Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

My point exactly! Så har vi jo den tingen med at kristendommen er en av de beste religionene for å styre massene og det får meg til å mistenke at den ble skrevet med det formålet. Er det noe som klarer å styre folket så er det religion, frykten for å havne i helvetet og belønningen med å komme til himmelen hvis man hører på lederne.

 

Dette er som nevnt før ikke off-topic, det representerer det psykologiske aspektet ved flatjordgreiene og bibelen er en av de "sterke" bevisene denne gruppen har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har for mye tid, jeg har for lite. Har ikke tid til å kommentere Arvesynden igjen med alt han skrev til meg. Så jeg skipper det. Det er mange flat jordere og geosentriske jordklodere som ser at Michelson Morley og de andre eksperimentene kan ha noe for seg med at jorden er den stasjonære part.

Når det er sagt. Det er jo vitenskapen som sier jorden roterer 361 grader på 24 timer.

Så er det en video her igjen som forklarer det jeg prøvde å forklare da jeg så en holme sveve i løse luften men en annen dag på samme sted så kunne jeg se at dette bare var luftspeiling og horisonten virket da lavere ned. Slik som i denne videoen

Ingen som påstår her vel at bakken kommer over kameraets høyde og blokkerer syklisten som sykler og forsvinner her vel?

Lenke til kommentar

Når det er sagt. Det er jo vitenskapen som sier jorden roterer 361 grader på 24 timer.

Litt rart er det jo når ett døgn er tiden det tar for jorden å spinne en runde, altså 360 grader.

24 timer er laget spesifikt ut fra jordens rotasjon, men det har altså nå blitt feil, uten at noen har merket det?

Med 361 grader vil jo døgnet vri seg med 1 grad pr dag, altså vil man oppleve at solen står opp kl 2 om natten og går ned kl 10, eller at den står opp kl 15, ettersom det konstant vil forstyve seg.

 

Ellers kan du gjerne komme med en kilde på at den roterer 361 grader, og da mener jeg ikke en helt tilfeldig fyr på youtube som sier det.

Lenke til kommentar

Dere har for mye tid, jeg har for lite.

Det kan være at "vi" ikke ser ørten videoer før vi svarer på noe også. Og om vi så gjorde så skal det sies at flat jord videoer er utålelig lange. Var det omtrent seks timer Skiba kom opp i for å snakke om og sende opp en ballong?

Når du er over halvveis gjennom Ringenes Herre for ett (!) tema, da burde det ringe varselsbjeller hos selv flat jordere.

For - dere er klar over at det er lengden på videoene som bugner for reklameinntektene, ikke sant? Men nei. Han gjør det jo ikke for penger selvfølgelig.

 

Uansett. Vår investerte tid per tema er kun en liten brøkdel av hva "dere" må igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det er sagt. Det er jo vitenskapen som sier jorden roterer 361 grader på 24 timer.

Litt rart er det jo når ett døgn er tiden det tar for jorden å spinne en runde, altså 360 grader.

24 timer er laget spesifikt ut fra jordens rotasjon, men det har altså nå blitt feil, uten at noen har merket det?

Med 361 grader vil jo døgnet vri seg med 1 grad pr dag, altså vil man oppleve at solen står opp kl 2 om natten og går ned kl 10, eller at den står opp kl 15, ettersom det konstant vil forstyve seg.

 

Ellers kan du gjerne komme med en kilde på at den roterer 361 grader, og da mener jeg ikke en helt tilfeldig fyr på youtube som sier det.

 

 

Som vanlig så tror jeg han roter seg bort i egen ignoranse for å unnvike å besvare spørsmålene sine da han har så dårlig med tid.. her sånn så vil jeg anta han skriver om siderisk tid og fremviser det som soltid.

Et soldøgn er 24 timer, et siderisk døgn er 23 timer, 56 minutter og 4 sekunder.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Siderisk_tid

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

 

 

Når det er sagt. Det er jo vitenskapen som sier jorden roterer 361 grader på 24 timer.

Litt rart er det jo når ett døgn er tiden det tar for jorden å spinne en runde, altså 360 grader.

24 timer er laget spesifikt ut fra jordens rotasjon, men det har altså nå blitt feil, uten at noen har merket det?

Med 361 grader vil jo døgnet vri seg med 1 grad pr dag, altså vil man oppleve at solen står opp kl 2 om natten og går ned kl 10, eller at den står opp kl 15, ettersom det konstant vil forstyve seg.

 

Ellers kan du gjerne komme med en kilde på at den roterer 361 grader, og da mener jeg ikke en helt tilfeldig fyr på youtube som sier det.

 

 

Som vanlig så tror jeg han roter seg bort i egen ignoranse for å unnvike å besvare spørsmålene sine da han har så dårlig med tid.. her sånn så vil jeg anta han skriver om siderisk tid og fremviser det som soltid.

Et soldøgn er 24 timer, et siderisk døgn er 23 timer, 56 minutter og 4 sekunder.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Siderisk_tid

 

Jeg føler meg ganske sikker på at han snakker om at etter èn rotasjon (360°) vil ikke solen stå på samme sted på himmelen fordi jorden har da forflyttet seg cirka 1° på sin reise rundt solen. Dermed må jorden rotere en ørliten tanke mer enn 360° for å få solen på samme plass på himmelen hver dag.
Lenke til kommentar

"Har ikke tid til å kommentere Arvesynden igjen med alt han skrev til meg."

