Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Hvis mennesket ble bedt om å sette navn på dyrene og naturen, stemmer det bra med hva vi kan observere i dag. Der mennesker ser det som veldig viktig å sette navn på ting, og huske disse navnene. 

Dere har vel sett slike stempler eller segl som de satte ned i varm voks eller leire? (senere ble det vanlig å bruke stempelsverte). 

Skriften sier at jorda er som et slikt segl, som tilsier en pannekakeform.

https://biblehub.com/job/38-14.htm

"that it might spread to the ends of the earth and shake the wicked out of it? 14The earth takes shape like clay under a seal; its hills stand out like the folds of a garment. 15Light is withheld from the wicked," (Job 38)

Her er det flere interessante ting. Vi ser at verden har ender, at verden er formet som et segl, og at lyset (sannhets erkjennelse) holdes borte fra de ugudelige.

"who stretchest out the heavens like a curtain: …" nevnes utrolig mange ganger i Salmene, Jesaja og Jeremia. Et gardin strekkes ut som en flate, og så er det også med himmelen. 

Også dette med at jorda er urørlig. Sola har derimot sin bane, og er høyst bevegelig. 

"So the sun stood still, and the moon stopped, till the nation avenged itself
on its enemies," (Josva 10)

"their voice has gone out into all the earth, their words to the ends of the world. In the heavens He has pitched a tent for the sun 5like a bridegroom emerging from his chamber, like a champion rejoicing to run his course. 6It rises at one end of the heavens and runs its circuit to the other; nothing is deprived of its warmth.…" (Salme 19)

Dette støtter teorien om at det er en dome over jorda, som har vinduer som åpnes til ulike tider. Og at sola og månen sendes ut fra disse vinduene. Det krasjer totalt med teorien om at sola står stille, og at jorda går rundt sola.

Dette innlegget i den konservative avisen Dagen, er ganske fordømmende overfor troen på flat jord. Er muligens litt viktigere enn et leserinnlegg, siden det heter "kulturnotat". Et kritisk innlegg er det i alle fall. 

https://www.dagen.no/meninger/debatt/KULTURNOTAT/Ingen-grunn-til-å-legge-seg-flat-581246

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet til de som tror på globe teorien og mener man ikke har sett en disk fra ytre rom... Er at de ikke vet hva som mangler i puslespillet 

Det finnes ikke noen video som viser at man forlater jorden og ser jorden bli mindre og mi dre. Dere bare prater rundt grøten. Dere har ikke noen som helst solid bevis. Kun Hollywood. 

Det kunne eksistert hundrevis av timelapse videoer og faktiske videoer siden det skulle ha hendt. Men det har aldri aldri hendt. 

 

Jeg har stilt dette spm i to år til globe trollpå nettrtIngen svar. Nærmeste er en ett min video av low earth orbit. Dere har ikke sjans her. 

Dere er totalt sjanseløse sier jeg bare :)

 

Dette er er utrolig artig spill med dere. For dere kommer aldri Forbi dette til dags dato. 

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (21 minutter siden):

Hovedproblemet til de som tror på globe teorien og mener man ikke har sett en disk fra ytre rom... Er at de ikke vet hva som mangler i puslespillet 

Det finnes ikke noen video som viser at man forlater jorden og ser jorden bli mindre og mi dre. Dere bare prater rundt grøten. Dere har ikke noen som helst solid bevis. Kun Hollywood. 

Det kunne eksistert hundrevis av timelapse videoer og faktiske videoer siden det skulle ha hendt. Men det har aldri aldri hendt. 

 

Jeg har stilt dette spm i to år til globe trollpå nettrtIngen svar. Nærmeste er en ett min video av low earth orbit. Dere har ikke sjans her. 

Dere er totalt sjanseløse sier jeg bare :)

 

Dette er er utrolig artig spill med dere. For dere kommer aldri Forbi dette til dags dato. 

Så du kan stille det ultimate kriteriet for om man kan bedømme om jorden er en skive eller en kule? Hvordan havnet du i den posisjonen?

Hvorfor må man ha en film av at noen flyr ut til verdensrommet for at jorden skal være en kule? Kan ikke jorden være en kule uten at mennesker er i stand til å forlate den? Forandrer den form når man er i stand til å forlate den?

Du er blitt stilt en haug med spørsmål som du ignorerer. Jeg er enig med deg i at du er et troll som aldri kommer til å svare på disse. Inntil du kommer med forsøk på svar på noen av disse er det ingen som blir overbevist av selvskrytet ditt. Å ignorere det motdebatantene sier og gjenta et ikke-argument i to år er ikke å vinne noen diskusjon, det er å være et troll.

