Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andrè den gode skrev (5 timer siden):

månelandingen som aldri har skjedd , og tror man på det så kjøper man resten av eventyret. Det begynte på 50 tallet da de fant ut av jorden fortsetter utover Rett frem øst vest nord sør. Ikke ut av en spennende meteor som er en kule. Men så massepsykotisk blir man av norsk skole og indoktrinen. Dere er fanget 

Er du villig til å komme med noen argumenter eller er dette alt du har å komme med? Du er tross alt på et diskusjonsforum, man forventer at deltakerne skal kunne argumentere for sine synspunkter.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 time siden):

Er det ikke et tankekors at man aldri var på månen. Og at 9/11 var en planlagt takedown da alt ble til støv. 
hvis ikke så ikke bable videre 

Dette er klassisk FE-taktikk. Når motparten kommer med argumenter så styrer du unna temaet og slenger ut en påstand i stedet. Solens gang på den sørlige halvkule, avstandene på den sørlige halvkule, flyruter og tider på den sørlige halvkule, at Sydkorset kan sees rett i sør over hele den sørlige halvkule, midnattssol i Antarktis er uomtvistelige bevis på at jorda er en sfære. Hvor er dine forklaringer på de fenomenene? Saken er at verken du eller andre FE-ere har noen som helst forklaringer, og da kommer du i stedet med månen og 9/11 av alle ting. Bable? Det eneste du har babla om er månen og at ingen har filmet oppskytinga av romraketter for at André skal få sine bevis. Rart at NASA ikke har skjønt sin besøkelsestid og tatt hensyn til det.

Lenke til kommentar
nirolo skrev (1 time siden):

Er du villig til å komme med noen argumenter eller er dette alt du har å komme med? Du er tross alt på et diskusjonsforum, man forventer at deltakerne skal kunne argumentere for sine synspunkter.

De har ingen argumenter, og derfor slenger de ut udokumenterte påstander i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nirolo skrev (1 time siden):

Det er ingen som mener at jorda akselererer, hvor har du det fra?

Tyngdefeltet satt opp av sola akselerer jorda mot sola (sentripetalkraft) - hvis ikke hadde jorda hatt en rettlinjet bane i rommet. 

(De fleste som snakker om akselerasjon, snakker gjerne om akselerasjon i fartsretningen - mens jordas akselerasjon mot sola er på tvers av fartsretningen. I stedet for 0-100 på x sekunder har vi her en evig hårnålssving ;) )

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (2 timer siden):

Hvis dere tror på gud og at han skapte alt og er allmektig, er ikke dette en selvmotsigelse siden dere tydeligvis ikke tror han er i stand til å skape en verden som fungerer på måter dere ikke er i stand til å forstå og tro på?

En ting er å skape verden, noe annet er hvis ting skal fungere mest mulig knirkefritt i tusener av år. 

Læren om at den himmelen vi ser går over i det ytre rom, utelater også Himmelen. Eller en må klamre seg til troen om at himmelen fortsatt er der, men at den er usynlig. Eller kan Gud fungere uten noen bolig, uten noen himmel?

Argumentene om sollys skal ødelegge troen om flat jord. Men en kan heller lansere en teori om flere soler, enn en teori om at jorda ikke er flat. Sollys er ikke noe direkte bevis for at landet kurver og etterhvert danner en ball. 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar
Budeia skrev (14 minutter siden):

En ting er å skape verden, noe annet er hvis ting skal fungere mest mulig knirkefritt i tusener av år. 

Så guden din er ikke mektig nok til slikt nei..
Trodde han liksom skulle være allmektig jeg, men tydeligvis ikke.

Men fint å se at du syntes guden din har store begrensinger i hva guden din klarer og ikke.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (5 timer siden):

Du tror du lever på en spinnende meteor som akselerer i det uendelige rommet som ikke finnes.

Synes du at du har en såå dårlig sak at du må drive med stråmann? Tydeligvis. 😊 

Jeg tror på evnen til å se, observere og måle verden rundt meg, og trekke slutninger av dette, heller enn å tro på konspirasjonsteorier. 

Jeg merker meg at du helt ignorerer oppfordringer til å gå ut og måle og observere den virkelige verden. Men jeg skjønner jo det, siden disse observasjonene ikke stemmer med ditt verdensbilde. 😉

Andrè den gode skrev (5 timer siden):

Det er heller ikke bevis på at vi har forlatt jorden . Fordi man kommer ikke ut av kuppelen. Men tror du på det så gjør du det. 

