Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

aklla skrev (10 minutter siden):

Hvorfor mener du det?
Hva konkret gjør at du mener det?
Hvilke beviser legger du til grunn?

Det er mer hvilke beviser er det for at man har forlatt jorden med en farkost. 60 år med space programmer, hvor er reisen ut av atmosfæren vår, forlate jorden, bort og ut ?? Hvor er data telleren som forteller alt?  Hvor er turen ut fra jorden. Send den over, burde være 100 vis av timelapser og videoer som viser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (12 minutter siden):

Det får du jo mene om du vil. Det forandrer likefullt ikke det faktum at ingen som påstår NASA/militæret skriver om flat jord faktisk ikke kan si noe om hva de skriver om det. Det burde jo være et tankekors. Det er nesten så man skulle tro det ikke er noe å si om det.
...og om det ikke er noe å si om det som står, da er det vanskelig å tro at det står i det hele tatt. Men for all del - finn det gjerne for oss. Jeg har lett selv jeg og ikke funnet det.

De skriver det i manualene på 50 tallet. Noe av det ligger i FE dokumentaren som jeg la ut i dag .

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (2 minutter siden):

Det er mer hvilke beviser er det for at man har forlatt jorden med en farkost. 60 år med space programmer, hvor er reisen ut av atmosfæren vår, forlate jorden, bort og ut ?? Hvor er data telleren som forteller alt?  Hvor er turen ut fra jorden. Send den over, burde være 100 vis av timelapser og videoer som viser det.

La oss si du har rett, hva beviser det egentlig?
Timelaps finnes og ganske sikker på at det har blitt postet en hel del av de her, men blir bare avvist som fake ubegrunnet uansett, så lite vits i å poste noe. Du finner de uansett selv på Youtube om du faktisk ønsker.

Lenke til kommentar
5 hours ago, aklla said:

Ellers skuffende at du fortsatt ikke har noen idè om hva konseptet med tyngdekraft går ut på.

Dette tror jeg må være det jeg finner som det absolutt rareste med flat jordere. Altså denne motviljen til å ville forstå motpartens argumenter. Av og til lurer jeg på om de tror at når de får en forklaring så avviser de den fordi det gir mening for kloden og ikke for flat jord, så derfor må vi per definisjon lyve så de holder videre på sin misoppfattelse av vår mening i stedet.

Hvem vet. Men rart er det hvertfall.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (29 minutter siden):

Nirolo, trodde du var en av de som var med i fjor på denne tråden. Det er ingen som helst som har mulighet til å forlate vår jord og vår indre atmosfære. Månelandingen er en total fiasko og fiksjon. Selv i dag eller den gangen har ingen farkoster forlatt plassen vi lever på.

Så nekter fortsatt å forholde deg til alle bevisene som viser at en flat jord er umulig og at den eneste formen på jorda som passer med det vi alle kan observere er en rundt jord? Jaja, du får jo fortsette med det da.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Andrè den gode said:

De skriver det i manualene på 50 tallet. Noe av det ligger i FE dokumentaren som jeg la ut i dag .

Jeg går ut ifra at du så jeg skrev at jeg har sett etter det selv. Jeg har altså sett i de dokumentene flat jordere sier inneholder dette uten å finne det der, så...

Forøvrig, den dokumentaren tar ikke for seg teksten der det står. For poenget er at man også må lese et par setninger før og etter ordet "flat" også. Da får man kontekst og meningen med hva som er skrevet.
Dette var hva jeg gjorde med de tekstene og ingenting av hva flat jorderene påstår står der. Det eneste de har gjort er å ta et tekstsøk i en database og plukket ut alle dokumenter som ga treff. Hvorfor det sto der virker ikke til å bekymre dem nevneverdig.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (9 minutter siden):

Dette tror jeg må være det jeg finner som det absolutt rareste med flat jordere. Altså denne motviljen til å ville forstå motpartens argumenter. Av og til lurer jeg på om de tror at når de får en forklaring så avviser de den fordi det gir mening for kloden og ikke for flat jord, så derfor må vi per definisjon lyve så de holder videre på sin misoppfattelse av vår mening i stedet.

Hvem vet. Men rart er det hvertfall.

Ikke bare det, men det med tyngdekraft har blitt forklart igjen og igjen og igjen, så kommer de samme idiotiske argumentene om at folk hadde falt utfor kanten eller at man er limt fast i bakken eller at man ville blitt slengt bort i tusenvis av km/t bare man hoppet opp.

Jeg håper det er løgn ja, ellers er jeg faktisk redd for helsetilstanden. Å bli forklart samme ting sikkert 100 ganger uten den minste lille ting om temaet sitter i noen som helst grad er bemymringsverdig.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (50 minutter siden):

Nirolo, trodde du var en av de som var med i fjor på denne tråden. Det er ingen som helst som har mulighet til å forlate vår jord og vår indre atmosfære. 

