Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er løgn er mitt standpunkt til nå.

Du begynner ikke gå litt lei av det svaret?

 

Men vet jo dette blir avfeid som løgn, slik som alt annet, selv det du kan se med egne øyne ut vinduet...

Tror ikke du jeg har sett dem. Er det så vansklig å jukse til dette?

 

Er det så vanskelig å jukse til flatjordvideoer da? Kanskje flatjorderne er den egentlige eliten dere blir lurt av? Dere har voldsomt stor tillitt til en gruppe mennesker som like gjerne kan ha motiv for å lure dere. Å tvile på hva som blir presentert er ofte lurt og bra, men å ikke gjøre det fra begge sider er lite logisk i min bok.

 

Edit; Fjernet videoene, det var voldsomt til plass de tok :wee:

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forklar heller hvorfor det er midnattsol på Sydpolen, du, i stedet for å snakke det bort (igjen).
Det er løgn er mitt standpunkt til nå.

Må jo være mange seileres drøm å seile rundt kysten av et kontinent i 24 timer sollys hvilket ville vært mulig rundt Antarktis på en jordklode. Ser ikke mange som har prøvd seg på det. Hadde det vært sant. Kunne det blitt sendt på TV time for time og Antarktis-isen synlig på ene siden av seilbåten hele tiden. God underholdning dette i denne verden.

 

 

Dette har vi tatt opp tidligere i tråden. Det er flere som har seilt rundt Antarktis, se bl.a her, her og ikke minst her, og det ved å bruke så få timer at det ville vært umulig på en flat jord. Dessuten vil du vanskelig kunne se midnattssola hele veien rundt Antarktis ved å seile, pga at grensa for midnattssol går der den gjør:

 

1200px-Antarctic_circle.svg.png

Lenke til kommentar

 

Og hvis man kan sette inn gradenett på dette 24 timers opptaket av solen så kan man også se om jorden roterer 361 grader på 24 timer som jordkloden rundt en stasjonær sol må bevege seg.

Har du gjort det?

Kan du evt. legge ut filmen som viser det her?

La ut en video av midnattsol fra Tromsø en gang her inne. Og jeg målte med metermål på skjermen, solen viket ikke en millimeter. Men fokkeslasken mente at det ikke kunne verifiseres hvilken mekanisme det var på tripoden. Derfor var det ikke bevis.

Men får se om flere flatjordere tar neste sommer i bruk for dette eksperimentet. Kanskje jeg selv kommer til å gjøre det selv om penger ikke er noe jeg har overflod av. De brukes ofte til å hjelpe andre. Så jeg har ikke så mye materielle ting selv.

Men det kan virke som om jeg vil ha mer å rutte med fremover. Se om jeg kjøper meg litt sånn amatørfotograf utstyr.

Lenke til kommentar

La ut en video av midnattsol fra Tromsø en gang her inne. Og jeg målte med metermål på skjermen, solen viket ikke en millimeter. Men fokkeslasken mente at det ikke kunne verifiseres hvilken mekanisme det var på tripoden. Derfor var det ikke bevis.

Men får se om flere flatjordere tar neste sommer i bruk for dette eksperimentet. Kanskje jeg selv kommer til å gjøre det selv om penger ikke er noe jeg har overflod av. De brukes ofte til å hjelpe andre. Så jeg har ikke så mye materielle ting selv.

Men det kan virke som om jeg vil ha mer å rutte med fremover. Se om jeg kjøper meg litt sånn amatørfotograf utstyr.

Hva blir konklusjonen om det kommer ett resultat du ikke liker?

At du selv lyver, at kameraet lyver, at solen virker slik at det ser ut som om jorden er rund der også, uten at den er det?

Eller noe annet, som at eliten har tukler med filmen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvis man kan sette inn gradenett på dette 24 timers opptaket av solen så kan man også se om jorden roterer 361 grader på 24 timer som jordkloden rundt en stasjonær sol må bevege seg.

 

Hvorfor 361 grader? Ett døgn er vel definert til tiden det tar mellom hver gang sola står i samme himmelretning?

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, når du forkaster enkle matematiske beregninger så skjønner jeg at du ikke ser at det er tilbakevisning.

Hva er desse enkle matematiske beregninger som forteller at jorden er en ball? Du nevnte noe om at jorden går i konstant fart rundt solen. Den gjør ikke det. Analemmaen av solen ville vist det. Derfor har den varierende fart og ved å plotte inn jordens radius tilt og avstand til solen så har de funnet ut dette hvilken varierende fart. Men betyr det at det er sant?

Har en tråd om desse matematiske regelmessighetene i bibelen. Han som jeg trekker mye frem som har funnet desse ser jeg på som matematisk intelligent. Da jeg emailet ham for noen år siden så sa han at han hadde rundet 70. Så ser jeg av og til inn på siden hans. Og der er det en link som heter "Errors of astronomical proportions" Han fremmer flat jord han også. For et sammentreff.

Og det jeg leser er hvordan bevise om jorden er flat eller rund. Gå å film midnattssolen med et kamera på en tripod som kan roterere mekanisk/elektrisk en rotasjon på 24 timer. Pek kamera midt mot solen og la dette surre i 24 timer. Når filmen har gjort det så er den mør nok til å spises/undersøkes. Man kan med dataprogram se filmen med rutenett og spoling. Ser man at solen går i ujamn bevegelse over himmelen slik det burde være på en jordklode så er jorden en roterende klode. Men går den i jamn bevegelse så er jorden stasjonær og solen er den bevegende part. Bare på nordpolens senter rundt rotasjon vil solen ha en jamn bevegelse på himmelen. Les mer om det her.

http://www.whatabeginning.com/Misc/Astronomical%20Errors.pdf

Forklar heller hvorfor det er midnattsol på Sydpolen, du, i stedet for å snakke det bort (igjen).
Det er løgn er mitt standpunkt til nå.

Må jo være mange seileres drøm å seile rundt kysten av et kontinent i 24 timer sollys hvilket ville vært mulig rundt Antarktis på en jordklode. Ser ikke mange som har prøvd seg på det. Hadde det vært sant. Kunne det blitt sendt på TV time for time og Antarktis-isen synlig på ene siden av seilbåten hele tiden. God underholdning dette i denne verden.

 

 

Vel, man har jo slike artige fenomener som Roaring Forties, Furious Fifties og Screaming Sixties, som gjør det litt utrivelig å seile rundt der nede ...

 

Hvis du tror på vær, da. Det er jo ikke brått sikkert, når du avviser Pythagoras som "tullball."

 

Edit: Som Garamond påpekte blir dett litt vanskelig med tanke på hvor grensen for midnattssol går også.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

"Hva blir konklusjonen om det kommer ett resultat du ikke liker?
At du selv lyver, at kameraet lyver, at solen virker slik at det ser ut som om jorden er rund der også, uten at den er det?
Eller noe annet, som at eliten har tukler med filmen?"

 

 

En god del av din innsats i denne tråden går ut på å betvile flatjorderes motivasjon. Her antyder du endatil at han ikke vil snu, hvis resultatet blir et som han ikke liker. 

 

 

https://pbs.twimg.com/media/CqwiKVPXEAA2see.jpg

Lenke til kommentar

"Hva blir konklusjonen om det kommer ett resultat du ikke liker?

At du selv lyver, at kameraet lyver, at solen virker slik at det ser ut som om jorden er rund der også, uten at den er det?

Eller noe annet, som at eliten har tukler med filmen?"

 

En god del av din innsats i denne tråden går ut på å betvile flatjorderes motivasjon. Her antyder du endatil at han ikke vil snu, hvis resultatet blir et som han ikke liker.

 

Vel, når det har blitt postet resultater som ikke etterlater noen tvil så er jo ting feil alikevel. Dere har ved plenty av anledninger benektet resultater dere rett og slett ikke liker og sagt at eliten og NASA sto bak.

 

Gratulerer med de nye "finnebildeferdighetene" dine :)

Lenke til kommentar

En god del av din innsats i denne tråden går ut på å betvile flatjorderes motivasjon. Her antyder du endatil at han ikke vil snu, hvis resultatet blir et som han ikke liker. 

Hvorfor skulle han, eller du for den del, snu når dere får beviser npr dere ikke har gjort det tidligere.

 

Dette er som ett regnestykke der men vet svaret er 5, samme hva oppgaven er, 2*13=5 fordi eliten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse andre kristne er født i en moderne tid.

Virkelig? Alle kristne født etter Jesus ble født inn i en moderne tid? Dersom de trodde at jorden var rund?

 

Hvordan skulle det ha foregått i førkristen tid? Skal det ha kommet en budstikke fra Hellas i 150 f.Kr. til romerne og jødene, og alle bare: "Heey, vi og andre planeter er i et konstant, fritt fall mot sola!"

 

Husk at på den tida henrettet de annerledestenkende og syndere. Det er beskrevet minst to tilfeller av steining i Det nye testamentet. Og det er beskrevet at de hadde henrettet flere Guds profeter i gammeltestamentlig tid, fordi de ikke likte dem. 

 

Vil tro at det var veldig risikabelt å fortelle om en jordklode i fritt fall mot sola, på den tida. For den som var jøde.

Merkelige greier dette her. Kristendommen gikk fra å være forfulgt til å være offisiell stats religion i romerriket i løpet av bare ~350 år. Men læren om en rund jord kunne umulig spredd seg til mer enn en håndfull mennesker på over 600 år? Skjønner du i det hele tatt hvor dumt det er det du sier?

 

Husk at en del av innvandrerne til Amerika trodde på flat jord, og det tilsier at det ennå var en del som trodde på det i Europa på 16-1700-tallet. Amishene i USA tror visst fortsatt på flat jord, og de ønsker å bevare samfunnet slik det var rundt 1700-1800.

Så hvis de har rett, hvorfor er ikke du Amish?

 

Og hvis alle trodde på jordkloden i år 0, hvilken rolle hadde da Kopernikus senere?

At jorden er rund ble bevist av Eratosthenes. Men de trodde fremdeles at jorden var solsystemets senter. At jorden ikke var solsystemet senter likevel, er hva som ble bevist av Kopernikus.

 

Men du? Hvordan står det til med matematikk kunnskapene dine? Er du for stolt til å innrømme at de ikke er på ungdomsskole nivå? Hva sier i så fall gud om stolthet? Er det en bra ting å ha? Eller..

 

To fear the LORD is to hate evil; I hate pride and arrogance, evil behavior and perverse speech.

 

When pride comes, then comes disgrace, but with humility comes wisdom.

 

Where there is strife, there is pride, but wisdom is found in those who take advice.

 

The LORD detests all the proud of heart. Be sure of this: They will not go unpunished.

 

Haughty eyes and a proud heart— the unplowed field of the wicked—produce sin.

 

The proud and arrogant person—“Mocker” is his name— behaves with insolent fury.

 

It is not good to eat too much honey, nor is it honorable to search out matters that are too deep.

 

Do you see a person wise in their own eyes? There is more hope for a fool than for them.

 

Pride brings a person low, but the lowly in spirit gain honor.

 

For by the grace given me I say to every one of you: Do not think of yourself more highly than you ought, but rather think of yourself with sober judgment, in accordance with the faith God has distributed to each of you.

 

But when his heart became arrogant and hardened with pride, he was deposed from his royal throne and stripped of his glory.

 

 
:hmm: Hmm, ser ikke ut for meg som du er spesielt opptatt av å være kristen akkurat.. Å tro på gud og sånn liksom.
 
Mye viktigere å smyg kikke i trusa på folk for å se om de er riktig kjønn. Og å spre vranglære til så mange som mulig. Hva tror du egentlig gud mener om at du lærer bort at hans runde jord er flat? At du i din arroganse forteller alle andre at guden din ikke er allmektig likevel? At han ikke er i stand til å lage universet slik vi observerer det. Men i stedet ble nødt til å jukse?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En god del av din innsats i denne tråden går ut på å betvile flatjorderes motivasjon. Her antyder du endatil at han ikke vil snu, hvis resultatet blir et som han ikke liker. 

 

 

Hva med deg selv? Jarle Andhøy sa du selv åpenbart ikke var med i eliten. Så så du med egne øyne en video der han forteller at de blir døgnville og utmattet av å kjøre i midnattssol på sydpolen.. Snudde du da? Nei.. Da var det frem med en video der han omtalte sydpolen som "verdens ende" i stedet. Og fullstendig overser det faktum at din egen "åpenbart ikke" medlem av eliten med egne øyne har observert midnattssol. Og at det er det han har formidlet..

 

Du er så "ærlig" at det er til å få makk av!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...