Ser fram til en snarlig respons på et av spørsmålene som er stilt deg :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (32 minutter siden):

Hovedproblemet til de som tror på globe teorien og mener man ikke har sett en disk fra ytre rom... Er at de ikke vet hva som mangler i puslespillet 

Det finnes ikke noen video som viser at man forlater jorden og ser jorden bli mindre og mi dre. Dere bare prater rundt grøten. Dere har ikke noen som helst solid bevis. Kun Hollywood. 

Det kunne eksistert hundrevis av timelapse videoer og faktiske videoer siden det skulle ha hendt. Men det har aldri aldri hendt. 

 

Jeg har stilt dette spm i to år til globe trollpå nettrtIngen svar. Nærmeste er en ett min video av low earth orbit. Dere har ikke sjans her. 

Dere er totalt sjanseløse sier jeg bare :)

 

Dette er er utrolig artig spill med dere. For dere kommer aldri Forbi dette til dags dato. 

Jeg kan ikke annet enn å le. Du er så forutsigbar at det det er nesten morsomt. Hvor mange ganger har vi ikke sagt at når dere blir konfrontert med og bedt om å forklare flytider og avstander på den sørlige halvkule, så blir det stille en stund, og så begynner dere å snakke om noe annet. Selvfølgelig har vi vært i verdensrommet, men det er meg revnende likegyldig.

Prøv å tenke deg litt om. Hvordan er de flytidene mulig på ei flat jord? Har du prøvd å plassere kontinentene slik at det passer? Du får det ALDRI til. Og hvorfor det? Fordi det er helt umulig. Og skjønner du virkelig ikke at dette er det endelige bevis på at jorda er en sfære?

Dette kan du ikke komme bort fra. Jeg spør igjen: Hvordan er det mulig at de flytidene passer perfekt på ei rund jord, men blir helt groteske på ei flat?

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Dere er totalt sjanseløse sier jeg bare :)

Husk nå igjen at vi har "alle" på vår side. All vitenskap, alle piloter, alle kartmakere, nesten alle mennesker på jorden. Vi trenger ingen "sjanse", vi har alt vunnet for lenge siden. Ingen av oss starter en tråd for å diskutere om jorda er rundt eller flat eller firkantet. Tråder som dette er ikke til for å gi oss en sjanse til å overbevise dere, det er for å gi dere en sjanse til å overbevise oss. 

I hvilken grad dere føler dere kommer noen vei får være opp til dere.

Andrè den gode skrev (1 time siden):

Dette er er utrolig artig spill med dere.

Ja, det er nettop det det er. Et spill. Godt at du har glede av spillet, for mye annet kommer det ikke ut av det.

Geir :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

On 1/11/2020 at 5:18 PM, theNiceOne said:

Jeg vil nå påstå at pizzagate, chemtrails osv. er nøyaktig like substansløse som flat jord. At flygeledere visstnok skal ha vitnet om chemtrails er på nivå med NASA-ansatte som visstnok skal ha vitnet om flat jord. Begge deler er substansløse konspirasjonsteorier som forutsetter et helt umulig nivå av personer som jobber i det skjulte.

Og det er sikkert ikke du som har kommet opp med teorien om at flatjordere egentlig er undercover anti-konspirasjonsteori-forkjempere, men du er den eneste jeg så langt har sett eller hørt argumentere for den.

 Man finner ikke en video med astronauter som "avslører" at jorden er flat nei, jeg har lett. Men dette fant jeg:

Du finner heller ikke noe bilde av den flate jorden, slik som man har av chemtrails: 

Så nå kan du komme med lignende videoer av flat jord. Jeg kan på forhånd si at det fins INGENTING. Bare dårlige videoer av noen som sitter og fabler for seg selv. Jeg kommer bare til å høre et ekko når jeg spør etter dette.

Og når det gjelder teorien om at denne flat jord-greia blir spredt for å diskreditere andre konspirasjonsteorier, hvordan forklare at -David Seaman fikk sin youtube-kanal full av flat jord-troll? Så mange at han følte han måtte lage en egen video om det? Det kom ingen chemtrails-folk for å si det sånn.

