Gå til innhold

Battlefield 1 - Livestream May 6th


Anbefalte innlegg

Dice har bekreftet at de fortsetter på Frostbite 3, det er bekreftelse nok.

Selvsagt fortsetter de på Frostbite. De bytter jo plutselig ikke til UE, CryEngine,,

De har allerede gjort mange endringer i Frostbite3 (kanskje spesielt i nettverksdelen). Høyst trolig også endringer som enda ikke er kjent. Derfor helt naturlig om navnet blir Frostbite4 ved neste lansering ("Bf5").

 

Spørsmålet er hvorfor Bf3 og Bf4 var så ulikt nettverksmessig ved bf4 release. Hva hadde de fucket opp? For det er ikke noe tvil om at de hadde gjort noe mindre heldig ift "netcode". 

Satser derfor på at de har lært og re-written hele nettverksdelen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er hvorfor Bf3 og Bf4 var så ulikt nettverksmessig ved bf4 release. Hva hadde de fucket opp? For det er ikke noe tvil om at de hadde gjort noe mindre heldig ift "netcode". 

Satser derfor på at de har lært og re-written hele nettverksdelen. 

Hvorfor skal de gjøre noe med nettverksdelen, som nå er bortimot perfekt?

Dice og EA har brukt enorme summer på BF4 siden lansering, det er gjort en massiv jobb med spillet.

Ble lansert ett år for tidlig etter min mening. CTE var nok det som reddet spillet, og den store jobben etterpå selvsagt.

Lenke til kommentar

 

Sålenge det blir skalert til konsollene så blir BF serien aldri bra igjen. Det er for småe kart.

Du har ikkje spillt noe særlig BF 3 og 4 tydeligvis...

 

Men folk er forskjellige. Bf4 synes jeg nå er utrolig bra. Har dog kost meg med BF4 siden starten.

 

 

Spilt hele BF serien. Det var langt større kart før Dice begynnte å utvikle spillene for konsoll også. Det tar 5 sekund med et jetfly i BF4 før du er out of bounds. Det var noe jeg ikke kan huske på å oppleve i BF 1942, riktignok ingen jetfly da men det var latterlige store og åpne kart husker jeg. El Alamein er et godt eksempel på det.

Lenke til kommentar

 

 

Sålenge det blir skalert til konsollene så blir BF serien aldri bra igjen. Det er for småe kart.

Du har ikkje spillt noe særlig BF 3 og 4 tydeligvis...

 

Men folk er forskjellige. Bf4 synes jeg nå er utrolig bra. Har dog kost meg med BF4 siden starten.

 

 

Spilt hele BF serien. Det var langt større kart før Dice begynnte å utvikle spillene for konsoll også. Det tar 5 sekund med et jetfly i BF4 før du er out of bounds. Det var noe jeg ikke kan huske på å oppleve i BF 1942, riktignok ingen jetfly da men det var latterlige store og åpne kart husker jeg. El Alamein er et godt eksempel på det.

 

Det var Jet-fly i 1942, men ikke før tilleggspakken Secret Weapons of WWII

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

 

Sålenge det blir skalert til konsollene så blir BF serien aldri bra igjen. Det er for småe kart.

Du har ikkje spillt noe særlig BF 3 og 4 tydeligvis...

 

Men folk er forskjellige. Bf4 synes jeg nå er utrolig bra. Har dog kost meg med BF4 siden starten.

Spilt hele BF serien. Det var langt større kart før Dice begynnte å utvikle spillene for konsoll også. Det tar 5 sekund med et jetfly i BF4 før du er out of bounds. Det var noe jeg ikke kan huske på å oppleve i BF 1942, riktignok ingen jetfly da men det var latterlige store og åpne kart husker jeg. El Alamein er et godt eksempel på det.
Så du likte ikkje Bc2, bf3 og bf4? Greitt nok.

Personlig synes jeg alle bf spilla har vært hel topp. Bf2 har jeg spillt desidert mest. Alt var liksom elendig etter det, men etterhvert som jeg spillte nye bf spill, så ble jeg vant til dem og har digget dem. Herregud hvor konge bf multiplayer er :D

 

I ettertid er jeg glad utviklingen gikk videre som gav oss nye bf spill. Savner dog litt gamledager med 1942 og bf2 clankamper, men da hadde jeg tid til å spille mye også. Nå er det kjerring og unger som ligger høyest på lista. Livet går videre ;)

 

Får heldigvis spillt litt BF innimellom når ungene har lagt seg og kjerringa ser på "paradise hotell" Litt bedre med "Valparaiso" i BC2 i forhold :p

 

Om jeg gleder meg til et nytt BF spill? Å jadda :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uansett om det er fremtidsrettet eller historisk (WW1/2 osv) så håper jeg at det får et mer realistisk preg enn BF3 og BF4, litt mindre spray & pray, mer rekyl, ikke (nesten) ubregrenset ammo og at man må bruke et halvt magasin på å score en kill. BF2 hadde en grei balanse her.

 

Og for all del håper jeg at friendly fire blir default på serverne slik at man kanskje slipper unna den vanvittige spammingen, dette har jo også litt med level design å gjøre, men ihvertfall BF4 var elendig på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy flate jeg gleder meg nå! Regner med sci-du settingen utgår ganske greit da EA har Titanfall 2 som skal selge på den fronten :)

 

Ser ikke for meg at EA ønsker at begge de storspillene skal konkurrere seg i mellom med samme setting..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se. Og om det blir et WW1/2 tema så skal det bli spennende å se hvordan dem får det til å virke friskt og gøy i 2016 etter så mange år med et helt annet tempo og gameplay mekanismer. 

 

Håper å se noe fra en krig som det ikke har vært laget så mye til tidligere. BF har vel kun vært innom WW2, Vitenam, "present" (fictional) og future (2142).

Lenke til kommentar

Kanskje det er en Zeppelin bomber ! :D

Det har vært konge! 

Altså WW1 med litt sånn overdrevet full krig med zeppeliners, ww1 stridsvogner,kavaleri, deadnought gigantiske skip, ww1 ubåter, maskingevær reir og dobbeldekker fly ala Red Baron . Miks inn artleri og gass som det høver.

Selv om ikke dette skjedde historisk i noe slag, så ville det vært utrulig bra av EA og satse på noe sånt. 

 

https://www.google.no/search?q=ww1+dreadnought+ships&sa=X&biw=1024&bih=526&tbm=isch&imgil=VRt15oiPjV0kLM%253A%253BNtm_JLQbj2azgM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.militaryfactory.com%25252Fships%25252Fww1-warships.asp&source=iu&pf=m&fir=VRt15oiPjV0kLM%253A%252CNtm_JLQbj2azgM%252C_&usg=__X_veX9tO7aU6GzgBdnekf5w7vGU%3D&ved=0ahUKEwi21ZbZz8PMAhXKGCwKHcGqCJUQyjcIPQ&ei=uZgrV_aUI8qxsAHB1aKoCQ#imgrc=VRt15oiPjV0kLM%3A

Endret av per parker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...