Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Englende eller anglerne? Såklart har jeg ingen beviser for det, bortsett fra de vanlige argumentene for at jorda må være skapt (kreert). Og at hvis verden er flat, burde svaret på tilværelsen søkes i en religiøs bok siden de var først ute med kunnskapen, og siden vitenskapen er avslørt som håpløse løgnere.

Vitenskapen som du sitter og benytter deg av for å dele budskapet ditt?

 

Du er ikke troverdig så lenge du skriver på internett, gå tilbake til steintavlene dine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor søker ikke guden din ut noen litt smartere enn disse folka her?

 

Ikke tilbake til tema?

Kan kanskje si at det var større vekkelser før i tida, da det var mer nidkjærhet overfor samboerskap, kvinnelige prester, løgner fra vitenskapen o.l. På et punkt ville de fleste si nei til denne nidkjærheten, og de lærte den ikke videre til sine barn. De spurte: "Har Gud virkelig sagt... ? " Så da gikk det som det gikk...  og det er sikkert noen smarte og egnede "youtube-profeter", men det blir ganske overveldende med det store antallet.

 

Vet alle hva et gyroskop er? De har jo vært nevnt tidligere, men...

(Ler hysterisk av de siste 6 sekundene)

 

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Det var en tid der man ble brent på bålet om man trodde/drev med vitenskap, barn og voksne truet til å tro, ekteskap ble inngått ut fra lommeboken, ikke kjærlighet. Gudefrykt var vel også en greie da, de hadde frykt for gud, for om de ikke trodde nok eller tilba han nok ble de straffet hardt.

 

Alt i guds navn så klart, halshugging, heksebrenning og torturering alt gjort for å blidgjøre guden din.

 

Ikke rart folk i det minste sa de trodde på den tiden, det var jo bokstavlig talt livsfarlig å si noe annet.

Litt som å ikke være muslim der IS driver på nå...

 

 

På ett punkt sa de nok mer nei til å leve i frykt for at gud eller samfunnet ellers skulle straffe de for for liten tro, og begynte å gi slipp på både troen og frykten man skal leve under når man tror :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og når det kommer til gyroskopiske effekter er helikoptre utsatt for en til.

Rotorinput for å endre planet til et rotorhode utføres 90 grader på den bevegelsen de faktisk skal utføre.

For å tilte forrover skulle man tro at man må gi bladet løft når det er bak men på grunn av gyroskopisk effekt må bladet vris 90 grader før som betyr at det vris på siden av heliet.

Samme om man skal tilte sidelengs, da vries rotorbladet forran eller bak avhengig av hvilken vei man skal tilte.

Men det regner jeg med porcius viste som er så opptatt av gyro.

Lenke til kommentar

 

Gud er jo skaperen.

Og jorden er flat eller rund så sier det absolott ingenting om hvorfor den finnes. Om jorden ikke er rund så betyr ikke det "Gud".

Absolutt alt du har servert så langt har så langt ikke gitt noen indikasjon på Gud. Kun at formen kan være noe annet.

Om jorden er flat burde jo det gi en indikasjon på at det finnes en Skaper. Derfor finnes det ingen flat jord ateister. Hva skal man si. At i begynnelsen var det ingenting så eksploderte ingenting og ble til en stor flate.

Jeg tror 4 3 spurte om Flaten var uendelig stor og hvordan kan jeg vite det. Flaten kan vær det og den kan vær begrenset. Men det virker logisk for meg som flat jorder at verden vi vet om idag er dekket av land som er mye høyere enn vannoverflaten. Og det kan vær Antarktis. Stedet solen ikke gjør så mye av seg slik er det veldig kaldt og liv er det lite av der. Jeg er fortsatt flat jorder fordi Antarktis virker merkelig bevoktet. Gyroskop oppfører seg som det gjør på en flat stasjonær jord. Bare vi mennesker som kommer med merkelige formler med gravitasjon som basis i formelen selv om det er det vanskligeste å beskrive. Selv Neil de grasse sier så. Slik kan vi tro at jorden er en roterende kule med vann festet i og en atmosfære som dekker alt, og slik kan fly fly i kurve uten å måtte justere for noe som helst. Og gyroskop kan ikke detektere rotasjonen og fly følger atmosfæren som roterer slik at oppe i luften ser jorden ut som den står stille.