Og Alex Jones fra Infowars syns også dette er latterlig. Han kjenner Nasa-folk, han kjenner piloter, han VET at dette er tull. Og på siden hans finner du info om alle konspirasjonsteorier unntatt denne. Hvofor? Fordi det er en tulleteori som ikke ett eneste kunskapsrikt menneske tror på, fordi det fins null dokumentasjon, ingen ekte dokumentasjon, ingen falsk dokumentasjon, ingen diskuterbar dokumentasjon - ingen. dokumentasjon. https://www.infowars.com

 

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (14 timer siden):

Hovedproblemet til de som tror på globe teorien og mener man ikke har sett en disk fra ytre rom... Er at de ikke vet hva som mangler i puslespillet 

Det finnes ikke noen video som viser at man forlater jorden og ser jorden bli mindre og mi dre. Dere bare prater rundt grøten. Dere har ikke noen som helst solid bevis. Kun Hollywood. 

Det kunne eksistert hundrevis av timelapse videoer og faktiske videoer siden det skulle ha hendt. Men det har aldri aldri hendt. 

Nå fant forskere ut for minst 2500 år siden at jorda var en globe, og de var ikke avhengig av bilder fra verdensrommet for å finne det ut. Jeg skjønner at det sitter langt inne for deg å innrømme det, men det finnes mange observasjoner og målinger vi kan gjøre selv, som beviser at jorda er en globe. Beviser vi gjentar for deg og andre flatjordere, men som dere ikke engang forsøker å svare på.

  

Andrè den gode skrev (14 timer siden):

Jeg har stilt dette spm i to år til globe trollpå nettrtIngen svar. Nærmeste er en ett min video av low earth orbit. Dere har ikke sjans her. 

Dere er totalt sjanseløse sier jeg bare :)

Du kunne hatt et poeng hvis du hadde hatt en video som viser at jorda er flat. Men det har du jo ikke. Du ignorerer 99% av bevisene for globe, og gjør stort poeng ut av den ene prosenten du mener mangler, men den mangler jo for flat jord også, i tillegg til alle de andre 99 prosentene.

 

Andrè den gode skrev (14 timer siden):

Dette er er utrolig artig spill med dere. For dere kommer aldri Forbi dette til dags dato. 

Personlig synes jeg det er mer artig at du og andre flatjordere er så oppgengt i det dere mener er manglende bilder fra verdensrommet, og samtidig ikke klarer å forklare et eneste av alle observasjonene du, jeg og alle andre gjør her på jorda.

 

Lenke til kommentar

Så denne dokumentaren i går. Er bare en kort snutt, men gir et fornøyelig innblikk i miljøet. For eksempel folk som (tilsynelatende) i ramme alvor sier at de har "forsket" og med det mener "sett på youtube-videoer i to år". Gjør meg ikke mindre overbevist om at i hvert fall deler av flatjord-bevegelsen er trolling på høyt nivå.

https://www.svtplay.se/video/21472342/jorden-ar-platt

Lenke til kommentar

Hva er vitenskapens første bud, det er observasjon det min venn. Så bare prøve på nytt.  Du må ut å se. Det er derfor vi har øyne.

Månelandingen var faket og det er det enkleste i verden å komme seg over. At det er ingen globe er nok tøffere.

Vi har hatt 50 år med romfart og ingen videoer som viser turen ut i sin helhet. Bare forsøk å se om du klarer å finne det ? 

 

Forskerne for 2500 år siden de viste lite om at folk fikk flymaskiner og luftballonger som ikke lot seg gå lengre enn til domen som er over oss. Det er en fysisk sperre der og DU og alle Globe folk som leser dette skal dere vite at det ikke Finnes noen video som viser at noen som helst kan penetrere DOMEN over oss. 

Dette er et være eller ikke være for romfarten! 

Bare sett dere tilbake på skolebenken, den heter livets skole ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (20 minutter siden):

Bare sett dere tilbake på skolebenken, den heter livets skole

Jeg som trodde den het Livet's Knall Hare Skole ... :huh:

Det morsomme her er jo at hvis noen kommer med en video som viser en rund klode sett fra verdensrommet, så vet du like godt som jeg at du kommer til å finne noe å kritisere den for. Og ikke godta den som bevis. 

Du har jo bestemt deg.

Denne tråden er fantastisk underholdning btw! 

Det ligger noen livestreams fra den internasjonale romstasjonen på youtube. Aner ikke hva du vil få se der, streamen er nede akkurat nå, men vil jo tro at det dukker opp en kule nå og da .. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var vel uansett hensikten med månelandingen å klare denne bragden, samt å dokumentere det med bilder og film fra månen.
Ikke å kaste bort masse film på å dokumentere turen dit.

