Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 minutes ago, Snowleopard said:

Jeg har gangavstand til jobb, så jeg kjører mer eller mindre bare på fritiden. Kan dog bli litt når man må delta på noe utenfor våre egne lokaler.

Jeg har forsikret for 16K i året, og bortsett fra noe senket kjøring da landet har vært Koronastengt, så har jeg ligget rett under det tallet de fleste år.

Noe er til harryhandel, noe er til å besøke familie som bor litt i litt avstand fra der jeg bor, og ellers så har det blitt endel mil i ferietider. Det er altdå raskt å komme opp i slike tall, uten at man kan si det kjøres skrekkelig mye. Men igjen, det kommer både an på eget reisemønster, og om man har flere biler det fordeles på.

Noen har jo typisk sommerbiler/campervans, noen har en gammel klassiker som bare kjøres i helgene, og mange er de som bare trenger en bil fordi det er for langt å gå til vanlig og kollektivtilbudet kan være så ymse der man bor.

Joda, men om eg skulle kjøpe bruktbil til den pris med dei negativene så skulle eg håpt på ein meir pent brukt bil tenker eg berre.

Endret av Drunkenvalley
Sitat gjenopprettet pga ny side for kontekst
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drunkenvalley skrev (4 minutter siden):

Joda, men om eg skulle kjøpe bruktbil til den pris med dei negativene så skulle eg håpt på ein meir pent brukt bil tenker eg berre.

Nå vet jeg intet om tilstanden til bilen, jeg så bare km-tallet, som på en såpass bil ikke virker å være kjørt avskrekkende mye. Mange av de som kjøper biler i den klassen, og klassene over, kjører vel generelt langt, noen passerer fort både 25 og 30K i året.

Ser flere refererer til snittet, men for å få et snitt, så må noen kjøre kortere og noen kjører lengre i hverdagen.

Skrevet
sverreb skrev (3 minutter siden):

Nye biler kjøres mer enn eldre så 17000 er neppe uvanlig for første år. 

En PS4 og biler i den klassen, kjøres gjerne og lengre enn f.eks. en småbil. En slik bil som PS4 velges vel fordi man gjerne trenger noe som duger på motorvei f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...