Vel du har helt rett i at dett gyroskop eksperimentet burde dokumenteres bedre. Men flat jord er i startfasen. Det kommer helt sikkert mer dokumentasjon på både det og flat jord målinger av ingen kurve. Vil du da tro jorden er flat? Du krever at Gud skal gi deg mer bevis for at han eksisterer men millioner på millioner aksepterer Gud uten mer bevis. De fleste kan faktisk se at Gud eksisterer ved å se på alt som er skapt. Det blir bare en fornektelse å gjør noe annet. Så hva gjør deg mer spesiell til å få mer bevis? Jeg gikk skole og ble indoktrinert til å tro jorden er 4,5 milliarder år, universet er 13 milliarder år og Big bang skapte alt. Dette stemte ikke i det hele tatt med bibelen så det var bare å forkaste med en gang. Dinosaurer ga meg mer tro på eldgammel jord. Men når jeg ser tilbake på det så er det ekstremt dårlig bevis for alt dette. Det meste hviler på en vitenskap som vi vanlige folk ikke kan ta og røre på. Så når jeg aksepterte bibelen igjen da søkte jeg ut dette. Jeg søkte ut også andre religioner. Fant ut bibelen var best dokumentert og hadde den snilleste troen i Jesus som frelser. Så var det så mange retninger å tro der også. Men det bekrefter egentlig bare det som står i bibelen at mennesker tar det som klør i øret, de stolte demper ned frelsen i Jesus. Men var fortsatt usikker om man skulle lese hele bibelen som Guds inspirerte Ord. Var det bøker og kapitler og vers som ikke skulle blitt tatt med? Der har jeg en annen tråd om de matematiske regelmessigheter i bibelen som bekrefter de 66 bøker og 1189 kapitler i bibelen. Så nå kan jeg lese hele bibelen som Guds inspirerte ord. Troen på Jesus gjør at jeg forstår Gamle Testamentet og den tiden da. Mange kritiserer Det gamle testamentet og sier at Gud er så ond der. Denne tanken kommer fra stolthet. For om du tror det er du som er god uten Gud så tar du skammelig feil.

Det var en ondere tid den gang og Gud måtte gjør som Han gjorde. De mennesker som kritiserer dette er egentlig det som er meget onde i det de vil ta Jesus vekk ifra folk og gjør dem stolte og egenrettferdige og gå i samme grøften de selv går i uten veiledelse til et bedre liv med Jesus. Og meningen med livet ligger der og det vil gjøre mennesket fullkomment

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jorden er flat burde jo det gi en indikasjon på at det finnes en Skaper. Derfor finnes det ingen flat jord ateister. Hva skal man si. At i begynnelsen var det ingenting så eksploderte ingenting og ble til en stor flate.

Nei, jordens form har ingen sammenheng med om det finnes en skaper eller ikke.

 

Jeg tror 4 3 spurte om Flaten var uendelig stor og hvordan kan jeg vite det. Flaten kan vær det og den kan vær begrenset. Men det virker logisk for meg som flat jorder at verden vi vet om idag er dekket av land som er mye høyere enn vannoverflaten. Og det kan vær Antarktis. Stedet solen ikke gjør så mye av seg slik er det veldig kaldt og liv er det lite av der. Jeg er fortsatt flat jorder fordi Antarktis virker merkelig bevoktet.

Antarktis er jo ikke bevoktet? Hvor er bildene av vaktene? Det er inngått internasjonale avtaler som skal beskytte Antarktis - Et av de få stedene på Jorden vi mennesker ikke har ødelagt enda.

