Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Cazper, jeg forstår. Dette har vært tatt opp før også, og det er smått utrolig - det å eventuelt skjule jordas form vil være praktisk talt umulig, så man kan jo begynne å undre. 

 

Går helt fint det, ettersom folk må lese i bøker for å finne ut jordas form. 

 

Nå er dere bekymret for at jeg ikke klarer å skaffe kompass. Kan være det er altfor dyrt for meg med et kompass til 100 kr.?

Nei, fant et kompass i dag, som nok er noen år gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Cazper, jeg forstår. Dette har vært tatt opp før også, og det er smått utrolig - det å eventuelt skjule jordas form vil være praktisk talt umulig, så man kan jo begynne å undre. 

 

Går helt fint det, ettersom folk må lese i bøker for å finne ut jordas form. 

 

 

Løgnhals.. Alle som har sett et seilskip forsvinne gradvis under horisonten kan tenke seg til at jorden må være rund.

 

Men hvordan var det med din egen gud? Hvilke "mirakler" har han gjort som du ikke har måttet lese om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan var det med din egen gud? Hvilke "mirakler" har han gjort som du ikke har måttet lese om?

 

 

Vil bli langt å fortelle om alt, men har blitt helbredet fra diverse plager. Fikk visst svakt hjerte av stress, så trodde jeg aldri skulle kunne sykle eller gjøre noen krevende ting igjen. Men Gud helbredet hjertet, så etterpå ble det faktisk sterkere enn før. Etter min mening da!

Lenke til kommentar

 

Men hvordan var det med din egen gud? Hvilke "mirakler" har han gjort som du ikke har måttet lese om?

 

Vil bli langt å fortelle om alt, men har blitt helbredet fra diverse plager. Fikk visst svakt hjerte av stress, så trodde jeg aldri skulle kunne sykle eller gjøre noen krevende ting igjen. Men Gud helbredet hjertet, så etterpå ble det faktisk sterkere enn før. Etter min mening da!

Jeg lurer på, tror du på legevitenskapen?

Lenke til kommentar

 

Wow, for et mirakel!! Det er jo ingen som har blitt friske(re) uten guds hjelp tidligere!! :p

 

Jaja, der har du belønningen for å fortelle noe til Gabriel. Burde jo forutsett det. 

 

Gå ut og se på naturen, og den høye horisonten, heller.

 

 

Sorry lille venn. Men om din ide av et mirakel, er at guden din fikset det svake hjertet ditt slik at du kan sykle, heller enn å stoppe at babyer bokstavelig talt driter seg til døde i tusentalls nede i Afrika. Så står vi fremfor et noe større problem med denne såkalte guden din..

Lenke til kommentar

Så jorden er flat.. Og høy barnedødelighet som følge av sykdom i Afrika, er bare en løgn fra Illuminati? Fordi det har du sett på Youtube..

 

Når du spør om erfaringer, må du gå ut fra at den du spør forteller noe om seg selv. Og ikke om barna i Afrika. Og ja, det er ikke noen forsøk jeg kan utføre for å bevise at det er et verdensrom der ute. 

Lenke til kommentar

Det er bare det at å bli frisk(ere) er ikke et mirakel. Det skjer med hundre tusener, om ikke millioner av mennesker, hver dag. Det finnes faktisk milliarder av mennesker på jorden som ikke en gang har hørt om guden din. Men som likevel blir friske(re) fra sykdommer, uten at du vil kalle det for mirakler.

 

Du fremmet (åpenbart feilaktig, men likevel), at man må ha lest seg til at jorden er rund. Og insinuerer videre at det i seg selv er grunn til å tvile på at det er sant. Så jeg spør deg om hvilke mirakler som du ikke har måttet lese om selv, for å bli kjent med. Nå, du må gjerne fortsette å lyve i denne tråden. Noe annet er jo ikke å forvente nå. Men det er ingen her som vil tro at du faktisk har bevitnet noe som kommer i nærheten av et mirakel, med mindre det kun er du som har bevitnet det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det er overskyet så er det én ting, men dagen før og dagen etter jevndøgn, så skiller det bare 2-3 grader, så det fungerer for hva vi skal gjøre det også. Poenget er uansett at vi har en sol på ekvator og vi ønsker å se himmelretningen. Er den 90 grader så stemmer det ikke at den får i en bane på en flat jord, siden hele verden ser det samme (sør og nord for ekvator)

Blir spennede dette, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

heller enn å stoppe at babyer bokstavelig talt driter seg til døde i tusentalls nede i Afrika. 

Foregår mye annen lidelse, men det er mange løgner i verden også. 

 

 

 

Når det er "zoomet" ut kan man se at det er en kurve på bildet. Det er marginalt høyere på midten enn sidene.

Lenke til kommentar

 

Men hvordan var det med din egen gud? Hvilke "mirakler" har han gjort som du ikke har måttet lese om?

 

 

Vil bli langt å fortelle om alt, men har blitt helbredet fra diverse plager. Fikk visst svakt hjerte av stress, så trodde jeg aldri skulle kunne sykle eller gjøre noen krevende ting igjen. Men Gud helbredet hjertet, så etterpå ble det faktisk sterkere enn før. Etter min mening da!

 

 

Et argument mot Guds eksistens er vel aldri gitt på en bedre måte enn Stephen Fry:

 

 

Hvorfor skal et barn som ikke har fått utvikle seg til å inneha de nødvendige kognitive evner for å bekjenne sin tro straffes av en allmektig Gud? 

 

Det er også interessant at desto lenger utviklingen av vitenskapen har kommet, dvs. hva vi klarer å forklare, desto færre tilfeller er det av gudelig intervensjon. Hvorfor skal det stoppe opp hvis der er en Gud?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...