Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (31 minutter siden):

Det vet jeg desverre ikke da jeg selv gikk for noen maxispider matte greier fra kina for 700kr som jeg har vært veldig fornøyd med i rundt 5 år nå. Passer perfekt i fotbrønnen og veldig lett å ta ut og tømme.

Vil ikke tro Tesla sine er spesielt dårliger. de har iallefall skikkelig kant som mine som holder vannet samlet.

Her er utvalget til Model 3 fra Tesla:
https://shop.tesla.com/no_no/category/kj_ret_ytilbeh_r/model-3#model-3.gulvmatter

Også har man jo minst 928 3eparts matter å velge mellom på internett.

Det står vertfall på noen av dem at det er gummimatte å det er bra. Skikkelige gummimatter tåler absolutt alt. Harde plastmatter kan jeg faktisk aldri huske jeg har hatt i noen bil jeg har hatt å da tar jeg også med biler fra 80-tallet. 

Så jeg vil vel tro det er gummimatter vi snakker om her, håper jeg. Vertfall til den prisen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Akkurat likt som når eg kjøpte leafen. Måtte betale ekstra for gummimattene, fulgte med tøymatter.

Forden så måtte eg ha en pakke med en del ting eg ikke skulle ha for å få mattene til fornuftig pris. Uten pakken ble de dobbelt så dyre.... 

Hadde tesla levert gummimatter med bilen så hadde nok det vært negativt. For da kunne man jo ikke velge å kjøpe kina mattene man absolutt ikke vil ha.

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Akkurat likt som når eg kjøpte leafen. Måtte betale ekstra for gummimattene, fulgte med tøymatter.

Forden så måtte eg ha en pakke med en del ting eg ikke skulle ha for å få mattene til fornuftig pris. Uten pakken ble de dobbelt så dyre.... 

Hadde tesla levert gummimatter med bilen så hadde nok det vært negativt. For da kunne man jo ikke velge å kjøpe kina mattene man absolutt ikke vil ha.

Aner ikke hva poenget ditt er, men mitt er hvorfor kjøper folk Temu-juggel hvis man får kjøpt originale Teslamatter for en billig penge?

• Liker 1
Skrevet
AL123 skrev (2 timer siden):

Ok, my bad. Baserte meg på en tidligere diskusjon her inne om at noen måtte kjøpe kinavare i stedenfor original.

Hvem måtte det?

Tesla har vell solgt gummi matter i all tid jeg kan huske. Men det finnes langt bedre 3 parts versjoner. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
AL123 skrev (1 time siden):

Aner ikke hva poenget ditt er, men mitt er hvorfor kjøper folk Temu-juggel hvis man får kjøpt originale Teslamatter for en billig penge?

Fordi de er bedre OG billigere?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Kan jo umulig stemme, flere franskmenn som fra super bil ekspertene her inne er best in class 😅

Du har vel ikke hatt noen av dine T lenge nok til at de må på eu kontroll 😅

• Liker 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Du har vel ikke hatt noen av dine T lenge nok til at de må på eu kontroll 😅

Det er helt sant:) tror aldri jeg har hatt en bil på EU kontroll. Eller, kanskje min første. 

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det er helt sant:) tror aldri jeg har hatt en bil på EU kontroll. Eller, kanskje min første. 

Så ingen empiri der altså 🙊

• Liker 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

Så ingen empiri der altså 🙊

Absolutt null, men jeg er ikke overrasket over tesla. Har vell vært lignende tall i fra Tyskland lagt til tidligere mener jeg på? Det var absolutt en dårlig spøk i fra min side:)

Skrevet
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Absolutt null, men jeg er ikke overrasket over tesla. Har vell vært lignende tall i fra Tyskland lagt til tidligere mener jeg på? Det var absolutt en dårlig spøk i fra min side:)

Det skorter med empiri for BMW og Eu kontroll i mitt eie også. Bytter visstnok bil for ofte 😇
I4 M50'n jeg har nå kommer heller ikke på Eu kontroll i mitt eierskap da jeg har bestilt en ny i4 M60 med levering om ca 3-4 mnd.

Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (3 minutter siden):

Det skorter med empiri for BMW og Eu kontroll i mitt eie også. Bytter visstnok bil for ofte 😇
I4 M50'n jeg har nå kommer heller ikke på Eu kontroll i mitt eierskap da jeg har bestilt en ny i4 M60 med levering om ca 3-4 mnd.

De gjør det nok vesentlig bedre vil jeg anta:) De har trossalt gjort dette noen generasjoner mens Tesla enda finner sin vei virker det som med feks de horrible bremserør plasseringene som jeg antar er en del av mengden i det som tas opp i videoen:)

Og grattis med ny ventende bil om jeg ikke har nevnt det før :)

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Skrevet
Syar-2003 skrev (48 minutter siden):

ny i4 M60 med levering om ca 3-4 mnd.

Snap.... Hadde eg kunnet hatt den så hadde den stått høyt på lista. Hva havner den på om det er greit å spørre?

Skrevet (endret)
Jotun skrev (17 minutter siden):

Snap.... Hadde eg kunnet hatt den så hadde den stått høyt på lista. Hva havner den på om det er greit å spørre?

Min 740`
Men du kan få den fra 599.900,-

Endret av Syar-2003
Skrevet
Jarmo skrev (15 timer siden):

Du vil ikke informere litt mer enn tabloid-overskriften til elbil24.no?

De er så tabloide at jeg gidder ikke å bruke tid på de linkene deres. Får som regel saken presentert på en saklig måte andre steder.

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 hours ago, AL123 said:

Gikk for kinamatter da de hadde fått god omtale og kostet mye mindre, og de har vært meget bra nå i flere år.

De er vel ganske identiske med 3D Maxispider mattene som ble solgt av norske forhandlere i samme tid til 3 ganger prisen, men der logoen skal være er det tomt på mine. Sikkert samme ulla.

Ser for meg at de fleste matter er laget i kina..

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...