 

Gyroskop oppfører seg som det gjør på en flat stasjonær jord. Bare vi mennesker som kommer med merkelige formler med gravitasjon som basis i formelen selv om det er det vanskligeste å beskrive. Selv Neil de grasse sier så. Slik kan vi tro at jorden er en roterende kule med vann festet i og en atmosfære som dekker alt, og slik kan fly fly i kurve uten å måtte justere for noe som helst. Og gyroskop kan ikke detektere rotasjonen og fly følger atmosfæren som roterer slik at oppe i luften ser jorden ut som den står stille.

Nå er det vel også kun vi mennesker som lager maskiner som flyr, bryter lydmuren, elbiler som får energien som fra atomkraftverk osv? Så at det (så vidt vi vet) kun vi mennesker som har satt oss ned for å beskrive matematisk hvordan ting fungerer er vel ikke så rart? Og hvertfall ikke merkelig. Mange av formlene rundt gravitasjon er heller ikke merkelige, men ganske logiske. Når det kommer til gyroskoper kan jeg ikke nok om det, men ser for meg at et gyroskop fra eBay til $20 ikke er et perfekt gyroskop?

 

Vel du har helt rett i at dett gyroskop eksperimentet burde dokumenteres bedre. Men flat jord er i startfasen.

Det kommer helt sikkert mer dokumentasjon på både det og flat jord målinger av ingen kurve. Vil du da tro jorden er flat? Du krever at Gud skal gi deg mer bevis for at han eksisterer men millioner på millioner aksepterer Gud uten mer bevis.

Teorien rundt en flat jord er jo absolutt ikke i startfasen? Den var jo tilogmed i middelalderen. Så dukket det opp målinger og bevis på at den var rund. Dette ble etterhvert den gjeldende teorien, og det til tross for at kirken stort sett styrte - altså var den herskende "eliten".

 

De fleste kan faktisk se at Gud eksisterer ved å se på alt som er skapt. Det blir bare en fornektelse å gjør noe annet. Så hva gjør deg mer spesiell til å få mer bevis?

Nå er det vel aldri vært så få medlemmer i Den Norske Kirke? Å påstå at de fleste ser at Gud eksisterer slik kristendommen tegner han er feil, det er en fornektelse å påstå noe annet. Faktisk er også kun 31.5% av de religiøse kristne.

 

Jeg gikk skole og ble indoktrinert til å tro jorden er 4,5 milliarder år, universet er 13 milliarder år og Big bang skapte alt. Dette stemte ikke i det hele tatt med bibelen så det var bare å forkaste med en gang. Dinosaurer ga meg mer tro på eldgammel jord. Men når jeg ser tilbake på det så er det ekstremt dårlig bevis for alt dette. Det meste hviler på en vitenskap som vi vanlige folk ikke kan ta og røre på. Så når jeg aksepterte bibelen igjen da søkte jeg ut dette.

På barneskolen ble vi stort sett fortalt og lært på den måten du forteller. Men allerede i slutten av barneskolen startet vi med større oppgaver hvor vi måtte finne svarene selv. Vi måtte oppsøke steder, informasjon og folk for å finne svar. Vi var tilogmed en tur på et solobservatorie og fikk se på planeter via deres teleskoper. Fra ungdomsskolen og utover har skolen i stor grad handlet om å lære å finne løsninger.

