare å levere. De selger jo alt de produserer og vell så det så da trenger de vel ikke å tilby noen opsjoner. Det vil jo bare senke produksjonshastigheten.

Den dagen de begynner å få biler på lager som ikke blir solgt vil de kansje begynne med slikt.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Samme seter for alle biler? ;) Hadde vært fint.

Ja de leverer samme seter til Y og 3 nå, så det gjør linjene super enkle. I tillegg kjører de kun en farge kombo noen plasser. I Tyskland er det vell kun svarte biler og seter enn så lenge. Var iallefall slik en god stund. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...