Uansett, jeg spør igjen:

Dere som tror på gud - hvis guden deres finnes og er så allmektig som dere tror, hvorfor skulle han ikke klare å skape en rund jord, selv om han måtte ta i bruk magi til ting som gravitasjon?

Litt motstridende å tro på en allmektig gud og samtidig tro at det var noe som helst han ikke skulle få til.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (55 minutter siden):

Det er en fysisk sperre der og DU og alle Globe folk som leser dette skal dere vite at det ikke Finnes noen video som viser at noen som helst kan penetrere DOMEN over oss. 

Men det er jo ingen som har filmet domen heller? Det finnes ingen video av at noen har reist til den, sett den eller kræsjet i den. Skal vi derav konkludere med at den ikke finnes?

Geir :)

Lenke til kommentar

Globe trotterne har en stort problem for sin hånd. Dere har ikke skjønt at dette beviset ikke fantes eller ikke finnes. Dere har blitt bedøvet at Hollywood hele deres oppvekst ? 

Det er de manglende bildene av jorden utenfra samt turen ut fra vår atmosfære som mangler. Dette er helt essensielle beviser som aldri kan erstattes av noen som helst skygge eller matematisk beregning eller vitenskap.

:Utakt

Ja for all del ikke kast bort tiden siste 50 åra og en trillion skattekroner(eller dollar) på kamera utstyr. 

 

Lenke til kommentar

Jo det er beviser for at en sivil rakket har krasjet i noe eller ikke kom ut...fordi den gikk rett opp. De gjorde det i las vegas.

Det er ikke bevis for at noen som helst rakett fra nasa eller spaceX har penetrert domen eller den beskyttende materien(van alen belt, eller dette opplegget) som finnes der oppe.

Men du Tom waits.....50 trillioner med skattekroner og 50 år med romfart senere....Hvor er videone? 

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Hva er vitenskapens første bud, det er observasjon det min venn. Så bare prøve på nytt.  Du må ut å se. Det er derfor vi har øyne.

Månelandingen var faket og det er det enkleste i verden å komme seg over. At det er ingen globe er nok tøffere.

Vi har hatt 50 år med romfart og ingen videoer som viser turen ut i sin helhet. Bare forsøk å se om du klarer å finne det ? 

 

Forskerne for 2500 år siden de viste lite om at folk fikk flymaskiner og luftballonger som ikke lot seg gå lengre enn til domen som er over oss. Det er en fysisk sperre der og DU og alle Globe folk som leser dette skal dere vite at det ikke Finnes noen video som viser at noen som helst kan penetrere DOMEN over oss. 

Dette er et være eller ikke være for romfarten! 

Bare sett dere tilbake på skolebenken, den heter livets skole ?

 

Hvis det er meg du snakker til, så snakker du med en som har observert hele livet og sett sola gå ned i havet hundrevis av ganger. Så kom ikke til meg med at jeg må ut og se. Hva gjør dere med det dere ser? Jo, dere tror ikke deres egne øyne, men må konstruere nye naturlover for at virkeligheten skal stemme med deres verdensbilde. Og det verste er at dere ikke har konstruert naturlovene selv, men har måttet ty til YT for å få hjelp. Tror du at sola dukker frem igjen hvis du har et godt teleskop? Eller det samme med båter som har forsvunnet bak horisonten?

Du som bruker øynene, har du lagt merke til at når månen er halv, så er den opplyste siden i den retninga sola befinner seg? Kan det tyde på noe?

Jeg skjønner at du ikke tør ta i problemet med flytider og avstander på den sørlige halvkule, men det må vel gå an å lage et kart over den flate jorda? Er det Gleason som er det riktige kartet? Hvis ikke, hva er det da?

Snakk ikke til meg om livets skole. Du har ikke kommet lenger enn til 1. klasse, og ingenting tyder på at du noen gang kommer til 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Hva er vitenskapens første bud, det er observasjon det min venn. Så bare prøve på nytt.  Du må ut å se. Det er derfor vi har øyne.

Ja, og med øyne og fornuft har vitenskapsmenn i mer enn 2500 år observert solens bane, stjerner osv. Og oppdagelsesreisende har kartlagt jorda.

Begge deler beviser at jorda er en globe. Hvor er dine beviser for at alle disse observasjonene og målingene gjort over flere tusen år er feil?

 

Andrè den gode skrev (7 minutter siden):

Jo det er beviser for at en sivil rakket har krasjet i noe eller ikke kom ut...fordi den gikk rett opp. De gjorde det i las vegas.

Jeg venter spent på å se dette beviset ditt. Eller mener du det at du hevder det er bevis nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...