 

Jeg søkte ut også andre religioner. Fant ut bibelen var best dokumentert og hadde den snilleste troen i Jesus som frelser. Så var det så mange retninger å tro der også. Men det bekrefter egentlig bare det som står i bibelen at mennesker tar det som klør i øret, de stolte demper ned frelsen i Jesus. Men var fortsatt usikker om man skulle lese hele bibelen som Guds inspirerte Ord. Var det bøker og kapitler og vers som ikke skulle blitt tatt med? Der har jeg en annen tråd om de matematiske regelmessigheter i bibelen som bekrefter de 66 bøker og 1189 kapitler i bibelen. Så nå kan jeg lese hele bibelen som Guds inspirerte ord. Troen på Jesus gjør at jeg forstår Gamle Testamentet og den tiden da. Mange kritiserer Det gamle testamentet og sier at Gud er så ond der. Denne tanken kommer fra stolthet. For om du tror det er du som er god uten Gud så tar du skammelig feil.

Det var en ondere tid den gang og Gud måtte gjør som Han gjorde. De mennesker som kritiserer dette er egentlig det som er meget onde i det de vil ta Jesus vekk ifra folk og gjør dem stolte og egenrettferdige og gå i samme grøften de selv går i uten veiledelse til et bedre liv med Jesus. Og meningen med livet ligger der og det vil gjøre mennesket fullkomment

At du har funnet meningen med livet i bibelen er vel og bra, men det er slik at ikke alle er like. At jeg i har et annet syn på livet gjør ikke deg til et bedre menneske, det gjør oss kun forskjellige. Men at bibelen hele tiden blir dratt frem som en fasit, uten at den har en eneste beskrivelse av HVORFOR ting er som de er, det er problematisk. For ting er ikke som de er bare fordi de er det, det er en grunn til det. Hvorfor faller ting nedover? Det skjer av en grunn, ikke bare fordi det er sånn. Hvorfor henger ikke kartene på greip med hvordan dere mener jorda er formet? Det er av en grunn, ikke bare fordi det er sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så du tror han hadde tenkt å legge armene i kors og ombestemte seg. Er det noen andre som mener noe annet om hvorfor han gjorde håndbevegelsen?

Min mening er at de ser på en skjerm som har CGI effektene men timingen er ute og han bommer på capsen.

Så de laget CGI først, skuespilleren bommet, og da droppet de å legge på CGI men beholt feilen skuespilleren gjorde?

Dette gir da knapt mening verken fra en filmproduksjonsmessig side eller sågar en konspiratorisk side.

Ja de gjør mye rare feil med direktesendt TV. Se hvordan han ser rett frem. Dette ser ut som mange gjør under desse intervjuene. Se her også.

https://www.youtube.com/shared?ci=fSwbOf2WKyU

No

Appearant

Strings

Attached

Lenke til kommentar

Flat verden og ingen konstruktør?

Tanken er forsåvidt fri, men i den grad en flat verden ligner på et terrarium, og der kontinentene danner symbolet triskelion...

Og dersom sol og måne og stjerner er avhengige av å administreres av Gud og englene...

Kan alt dette ha satt seg sammen selv etter et Big Bang for lenge siden?

Lenke til kommentar

Flat verden og ingen konstruktør?

Tanken er forsåvidt fri, men i den grad en flat verden ligner på et terrarium, og der kontinentene danner symbolet triskelion...

Og dersom sol og måne og stjerner er avhengige av å administreres av Gud og englene...

Kan alt dette ha satt seg sammen selv etter et Big Bang for lenge siden?

Men nå danner jo ikke kontinentene symbolet triskelion? Og sol, måne og stjerner er ikke avhengig av Gud og englene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Big Bang - universet ble til ut fra ingenting.

 

Skapelsen - verden ble skapt av en gud som skal ha eksistert evig, som sa "la det bli slik".

 

 

Etter min mening høres den bibelske skapelsen like mye ut som magi, som at universet ble til ut fra ingenting etter Big Bang. Eller like umulig, om man foretrekker den vrien.

 

Jeg klarer ikke å se hvordan noen kan se på den bibelske skapelsen og synes at den gir fullkommen mening "because God", og samtidig avvise skapelsen via Big Bang som latterlig og umulig. Hvis Big Bang ikke gir mening, ser jeg i hvert fall ikke hvordan den bibelske skapelsen kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...