I følge alle kjente fysiske lover er dette fullt mulig. Har du noen fysiske lover som alternativ til de Newtonske, eller kommer du bare med kunnskapsløse påstander? 

Andrè den gode skrev (51 minutter siden):

Månelandingen er en total fiasko og fiksjon. Selv i dag eller den gangen har ingen farkoster forlatt plassen vi lever på.

Jeg har nå sittet i fly som har lettet fra jorda. Hvilke andre fysikklover gjelder for å reise lenger ut? 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 timer siden):

En ting er å skape verden, noe annet er hvis ting skal fungere mest mulig knirkefritt i tusener av år. 

Læren om at den himmelen vi ser går over i det ytre rom, utelater også Himmelen. Eller en må klamre seg til troen om at himmelen fortsatt er der, men at den er usynlig. Eller kan Gud fungere uten noen bolig, uten noen himmel?

Argumentene om sollys skal ødelegge troen om flat jord. Men en kan heller lansere en teori om flere soler, enn en teori om at jorda ikke er flat. Sollys er ikke noe direkte bevis for at landet kurver og etterhvert danner en ball. 

Ingen har noen gang sett flere soler samtidig, og i og med at alle ser Sydkorset rett i sør samme hvor de befinner seg sør for ekvator, så må det altså finnes tusenvis av sydkors. Men obs....: Ingen har noen gang sett flere sydkors samtidig. Det er litt rart. Men likevel er denne troen viktigere for deg enn troen på en stor og allmektig gud. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, fokkeslasken said:

Bortsett fra at solflekkene er de samme overalt på jorden. Noe som ikke bare peker på at det må være samme objekt men som også betyr at den må være så langt unna at ingen på jorden ser en annen side av sola. Bortsett fra på den sørlige halvkule hvor sola vil være oppned akkurat slik månen er.

Godt poeng. Man får legge den observasjonen til alle de andre observasjonene rundt solens bevegelser som alle kan se med sine egne øyne og som flatjorderne ikke evner forklare.

1. Solen forsvinner bak horisonten, den forsvinner ikke i avstanden. Dette er helt inkompatibelt med en flat jord modell der solen beveger seg i sirkel over jorden.

2. Solen har lik størrelse i himmelen kl 6, kl 12 og kl 18. Dette er igjen helt inkompatibelt med en flat jord modell der solen beveger seg i sirkel over jorden. Man ville forvente at den var større jo høyere i himmelen den var.

3. Solen beveger seg like raskt på tvers av himmelen uansett hvor høyt den står i himmelen. Dette er igjen helt inkompatibelt med en flat jord modell der solen beveger seg i sirkel over jorden. Man ville forvente at den ville bevege seg tregt når den er lavt i himmelen (langt unna) og raskt når den er høyt i himmelen (nært).

4. Man ser de samme solflekkene kl 6, kl 12 og kl 18, uansett hvor man er. Dette er igjen helt inkompatibelt med en flat jord modell der solen beveger seg i sirkel over jorden. Man skulle se motsatt side av solen kl 18 i forhold til kl 6. Men alle ser samme side uansett tidspunkt og sted.

5. Sør for ekvator ser man solen flere og flere timer av døgnet på sommeren. Akkurat som man ser solen flere og flere timer av døgnet på sommeren nord for ekvator. Hvorfor skulle man se solen i 17 timer av døgnet sør i Argentina på sommeren? Om man tenker seg flatjordenes model med en sol som beveger seg over en flat jord med en sirkel av lys på bakken, så må sirkelen være stor nok til å dekke mer enn halvparten av omkretsen ved sørargentina. Det betyr samtidig at nordpolen alltid ville være dekket av lys på vinteren. Denne observasjonen er altså igjen helt inkompatibelt med en flat jord modell der solen beveger seg i sirkel over jorden.

For å være en flatjorder må man nekte å tro på sine egne øyne. For om man tror på sine egne øyne så er det åpenbart at flat jord er umulig.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Jeg går ut ifra at du så jeg skrev at jeg har sett etter det selv. Jeg har altså sett i de dokumentene flat jordere sier inneholder dette uten å finne det der, så...

Forøvrig, den dokumentaren tar ikke for seg teksten der det står. For poenget er at man også må lese et par setninger før og etter ordet "flat" også. Da får man kontekst og meningen med hva som er skrevet.
Dette var hva jeg gjorde med de tekstene og ingenting av hva flat jorderene påstår står der. Det eneste de har gjort er å ta et tekstsøk i en database og plukket ut alle dokumenter som ga treff. Hvorfor det sto der virker ikke til å bekymre dem nevneverdig.

Fokkeslask..ikke alt står rett ut men det henvises til flat non rotating earth.

