Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står nok ikke om strålingsfeltet i Bibelen, men NASA bruker et strålingsfelt som unnskyldning for hvorfor de ikke kan reise ut. 

 

Math Powerland og Jake Gibson kaller hverandre nå for Math Powerfail og Fake Gibson... hmmm. Barnslig.

Er en av dem eller begge falske agenter som spiller et stort skuespill?

 

Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt til å poste her igjen, men (igjen) kommer vsauce med en ny fantastisk video:



Denne videoen går ikke til angrep på en flat jord eller noe, men her er det likevel mye som Widewanka og MaxRPM burde se og lære av. For oss andre så er dette også en kjempevideo, den er rett og slett veldig lærerik og man kan fort se på ting litt annerledes etter å ha sett den. Enjøy :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det står nok ikke om strålingsfeltet i Bibelen, men NASA bruker et strålingsfelt som unnskyldning for hvorfor de ikke kan reise ut. 

 

 

Nei, NASA har jo selv allerede reist gjennom disse strålingsbeltene flere ganger, på vei til månen og tilbake. Så å påstå at NASA sier de ikke kan reise gjennom beltene blir jo da en åpenbar og tåpelig løgn. Eller kan du vise meg en link der NASA sier de ikke kan reise gjennom Van Allen beltene lenger?

 

Nei, så da blir spørsmålet. Hvorfor poster du flat jord propaganda som du selv tilsynelatende allerede visste var feil? Du sier domen er lagd av materialene som nevnes i bibelen. Men poster så et bilde der det påstås at domen er lagd av stråling. Hvorfor gjør du det?

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, så da blir spørsmålet. Hvorfor poster du flat jord propaganda som du selv tilsynelatende allerede visste var feil? Du sier domen er lagd av materialene som nevnes i bibelen. Men poster så et bilde der det påstås at domen er lagd av stråling. Hvorfor gjør du det?

Du glemte påstandene om at det er laget av glass, gull, oksygen, stein, vann, stråling, ett eller annet blankt metall og sikkert ett par andre ting jeg har glemt...

 

Det eneste som er konsistent med flat-jord propaganda er at den er inkonsistent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Det står nok ikke om strålingsfeltet i Bibelen, men NASA bruker et strålingsfelt som unnskyldning for hvorfor de ikke kan reise ut. 

 

 

Nei, NASA har jo selv allerede reist gjennom disse strålingsbeltene flere ganger, på vei til månen og tilbake. Så å påstå at NASA sier de ikke kan reise gjennom beltene blir jo da en åpenbar og tåpelig løgn. Eller kan du vise meg en link der NASA sier de ikke kan reise gjennom Van Allen beltene lenger?

 

Nei, så da blir spørsmålet. Hvorfor poster du flat jord propaganda som du selv tilsynelatende allerede visste var feil? Du sier domen er lagd av materialene som nevnes i bibelen. Men poster så et bilde der det påstås at domen er lagd av stråling. Hvorfor gjør du det?

 

 

Påstanden stammer fra en video fra NASA som handler om fartøyet Orion. Der sier de at de må sende Orion gjennom strålingsbeltene før de kan sende mennesker gjennom, men sitatene er tatt ut av kontekst. Jeg postet en video om dette for et par sider tilbake. 

Lenke til kommentar

 

Det eneste som er konsistent med flat-jord propaganda er at den er inkonsistent.

Det kan jo virke som flatjorderne selv vet ikke helt hva de tror på.

 

En rund jord i et heliosentrisk solsystem og et univers som fungerer etter noen kjente naturlover og som er konsistent med hva det skal være av observasjoner? Umulig!

 

En flat jord som ingen vet hvor stor er, med en ad hoc asymmetri mellom noe de kaller "opp" og "ned" som ingen klarer å bli enig om hvordan fungerer, med en ukjent kuppel på toppen som ingen klarer å bli enig om hva den er laget av, en sol som ingen vet hvordan fungerer eller hvordan den får energi eller som ingen klarer å bli enig om hvordan beveger seg, og som strider mot alle observasjoner? Jepp, det må være svaret!

Endret av Arve Synden
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan noen minne meg på hva forklaringen på dag og natt forskjellige steder i verden er..?

 

https://www.earthcam.com/network/map.php

 

 

"Han som skapte Sjustjernen og Orion,

          han som gjør dødsskygge om til morgen

          og dagen til svarte natt,

          han som kaller på vannet i havet

          og øser det ut over jorden,

           Herren er hans navn." (Amos 5)

 

Her er også tidevannet forklart.

Lenke til kommentar

 

 

 

"Han som skapte Sjustjernen og Orion,

han som gjør dødsskygge om til morgen

og dagen til svarte natt,

han som kaller på vannet i havet

og øser det ut over jorden,

Herren er hans navn." (Amos 5)

 

 

Her er også tidevannet forklart.

Hvordan?

 

 

" han som kaller på vannet i havet

          og øser det ut over jorden," 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan noen minne meg på hva forklaringen på dag og natt forskjellige steder i verden er..?

 

https://www.earthcam.com/network/map.php

 

 

"Han som skapte Sjustjernen og Orion,

          han som gjør dødsskygge om til morgen

          og dagen til svarte natt,

          han som kaller på vannet i havet

          og øser det ut over jorden,

           Herren er hans navn." (Amos 5)

 

Her er også tidevannet forklart.

 

 

Jeg tar det tilbake Widewanka, jeg trodde ikke du var tøff nok til å se sannheten i øynene. Men her ser jeg du reduserer guden din til en typisk afrikansk stammegud ala "guden i tromma", "guden i stolen", "guden i elva" etc. etc... Good for you!! :)

 

Men du glemte å svare på hvorfor du poster flatjord propaganda som du ellers sier at du ikke tror på?

Lenke til kommentar

Mer enn sannsynlig at dette er tatt opp før, men han sier at "mass attracts mass", og at to baller som er ute i rommet vil dras sakte mot hverandre og til slutt kollidere etter noen dager. 

 

Hvordan vet han at dette vil skje med noen baller, men ikke med Saturn og jorda?

 

https://i.ytimg.com/vi/tbr7tcQFxA4/maxresdefault.jpg

 

Det er godt å se at du fremdeles er nysgjerrig i det minste Widewanka.

 

Men det svarer ikke akkurat på hvorfor du poster FE propaganda du selv sier du ikke tror på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...