Klarer du ikke fatte begynnelsen og lureri så gjør du ikke det 

9/11 er også eksempel på IQ test som med månelandingen

Jeg må si jeg er imponert over hvor godt du klarer å begrunne påstandene dine (ironi) 😁

Lenke til kommentar
aklla skrev (2 timer siden):

Men fint å se at du syntes guden din har store begrensinger i hva guden din klarer og ikke.

Det vet jeg ikke, men det er forskjell på å skape et system med tyngdekraft der alle kanskje må ha dispensasjon fra tyngdekraften for å flytte på seg. I og med at verdenshavene og verdensdelene kan limes fast, skulle en tro det er et mirakel hver gang et insekt flyr. Hver gang en fisk svømmer.

Og mulighet 2, å skape verdenshav som er tunge i seg selv, som fuglene selv kan lette fra når de finner det for godt. For de er ikke selv limt fast av en slik super tyngdekraft.

De fleste religioner har en forestilling om at Himmelen (med stor H) eksisterer over hodene våre?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (33 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men det er forskjell på å skape et system med tyngdekraft der alle kanskje må ha dispensasjon fra tyngdekraften for å flytte på seg. I og med at verdenshavene og verdensdelene kan limes fast, skulle en tro det er et mirakel hver gang et insekt flyr. Hver gang en fisk svømmer.

Og mulighet 2, å skape verdenshav som er tunge i seg selv, som fuglene selv kan lette fra når de finner det for godt. For de er ikke selv limt fast av en slik super tyngdekraft.

De fleste religioner har en forestilling om at Himmelen (med stor H) eksisterer over hodene våre?

For en faktisk allmektig gud ville det ikke vært verre enn å knipse i fingrene for begge deler..

Ellers skuffende at du fortsatt ikke har noen idè om hva konseptet med tyngdekraft går ut på. For vi har vel forklart dette en sikkert 100 ganger nå og har fortsatt ingen anelse om hva det er men bare gjetter helt tilfeldig. Vi anbefale deg å finne noen grunnleggende filmer på youtube som kan forklare deg på ett nivå du forstår.
Du trenger ikke være enig, men å forstå konseptet på minimum barneskolenivå tror jeg du kunne vært tjent med slik at vi snakker om det samme. For når du har fått forklart det såpass mange ganger er det ganske åpenbart at du ikke klarer å forstå nivået det blir forklart på her.

Så kanskje du kan argumentere mot det på en slags fornuftig og logisk måte, argumenter gjerne på nytt etter å ha forstått litt av konseptet med tyngdekraft.

 

Eller bare later du som at om glemmer hva tyngdekraft er mellom hver eneste gang du nevner det?

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er når folk tror at tyngdekraften bare kan fungere ved at vi blir "limt" til bakken. Det er ikke tilfelle, den fungerer ved at folk, dyr og objekter blir dratt mot bakken, derfor kan vi hoppe, fly ta av og fly etc. Vi dras mot bakken, det holder oss på overflaten.
Tyngdekraften  ikke fungere som lim og klistre oss til bakken, hvorfor skal den ikke kunne fungere som et lodd som drar oss mot bakken?

Dere som tror på flat jord liker til en viss grad å gjøre narr av oss som tror på rund jord fordi dere ikke skjønner hvordan rund jord kan fungere, dere ser på oss som naive, men selv skjønner dere ikke grunnleggende fysikk og gravitasjon og er skeptiske til skoleverket og staten og tror vi blir lurt trill rundt av en "elite".

Tror dere virkelig noen mennesker er så mye mer fantastiske og verdifulle enn andre at en global elite skulle gidde å kaste bort så mye tid og ressurser på den enorme operasjonen det hadde krevd å holde enn sånn enorm løgn gående?
Hvis det trengs titusenvis av mennesker for å holde på hemmelighetene, hadde det aldri gått uten at noen hadde sprukket og f.eks. røpet noe i fylla en eller annen gang.

Hvis det er noen som er naive, er det heller folk som blir lurt av konspirasjoner og tror det vi blir lært er løgn og bedrag.

Lenke til kommentar

Det med allmektig regner jeg med er relativt. En allmektig vilje, kan kanskje ikke fungere på tvers av de naturlovene som viljen selv har regissert eller basert seg på.
En opprinnelig ur-kraft med en form for vilje, kan neppe analyseres fullt ut etter menneskelig og vitenskapelige begreper. Om der en noe sånt og om det beretteligen kan kalles Gud, er jeg ikke sikker på. Men heller mot den sannsynlighet at der er en form for bevisshet og muligens vilje som er utgangspunktet for det eksisterende. Og så kan det være langt framskredne utenomjordiske skapninger som har involvert seg.Enten de kommer fra andre planeter, eller andre flate eksistensgrunnlag. 