 

Lenke til kommentar

Jorden fortsetter etter sør Polen alle retninger. Eneste som gir mening dersom man ikke har rotet seg inn i den retningen skolen vil ha oss til å se. 
Alt må bygges på et fundament og Russland borret dypeste hullet i jorda på 80 tallet de brukte 8 eller 13 år. Kola deep .11.8km dypt da klarte de ikke mer. Samme med rommet... det stopper der og. 
og det er ingen som helst bevis på at vi har forlatt den. Virkelig ingen bevis. 
 

Jeg stiller opp live til debatt men det kommer vel ikke til å skje 
 

takk

Endret av Andrè den gode
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (56 minutter siden):

Jorden fortsetter etter sør Polen alle retninger. Eneste som gir mening dersom man ikke har rotet seg inn i den retningen skolen vil ha oss til å se. 
Alt må bygges på et fundament og Russland borret dypeste hullet i jorda på 80 tallet de brukte 8 eller 13 år. Kola deep .11.8km dypt da klarte de ikke mer. Samme med rommet... det stopper der og. 
og det er ingen som helst bevis på at vi har forlatt den. Virkelig ingen bevis. 
 

Jeg stiller opp live til debatt men det kommer vel ikke til å skje 
 

takk

Hva med retroreflektorene de la igjen på månen slik at man kan treffe dem og få svar? Ganske solid bevis for min del (i tillegg at man fint kan se ISS med sine egne øyne hvis man gidder å sjekke et analogt teleskop).
 

 

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

og det er ingen som helst bevis på at vi har forlatt den. Virkelig ingen bevis. 


Da må Russerne ha vært med på det. Ikke bare det, mange må da ha sett det. Hva har de sett? Jo Apollofartøyet som fortsatte å svirre rundt jorden ( Eller over den om den var flat).
Vi kan vel konkludere med at Apolloferdene med astronautene ble skutt hvertfall et stykke opp. Så mange så oppskytningene, og vet at de satt seg oppi der. Hvis ikke, ville det kommet fram. Så tett går det ikke an å holde et narrespill, at det ikke ville blitt oppdaget av noen som ville sagt fra. Hvis ikke, hva ble skutt opp, og hvor ble det av?
Og dette var altså oppe hele den tiden måneferdene skal ha vart. Hvis ikke de forlot jorden og tok av mot månen, hvor var de da i den tiden? Noen må jo ha observert det hvis forstatte å bare svirre rett der oppe, eller landet et sted rett etterpå?
Jeg bare stiller spørsmål her altså.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (2 timer siden):

Jorden fortsetter etter sør Polen alle retninger. Eneste som gir mening dersom man ikke har rotet seg inn i den retningen skolen vil ha oss til å se. 

Gir det mening med en slik modell, når vi alle vet at den ikke stemmer med det som kan måles og observeres når det gjelder sola, stjerner og avstander? 

Jeg ville trodd at den modellen som stemmer med det vi kan observere er den som gir mest mening. 

Andrè den gode skrev (2 timer siden):

Jeg stiller opp live til debatt men det kommer vel ikke til å skje 

Jeg kan gjerne møte deg til en diskusjon (bor i Oslo-området), men da for å diskutere jordas form og hvordan vi kan verifisere denne - ikke for å diskutere måneferder og lignende, simpelthen for at det er helt irrelevant for det vi kan måle og verifisere selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Andrè den gode said:

Fokkeslask..ikke alt står rett ut men det henvises til flat non rotating earth.

 

Gitt de kriteriene er jo selv flat jordere egentlig hemmelige agenter for Nasa. Deg inkludert. Tross alt er det ingen som snakker så mye om både månelandinger og globejord som dere. Det må bety noe. Og, som sagt, gitt disse kriteriene det bety at månelandingene er et faktum og jorden er en globe.

Eller... Kanskje kontekst har noe å si. Eller gjelder det bare når det er i deres favør?

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (8 timer siden):

I følge alle kjente fysiske lover er dette fullt mulig. Har du noen fysiske lover som alternativ til de Newtonske, eller kommer du bare med kunnskapsløse påstander? 

Jeg har nå sittet i fly som har lettet fra jorda. Hvilke andre fysikklover gjelder for å reise lenger ut? 

Send over turen ut fra jorden som er vel da dokumentert herfra til månen siden 1969 frem til nå? Så hvor er videob eller alle de hundrevis av de ? 

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Gitt de kriteriene er jo selv flat jordere egentlig hemmelige agenter for Nasa. Deg inkludert. Tross alt er det ingen som snakker så mye om både månelandinger og globejord som dere. Det må bety noe. Og, som sagt, gitt disse kriteriene det bety at månelandingene er et faktum og jorden er en globe.

Eller... Kanskje kontekst har noe å si. Eller gjelder det bare når det er i deres 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...