 

Lol-lol- blir vel det motsatte av en Nikodemusnatt.

 

"Galskapen begynte rett og slett med at folk ville være større enn de er, med den logiske bristen at terrarieteorien ikke tilsier at man er viktigs eller i sentrum."

 

Altså en emosjonell vurdering - der det tolkes til at flatjordere må være universets sentrum. Men det er ikke en vitenskapelig vurdering, da. 

 

Tilsier ikke terrarieteorien at man er i sentrum? Nja, hvorfor ikke det? Det tilsier en Skaper, men i teorien kan det være fullt av slike terrarier på en kjempestor slette. Ingen garantier, ingen garantier...

 

Bortsett fra at Bibelen sier at himmelen (som i den åndelige himmelen) er over oss. Så sånn sett er det lite sannsynlig at vi er ett av hundrevis av terrarier på en kjempestor slette. 

 

https://i.ytimg.com/vi/zYafY8We3eY/maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar

"Galskapen begynte rett og slett med at folk ville være større enn de er, med den logiske bristen at terrarieteorien ikke tilsier at man er viktigs eller i sentrum."

 

Altså en emosjonell vurdering - der det tolkes til at flatjordere må være universets sentrum. Men det er ikke en vitenskapelig vurdering, da.

For å få en vitenskaplig vurdering må man ha vitenskaplige data som kan evalueres.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

[...]

 

Da har vel innleggene dine blitt så tragiske at du like gjerne kan slutte å kommentere her og heller jobbe iherdig med transetråden eller finne en ny konspirasjonsteori å bruke tiden din på.

 

 

Det er hva du alltid har ment... og mine innlegg er neppe verre enn alle deres innlegg om manglende utdannelse, idioti osv. 

 

Bildet av brosteinen skal ha noe å gjøre med en gutt som trodde han fant verdens sentrum.

 

 

http://truthpirates.com/files/resized/414847/400;400;66d696247b78f75e8d15ca8065f50948d0dabac1.jpg

Lenke til kommentar

Før hadde du hvertfall et snev av fornuft selv om folk ikke synes det er basert på virkeligheten. Det er også sant at ting dere kommer med kan motbevises med ting man lærer i grunnskolen. Det dere har påstått før tilsier at all matematikk er feil, men alikevel bruker dere balljordmatematikken som det passer dere. Idiot uten utdannelse er et passende utsagn til slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er hva du alltid har ment... og mine innlegg er neppe verre enn alle deres innlegg om manglende utdannelse, idioti osv.

Så du har tatt det som urimelige personangrep?

"Idioti" er ting som gjerne kommer opp dersom en person sier èn ting i ett tilfelle for så å si det helt motsatte i et annet tilfelle. Eller hvor man velger ut kun ting en selv liker fra noe for så å si det er det som må være virkeligheten.

Synd om du skulle ta det personlig, men slikt er altså idioti.

Manglende utdannelse er slikt man gjerne ser når folk ikke vet ting som alle lærer på skolen. Mener du da at det ikke er på sin plass å påpeke dette som et mulig videre hinder?

 

Bildet av brosteinen skal ha noe å gjøre med en gutt som trodde han fant verdens sentrum.

Se det. Dokumentasjon gjør seg bedre når den som poster det kan vise til at han/hun selv vet hva som postes.

 

Og i mellomtiden gikk alle vi andre med stødige skritt inn i dataalderen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"men alikevel bruker dere balljordmatematikken som det passer dere. "

 

Pi er nevnt i GT, hvor de iallfall hadde det gamle hebraiske verdensbildet, som var flat jord. De brukte også vektenheter i GT, men dette var vel veldig syndig ifølge dere siden de gjorde seg skyldige i å bruke "balljordmatematikk".

Lenke til kommentar

"men alikevel bruker dere balljordmatematikken som det passer dere. "

 

Pi er nevnt i GT, hvor de iallfall hadde det gamle hebraiske verdensbildet, som var flat jord. De brukte også vektenheter i GT, men dette var vel veldig syndig ifølge dere siden de gjorde seg skyldige i å bruke "balljordmatematikk".

 

8WsTL2t.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"men alikevel bruker dere balljordmatematikken som det passer dere. "

 

Pi er nevnt i GT, hvor de iallfall hadde det gamle hebraiske verdensbildet, som var flat jord. De brukte også vektenheter i GT, men dette var vel veldig syndig ifølge dere siden de gjorde seg skyldige i å bruke "balljordmatematikk".

 

Syndig er det ikke, men det gir ingen mening å plukke ut det dere liker og forkaste andre ting når de er avhengige av hverandre for å funke. Når ting lever i symbiose så dør den ene når man fjerner den andre og det er tydeligvis noe dere ikke forstår.

 

De matematiske greiene i bibelen er bare tull da alle kan ta en eller annen bok og regne seg ut til ditten og datten. Å bruke tilfeldige vers og andre ting fra bibelen og påstå at dette er "skjulte bevis" på diverse ting vi visste før bibelen ble skrevet er idiotisk. Om noe så har bibelen blitt skrevet rundt matematikken for å lure flokken enda mer.

 

Blir som å påstå at kristendommen fant opp hjulet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...