bshagen Skrevet 9. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2019 Sliter med å velge farge jeg. Jeg skal tilbake igjen til Tesla i Drammen på mandag for å gjøre bestillingen, men det var dette med fargen altså. Jeg likte blå først, men jeg ser at hvis jeg gjør en Chrome Delete så ser rød og hvit best ut. Pokker ta disse valgene altså! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2019 Sliter med å velge farge jeg. Jeg skal tilbake igjen til Tesla i Drammen på mandag for å gjøre bestillingen, men det var dette med fargen altså. Jeg likte blå først, men jeg ser at hvis jeg gjør en Chrome Delete så ser rød og hvit best ut. Pokker ta disse valgene altså! Jeg liker også blå veldig bra på model 3, men jeg valgte hvit pga nøytraliteten og at jeg syns den passer model 3 bra. Svart er jeg lei av(hatt to på rad nå). Jeg anbefaler iallefall å velge noe annet enn standard fargen, lakken er dårlig. Evt velge standard å få den foliert! Kanskje påtide å åpne en dedikert model 3 tråd? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2019 Vanskelig valg ja. Rød er favorittfargen min, så kan jo ikke ta feil om jeg tar den, sånn sett. *Pønske pønske* Kanskje påtide å åpne en dedikert model 3 tråd? Ja, hvorfor har du ikke gjort det? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2019 Fordel å velge en farge som er lett å selge, om man skal selge bilen, men jeg aner ikke hva som er lettsolgt Hvit bil kommer jeg aldri til å kjøpe Blå, svart og gråfarger er greie Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2019 Velger nok etter hjertet, jeg vil ikke velge en farge som jeg ikke liker fordi det er "safe"Model 3-kaféen er nå offisielt åpnet. Åpningstider er 24/7, og alle er velkomne Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Noen som har tilgang på hele artikkelen? VG kårer den beste elbilen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Ingen som gidder å betale for VG altså? Ikke jeg heller 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Tilsynelatende en søppelartikkel som påstår at Model X er mer effektiv enn Model 3? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Kan du gjengi mer av artikkelen? Jeg er faktisk interessert i det de har å si Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Kan du gjengi mer av artikkelen? Jeg er faktisk interessert i det de har å si Da kan du vel kjøpe artikkelen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Da kan du vel kjøpe artikkelen. Får vel gjøre det ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Hva synes dere om denne saken: https://www.motor.no/artikler/bmw-kunde-foler-seg-lurt-av-kampanje-policy ? Jeg velger å tro at forhandleren ikke var kjent med at det skulle komme ny kampanje, noe som også bekreftes av importøren. Man vet jo at priser går opp og ned, og man må selv velge om/når man vil inngå avtale. 20k er et ikke ubetydelig beløp, men det utgjør ikke mer enn ca 5 % av bilens kjøpesum. Skulle jeg klage dersom jeg kjøpte melk på Rema forrige uke, eller aksjer gjennom min fondsforvalter, og klage når jeg ser at prisen er lavere denne uken? Endret 19. februar 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 Surt, men de kan ikke komme og kreve en annen pris enn den prisen som står i avtalen de inngikk. Regner med det var skriftlig og hos en bilforhandler, ikke et nettkjøp. Angrerettloven åpner for et ørlite håp. Den kan bare brukes når varen ikke er et tilvirkningskjøp (bestilt en med et spesielt utvalg egnskaper) og når kjøpet er gjort på nett og ikke "over disk" som det heter i angrerettloven. Jeg regner med dette ikke er tilfelle, men hvis det nå skulle være det kunne de brukt angreretten og bestilt bilen på ny til ny kampanjepris. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 (...) Angrerettloven åpner for et ørlite håp. Den kan bare brukes når varen ikke er et tilvirkningskjøp (bestilt en med et spesielt utvalg egnskaper) og når kjøpet er gjort på nett og ikke "over disk" som det heter i angrerettloven. Jeg regner med dette ikke er tilfelle, men hvis det nå skulle være det kunne de brukt angreretten og bestilt bilen på ny til ny kampanjepris. Bilia selger vel ikke over nett så lite sannsynlig, og de fleste nye BMW som selges er tilpasset spesielt for kjøperen(bilene lages på bestilling) så da setter vel det en stopper for angreretten også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 Angrerettloven åpner for et ørlite håp. Man har ingen lovfestet angrerett når avtale er inngått i butikk. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Nei, men om forhandleren visste om en kampanje, så skal de vel opplyse om dette? Men det er selvsagt ikke sikkert at de visste Endret 19. februar 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 Nei, det er ingen opplysningsplikt om kommende kampanjer, akkurat som dagligvarebutikken ikke har noen plikt til å opplyse deg om hvilke varer som kommer på tilbud i neste uke. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 I elektronikk bransjen, så ser man flere og flere steder som tilbyr prisgaranti på 50 dager. Rart slik ikke kan overføres til andre steder også. Rimelig kjipt å se en vare bli solgt til 20,000,- mindre noen dager i etterkant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 I elektronikk bransjen, så ser man flere og flere steder som tilbyr prisgaranti på 50 dager. Rart slik ikke kan overføres til andre steder også. Rimelig kjipt å se en vare bli solgt til 20,000,- mindre noen dager i etterkant. Bytte- og returrett kan avtales med den enkelte butikk. Hva hvis prisen hadde gått OPP 20k dagen etter at h*n hadde skrevet kontrakt? Burde selger ha justert prisen på hans bil opp da? Han valgte jo en dag, helt frivillig, å signere kjøpekontrakt for en bil, og hva prisen er IMO dagen før eller dagen etter er ikke relevant. Hvis du gir bud på, og kjøper, en leilighet for 5 mill, og uken etterpå får høre at den identiske naboleieligheten er solgt for 4 mill, ville du da klaget til selger/megler? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2019 Ja, det ville jeg gjort. @Simen1. Dette var jeg ikke klar over. Takk for god info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå