Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Vil ikke bruke så mye tid lenger på å kverulere med dere. Jeg har min tro. Dere får kalle det dere tror på for fakta om dere mener det rettferdiggjør det dere står for.

Med andre ord innser du at du ikke har noe å fare med, og gir opp. Du har blitt tilbakevist på punkt etter punkt, og har ikke mer å gi. Du foretar en full retrett, men i et forsøk på å beholde ansikt gir du ingen innrømmelser.

Jeg kommer nok til å poste videoer for dem som kanskje er interessert i å se. Men å kverulere er helt håpløst. Jeg ser hva dere har skrevet av tilbakevisning og kan ikke helt se at det er tilbakevisning på noen måte. Som i forrige video jeg postet så sa Michiu Kaku noe om hvor mye feil det er i kosmologien, så å kalle det for fakta. Kall meg en krakk.

Rob Skiba poster nyredigerte videoer nå som peker litt mer direkte på en ting. Denne her om månelandingen og hvor enkelt det var å reise gjennom van allen beltene og hvor vansklig de finner det nå.

https://youtu.be/4kQ3ma-pdpM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

du ser ikke at det er tilbakevisninger fordi du forstår ikke hva som blir sagt.

Rob og gjengen snakker på ett veldig lavt og patetisk nivå, slik at enkelte mennesker kan kaste seg på og være enig, minner en smule om en cult mentalitet.

Lenke til kommentar

du ser ikke at det er tilbakevisninger fordi du forstår ikke hva som blir sagt.

Rob og gjengen snakker på ett veldig lavt og patetisk nivå, slik at enkelte mennesker kan kaste seg på og være enig, minner en smule om en cult mentalitet.

Jeg tror jeg aldri kommer til å forstå hvordan folk klarer å overse fakta. Tross alt er det så mye vi vet med absolutt sikkerhet, og noen klarer å overse det som om det ikke fantes.

Dette må være det ultimate trikset.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å poste videoer for dem som kanskje er interessert i å se. Men å kverulere er helt håpløst.

Ikke overraskende, men jeg synes det er feigt (og løgnaktig) å kalle det å kverulere.

 

Det som typisk skjer er:

 

1. Du enten kommer med en (nesten) ubegrunnet påstand (Med gravitasjonskraft må det være "slik" - uten begrunnelse for hvorfor), eller poster en video uten noen forklaring.

 

2. Jeg og andre bruker ganske mye tid på å se gjennom videoen og forklare hvorfor den er gal (ex. slik jeg gjorde med timeanddate, eller mange med dronen i bilen), vi viser gjerne detaljert til matematikk eller fysikk for å bevise det.

 

3. Du forsøker ikke å forklare hvorfor vårt bevis er feil, eller hvorfor din påstand er riktig, men kommer kanskje med ett spørsmål eller to i stedet for å forsvare det du postet tidligere. I beste fall kommer du med noen helt generelle uttalelser, men svarer aldri på de konkrete detaljene.

 

4. Du gjentar med en ny påstand eller video, gjerne noe vi allerede har motbevist, og du ignorerer fullstendig våre bevis, som du ikke har forsøkt å motbevise.

 

 

Jeg ser ikke hvilken del av dette som er å kverulere. Men for en konspirasjonsteoretiker som bruker mesteparten av tiden sin sammen med andre konspirasjonsteoretikere, er vel saklige motargumenter å regne som slitsom kverulering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvilken del av dette som er å kverulere. Men for en konspirasjonsteoretiker som bruker mesteparten av tiden sin sammen med andre konspirasjonsteoretikere, er vel saklige motargumenter å regne som slitsom kverulering.

 

 

Du kan selv starte en tråd som heter "Jorda er en roterende planet" eller "Jorda er absolutt ikke flat". 

 

Og gjøre de enkle utregningene til åpningsinnlegg. 

 

https://i.ytimg.com/vi/fYqt3S2ZYCc/maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke hvilken del av dette som er å kverulere. Men for en konspirasjonsteoretiker som bruker mesteparten av tiden sin sammen med andre konspirasjonsteoretikere, er vel saklige motargumenter å regne som slitsom kverulering.

 

Du kan selv starte en tråd som heter "Jorda er en roterende planet" eller "Jorda er absolutt ikke flat". 

 

Og gjøre de enkle utregningene til åpningsinnlegg.

 

Så det gir mening for deg å starte en tråd som er omtrent identisk bare motsatt? Er ikke denne tråden ment å diskutere temaet fra begge sider?

 

Bildet ditt er idiotisk da jeg, og de fleste andre her, kan snakke om hjernevasking av barn som dere driver med. Å presse religion ned i halsen på barn med masse skremselspropaganda fra bibelen er mishandling. Barn fortjener å vokse opp i et lykkelig miljø, ikke i et miljø der de er redde for å bli satt fyr på i helvetet. Dere er direkte onde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Bildet ditt er idiotisk da jeg, og de fleste andre her, kan snakke om hjernevasking av barn som dere driver med. "

 

Er visst effektivt å legge ut en bildelink nederst i innlegget. 

Er ikke for å skremme barn fra vettet med helvete, for de fleste barn i dag lever til de blir godt voksne og enda lengre. Det eneste en oppnår er å ødelegge barndommen deres. Men er det et barn som har kort tid igjen å leve, er det kanskje en ide å snakke helt konkret om frelse og evigheten. Her er det snakk om hensiktsmessighet. I en litt annen kategori kommer truslene som en del foreldre bruker for å få barna til å spise opp grønnsakene sine. "Spis opp grønnsakene dine, ellers kommer ulven og tar deg". 

 

 

https://i.pinimg.com/736x/b4/ff/ce/b4ffce52657ef9fef275ba7e5c5172b3--mr-brainwash-spray.jpg

Lenke til kommentar

Nei, når du forkaster enkle matematiske beregninger så skjønner jeg at du ikke ser at det er tilbakevisning.

Hva er desse enkle matematiske beregninger som forteller at jorden er en ball? Du nevnte noe om at jorden går i konstant fart rundt solen. Den gjør ikke det. Analemmaen av solen ville vist det. Derfor har den varierende fart og ved å plotte inn jordens radius tilt og avstand til solen så har de funnet ut dette hvilken varierende fart. Men betyr det at det er sant?

Har en tråd om desse matematiske regelmessighetene i bibelen. Han som jeg trekker mye frem som har funnet desse ser jeg på som matematisk intelligent. Da jeg emailet ham for noen år siden så sa han at han hadde rundet 70. Så ser jeg av og til inn på siden hans. Og der er det en link som heter "Errors of astronomical proportions" Han fremmer flat jord han også. For et sammentreff.

Og det jeg leser er hvordan bevise om jorden er flat eller rund. Gå å film midnattssolen med et kamera på en tripod som kan roterere mekanisk/elektrisk en rotasjon på 24 timer. Pek kamera midt mot solen og la dette surre i 24 timer. Når filmen har gjort det så er den mør nok til å spises/undersøkes. Man kan med dataprogram se filmen med rutenett og spoling. Ser man at solen går i ujamn bevegelse over himmelen slik det burde være på en jordklode så er jorden en roterende klode. Men går den i jamn bevegelse så er jorden stasjonær og solen er den bevegende part. Bare på nordpolens senter rundt rotasjonspunktet på en roterende jordklode vil solen ha en jamn bevegelse på himmelen. Les mer om det her.

http://www.whatabeginning.com/Misc/Astronomical%20Errors.pdf

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Nei, når du forkaster enkle matematiske beregninger så skjønner jeg at du ikke ser at det er tilbakevisning.

Hva er desse enkle matematiske beregninger som forteller at jorden er en ball? Du nevnte noe om at jorden går i konstant fart rundt solen. Den gjør ikke det. Analemmaen av solen ville vist det. Derfor har den varierende fart og ved å plotte inn jordens radius tilt og avstand til solen så har de funnet ut dette hvilken varierende fart. Men betyr det at det er sant?

Har en tråd om desse matematiske regelmessighetene i bibelen. Han som jeg trekker mye frem som har funnet desse ser jeg på som matematisk intelligent. Da jeg emailet ham for noen år siden så sa han at han hadde rundet 70. Så ser jeg av og til inn på siden hans. Og der er det en link som heter "Errors of astronomical proportions" Han fremmer flat jord han også. For et sammentreff.

Og det jeg leser er hvordan bevise om jorden er flat eller rund. Gå å film midnattssolen med et kamera på en tripod som kan roterere mekanisk/elektrisk en rotasjon på 24 timer. Pek kamera midt mot solen og la dette surre i 24 timer. Når filmen har gjort det så er den mør nok til å spises/undersøkes. Man kan med dataprogram se filmen med rutenett og spoling. Ser man at solen går i ujamn bevegelse over himmelen slik det burde være på en jordklode så er jorden en roterende klode. Men går den i jamn bevegelse så er jorden stasjonær og solen er den bevegende part. Bare på nordpolens senter rundt rotasjon vil solen ha en jamn bevegelse på himmelen. Les mer om det her.

http://www.whatabeginning.com/Misc/Astronomical%20Errors.pdf

 

 

Forklar heller hvorfor det er midnattsol på Sydpolen, du, i stedet for å snakke det bort (igjen).

Lenke til kommentar

 

 

Nei, når du forkaster enkle matematiske beregninger så skjønner jeg at du ikke ser at det er tilbakevisning.

Hva er desse enkle matematiske beregninger som forteller at jorden er en ball? Du nevnte noe om at jorden går i konstant fart rundt solen. Den gjør ikke det. Analemmaen av solen ville vist det. Derfor har den varierende fart og ved å plotte inn jordens radius tilt og avstand til solen så har de funnet ut dette hvilken varierende fart. Men betyr det at det er sant?

Har en tråd om desse matematiske regelmessighetene i bibelen. Han som jeg trekker mye frem som har funnet desse ser jeg på som matematisk intelligent. Da jeg emailet ham for noen år siden så sa han at han hadde rundet 70. Så ser jeg av og til inn på siden hans. Og der er det en link som heter "Errors of astronomical proportions" Han fremmer flat jord han også. For et sammentreff.

Og det jeg leser er hvordan bevise om jorden er flat eller rund. Gå å film midnattssolen med et kamera på en tripod som kan roterere mekanisk/elektrisk en rotasjon på 24 timer. Pek kamera midt mot solen og la dette surre i 24 timer. Når filmen har gjort det så er den mør nok til å spises/undersøkes. Man kan med dataprogram se filmen med rutenett og spoling. Ser man at solen går i ujamn bevegelse over himmelen slik det burde være på en jordklode så er jorden en roterende klode. Men går den i jamn bevegelse så er jorden stasjonær og solen er den bevegende part. Bare på nordpolens senter rundt rotasjon vil solen ha en jamn bevegelse på himmelen. Les mer om det her.

http://www.whatabeginning.com/Misc/Astronomical%20Errors.pdf

Forklar heller hvorfor det er midnattsol på Sydpolen, du, i stedet for å snakke det bort (igjen).
Det er løgn er mitt standpunkt til nå.

Må jo være mange seileres drøm å seile rundt kysten av et kontinent i 24 timer sollys hvilket ville vært mulig rundt Antarktis på en jordklode. Ser ikke mange som har prøvd seg på det. Hadde det vært sant. Kunne det blitt sendt på TV time for time og Antarktis-isen synlig på ene siden av seilbåten hele tiden. God underholdning dette i denne verden.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

 

Det er løgn er mitt standpunkt til nå.

Du begynner ikke gå litt lei av det svaret?

 

https://www.youtube.com/watch?v=i-cEeJKiqDA

https://www.youtube.com/watch?v=2nc6nhtaEt4

https://www.youtube.com/watch?v=Zc-WlTaG7WY

 

Men vet jo dette blir avfeid som løgn, slik som alt annet, selv det du kan se med egne øyne ut vinduet...

Tror ikke du jeg har sett dem. Er det så vansklig å jukse til dette?

Lenke til kommentar

Men hvorfor må så mange si det samme, at en hel gjeng liksom flokker seg rundt en og repeterer samme tingene?

Det er vel kanskje det som gjør det ekstra slitsomt, vet ikke :)

Helt sikkert slitsomt å være i så mindretall. Men jeg synes du jeg skulle la være å svare maxRPM bare fordi det er andre som kanskje ville gjøre det? Jeg ser jo hva andre har svart, og dropper å poste hvis andre allerede har dekket poengene.

 

Men et stort problem i denne tråden, er hvordan maxRPM gjør det veldig slitsomt for seg selv:

 

Det jeg anser som fornuftig og redelig diskusjonsteknikk, er å poste en ting eller to, og så være forberedt på å argumentere for dette, og å motbevise motargumentene som kommer. Hvis maxRPM hadde gjort dette, ville han ha behøvd å forholde seg til ett eller to deltemaer av gangen, og antagelig ikke fått så mange motinnlegg heller, da vi motsanderne ville sett at andre av oss hadde dekket poengene.

 

Men det maxRPM gjør, er å stort sett droppe å forsvare videoene eller påstandene sine, men bare komme med stadig nye videoer og påstander. Ofte noen som er motbevist uka og måneden før. maxRPM mener antagelig at bevisene våre er for dårlige, men da burde han være redelig nok til å argumentere mot disse, i stedet for å slenge ut noen nye videoer og sette i gang enda flere paralelle diskusjoner.

 

Ta videoen om timeanddate f.eks. maxRPM ber oss se på den. Jeg bruker ganske lang tid og sjekker påstandene og skriver et par innlegg her om hvorfor videoen er helt feil, men jeg får aldri noe svar fra maxPM - ikke innrømmer han feilen i videoen, og ikke argumenterer han for at mine påstander er gale. Så han slenger ut videoen, men lar meg snakke til veggen når jeg faktisk tar videoen seriøst.

 

Eller videoen med drone i bil. Han gjentar flere ganger at vi bør se den, siden vi ikke kommenterer. Men når jeg og noen andre ser, og påpeker hvorfor videoen er meningsløs og ikke beviser noe annet enn kjent fysikk, så blir han igjen helt stille, og poster heller en helt ny video om noe annet.

 

Så mye av problemet i denne tråden er at det ikke er noe reell debatt. maxRPM slenger ut videoer og påstander og lar være å gå inn i diskusjon om motargumentene, mens Widewanka stort sett bare slenger ut infantile dumheter som ikke er verdt diskusjon i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...