Lenke til kommentar
nirolo skrev (58 minutter siden):

Er du villig til å komme med noen argumenter eller er dette alt du har å komme med? Du er tross alt på et diskusjonsforum, man forventer at deltakerne skal kunne argumentere for sine synspunkter.

Nirolo, trodde du var en av de som var med i fjor på denne tråden. Det er ingen som helst som har mulighet til å forlate vår jord og vår indre atmosfære. Månelandingen er en total fiasko og fiksjon. Selv i dag eller den gangen har ingen farkoster forlatt plassen vi lever på.

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (Akkurat nå):

Nirolo, trodde du var en av de som var med i fjor på denne tråden. Det er ingen som helst som har mulighet til å forlate vår jord og vår indre atmosfære. Månelandingen er en total fiasko og fiksjon. Selv i dag eller den gangen har ingen farkoster forlatt plassen vi lever på.

Hvorfor mener du det?
Hva konkret gjør at du mener det?
Hvilke beviser legger du til grunn?

Lenke til kommentar
11 hours ago, Andrè den gode said:

Fokkeslasken, lenge sia.Guden du skriver om ovenfor hadde e lyst bare å si noe om. Alt er bygd på et fundament. Vi er ingen spinnende meteor som flyr gjennom lufta. Vi er på bakken, stille! 

Jeg skulle ønske e kunne tale til en forsamling live og snakket om alt dette men på sms får man ikke frem alt..Gjelder flere inne her, vi er låst til tastaturet mer enn noen sinne. Forbudt å møtes osv. Hvis ikke det heller ringer bjeller, så vet ikke jeg.

Ha en god dag. 

 

Det får du jo mene om du vil. Det forandrer likefullt ikke det faktum at ingen som påstår NASA/militæret skriver om flat jord faktisk ikke kan si noe om hva de skriver om det. Det burde jo være et tankekors. Det er nesten så man skulle tro det ikke er noe å si om det.
...og om det ikke er noe å si om det som står, da er det vanskelig å tro at det står i det hele tatt. Men for all del - finn det gjerne for oss. Jeg har lett selv jeg og ikke funnet det.

Lenke til kommentar
10 hours ago, a_aa said:

Tyngdefeltet satt opp av sola akselerer jorda mot sola (sentripetalkraft) - hvis ikke hadde jorda hatt en rettlinjet bane i rommet. 

(De fleste som snakker om akselerasjon, snakker gjerne om akselerasjon i fartsretningen - mens jordas akselerasjon mot sola er på tvers av fartsretningen. I stedet for 0-100 på x sekunder har vi her en evig hårnålssving ;) )

Drifting på sitt beste.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Budeia said:

Men en kan heller lansere en teori om flere soler, enn en teori om at jorda ikke er flat.

Bortsett fra at solflekkene er de samme overalt på jorden. Noe som ikke bare peker på at det må være samme objekt men som også betyr at den må være så langt unna at ingen på jorden ser en annen side av sola. Bortsett fra på den sørlige halvkule hvor sola vil være oppned akkurat slik månen er.

Lenke til kommentar

"The truth is hard to swallow"... ja, jeg har merket det.

Jeg tror på forklaringen vi har blitt lært gjennom skole og vitenskap, fordi rundt jord og universet gir mening for meg.
Flat jord med de utallige problemene det medfører, som bl.a. solas gang over en flat jord, gir liten om noen som helst mening for meg, selv om jeg til en viss grad kan forstå at det kan virke som den eneste mulige løsningen for dem som ikke forstår fysikk og konsepter som gravitasjon.

Sannheten er vanskelig å svelge, ja, kanskje især for de som tror jorda er flat og er overbevist om at stat, vitenskap, skoleverk etc. lyver og lurer oss trill rundt og som nekter å innse at den virkeligheten de tror på, er feil.

Flat jord gir null mening når man må finne opp nye forklaringer på ting som solas gang, hvor det passer med rund jord.
Uten at jeg selv har prøvd eksperimenter for å etterprøve det for meg selv da jeg velger å stole på det vi blir lært siden, vel, teorien om "eliten som lurer oss alle", virker altfor søkt til å være annet enn en sprø teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...