Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis verden ikke har noe krumning, er det fåfengt å tale om hva som må være umulig på en flat jord.

Med slik en masse som jorda har, hvordan kan mennesker og dyr bevege seg fritt rundt på overflaten? Vi har sett interessante eksempler på hva vind kan gjøre, men vanligvis har man ingen hjelp av vindkraft til å løfte en finger.

 

Foucault fant ut at han kunne bruke en hypnotisk metode i vitenskapelige saler, nemlig pendelen. Og han valgte da en stor og tung pendel for å kunne hypnotisere tilskuerne ekstremt effektivt.

Lenke til kommentar

Hvis verden ikke har noe krumning, er det fåfengt å tale om hva som må være umulig på en flat jord.

Med slik en masse som jorda har, hvordan kan mennesker og dyr bevege seg fritt rundt på overflaten? Vi har sett interessante eksempler på hva vind kan gjøre, men vanligvis har man ingen hjelp av vindkraft til å løfte en finger.

 

Foucault fant ut at han kunne bruke en hypnotisk metode i vitenskapelige saler, nemlig pendelen. Og han valgte da en stor og tung pendel for å kunne hypnotisere tilskuerne ekstremt effektivt.

Hva skjer med vannsøylen om jorda hadde hatt dobbelt av massen, Porcius?

Lenke til kommentar

Foucaults pendel kan enten være et feil opplegg a la pseudo-vitenskap, eller det kan være en genistrek som viser den flate jorda sin magnetisme. Som en liggende klokke med 24 timer og 360 grader, nøyaktig som den flate jorda. Og pendelen kan være påvirket av den magnetiske Nordpolen til å oppføre seg på en slik måte.

 

Men om det er en genistrek, må jeg fortsatt si det er ganske forstyrrende å se på denne pendelen i time etter time.

Lenke til kommentar

Hvis verden ikke har noe krumning, er det fåfengt å tale om hva som må være umulig på en flat jord.

Med slik en masse som jorda har, hvordan kan mennesker og dyr bevege seg fritt rundt på overflaten?

Faktisk må jeg si meg ganske så uenig med deg der for jeg kan ikke bevege meg fritt rundt om kring, jeg kan ikke med letthet klatre fjell, ikke kan jeg fly heller og vannet er veldig kaldt her jeg bor så å svømme dit jeg vil er heller ikke noe mulighet.

Jeg føler meg ganske låst til omgivelsene mine og har begrenset frihet til å bevege meg på grunn av dem.

 

 

Vi har sett interessante eksempler på hva vind kan gjøre, men vanligvis har man ingen hjelp av vindkraft til å løfte en finger.

Det har jeg også uten at det betyr så mye, jeg har faktisk vært i storm ute på fjellet og følt hvordan vinden kan løfte meg oppover fjellsida.

Ganske imponerende der og da faktisk.

 

Foucault fant ut at han kunne bruke en hypnotisk metode i vitenskapelige saler, nemlig pendelen. Og han valgte da en stor og tung pendel for å kunne hypnotisere tilskuerne ekstremt effektivt.

Du troller nå!

Hypnose, hva blir det neste?

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foucaults pendel kan enten være et feil opplegg a la pseudo-vitenskap, eller det kan være en genistrek som viser den flate jorda sin magnetisme. Som en liggende klokke med 24 timer og 360 grader, nøyaktig som den flate jorda. Og pendelen kan være påvirket av den magnetiske Nordpolen til å oppføre seg på en slik måte.

 

Men om det er en genistrek, må jeg fortsatt si det er ganske forstyrrende å se på denne pendelen i time etter time.

Hvor skulle en flat jord få magnetismen sin fra?

For å få magnetisme må noe bevege seg og sist jeg sjekket påsto FE at jorda var stasjonær, så magnetisme får du ikke på en stasjonær jord, hverken flat eller rund.

Lenke til kommentar

Jaha? Det kan eventuelt være slik at solas bane følger den samme magnetismen. Det finnes sagn om et magnetisk fjell på Nordpolen, Eden-Meru. (den virkelige, magnetiske Nordpolen).

Skjønner ikke helt dette med bevegelse. Mener du at f.eks. kjøleskapsmagneter heller ikke vil fungere på en flat jord? Forresten er jeg ikke så interessert i svaret, men spørsmålet står nu her...

Lenke til kommentar

Men alt som er tungt, faller jo ned. Skulle ikke da sola falle ned? Eller har den like sterk magnet som jorda, eller åssen funker dette her egentlig? Og hva med månen, hvordan flyr den rundt oppi der?

 

Det har vi vært borti før, og dere latterliggjør jo forklaringer som at det er Gud og englene som styrer sol og måne. Det står forresten skrevet at Gud satte to lys på himmelhvelven, et til å lyse om natten og et til å lyse om dagen?

 

Et annet alternativ er at det er mer mekanisk, på samme måte som klokker har sine tannhjul som går i sine baner.

Noe særlig mer info (eller spekulasjoner) har jeg ikke om den saken.

Lenke til kommentar

 

Men alt som er tungt, faller jo ned. Skulle ikke da sola falle ned? Eller har den like sterk magnet som jorda, eller åssen funker dette her egentlig? Og hva med månen, hvordan flyr den rundt oppi der?

 

Det har vi vært borti før, og dere latterliggjør jo forklaringer som at det er Gud og englene som styrer sol og måne. Det står forresten skrevet at Gud satte to lys på himmelhvelven, et til å lyse om natten og et til å lyse om dagen?

 

Et annet alternativ er at det er mer mekanisk, på samme måte som klokker har sine tannhjul som går i sine baner.

Noe særlig mer info (eller spekulasjoner) har jeg ikke om den saken.

 

Såååååååååå.... magi. Got it, det er forklaringen din. Og vi skal diskutere seriøst mener du?! Hvordan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen beviser for at englende styrer solen og månen?

 

Englende eller anglerne? Såklart har jeg ingen beviser for det, bortsett fra de vanlige argumentene for at jorda må være skapt (kreert). Og at hvis verden er flat, burde svaret på tilværelsen søkes i en religiøs bok siden de var først ute med kunnskapen, og siden vitenskapen er avslørt som håpløse løgnere.

Lenke til kommentar

Jaha? Det kan eventuelt være slik at solas bane følger den samme magnetismen. Det finnes sagn om et magnetisk fjell på Nordpolen, Eden-Meru. (den virkelige, magnetiske Nordpolen).

Skjønner ikke helt dette med bevegelse. Mener du at f.eks. kjøleskapsmagneter heller ikke vil fungere på en flat jord? Forresten er jeg ikke så interessert i svaret, men spørsmålet står nu her...

Kjøleskapmagneten din er laget av jern som er utsatt for et sterkt magnetfelt og blitt magnetisk på den måten.

Du kan teste dette ved å holde en skrutrekker inntil en kraftig magnet og se at også trekkeren vil bli svakt magnetisk.

Praktisk når når man holder på med små skruer.

I følge rund jord så skaper sola et enormt magnetfelt på grunn av solas indre bevegelser men i følge FE henger den i et magnetfelt som kommer fra et mytisk fjell på nordrpolen.

Lenke til kommentar

Og at hvis verden er flat, burde svaret på tilværelsen søkes i en religiøs bok siden de var først ute med kunnskapen, og siden vitenskapen er avslørt som håpløse løgnere.

Nå kan jeg si det stikk motsatte om bibelen for den er virkelig avslørt som håpløs løgn tvers gjennom og ikke bare det, den er tvers gjennom ond også der det gamle testamentets gud dreper av egen vellyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...