Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har absolutt null peiling på overklokking. Men etter å ha lest i gjennom denne fine guiden sitter jeg igjen med et inntrykk av at det ikke er noen risiko for å ødelegge sjermkortet ved vanlig overklokking. Er det riktig?????

Man skal aldri si aldri heter det, men så lenge det er en grei temperatur i kabinettet ditt og kjøleren sitter ordentlig er det svært liten risiko for at kortet skal bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Kan man drite i temperaturen på kortet så lenge man ikke har artifacts i bildet?

Ja. Så lenge det ikke er fare for at det står flammer ut av kabinettet da ;)

Jeg målte temp på minnet når jeg klokket, og det var et par grader der kan man si.. Betryggende at man ser artifact før det går galt. Men er det en garanti?

 

Er det f.eks. bra med over 65 grader på core og minnet i lengden, eller forringer dette levetiden på kortet?

Lenke til kommentar
Jeg har et Connect3D Radeon 9800 pro, å jeg har tenkt å overklokke det litt me RivaTuner....Mn hvor mye skal jeg klokke?

Core står på 378 MHz, å memory på 337...

 

På forhånd takk..... ;)

Du bør greit klare 430-440 på Core, og 380-390 på minne.

Prøv med Rage 3D-Pro (mye enklere å håndtere), i fall du ikke får RivaTuner til å fungere.

Lenke til kommentar

Eg har eit R9600 Pro Fireblade frå Sapphire og lurer på kva som er best å klokke mest?

Får eg bedre ytelse med høgare frekvens på CORE eller blir da bedre med så høg rating på MEMORY som mulig?

 

Er litt grønn på OC av skjermkort...

:green:

 

Mhv

 

Espen

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Eg har eit R9600 Pro Fireblade frå Sapphire og lurer på kva som er best å klokke mest?

Får eg bedre ytelse med høgare frekvens på CORE eller blir da bedre med så høg rating på MEMORY som mulig?

Hva som er mest går vel mest i smak og behag, mulig overklokkingsresultater kan variere med forskjellige programmer i noen tilfeller, dette har jeg ikke testet.

Selv liker jeg RivaTuner, noen sverger til feks. Rage3D Tweak eller PowerStrip.

 

Klokke både kjerne og minne så høyt som mulig du, men vil tro minnet hjelper mye på kortet ditt siden det bare har 128-bit minnebuss.

Lenke til kommentar

Si at jeg får artifact ved en bestemt innstilling og jeg kjører med orginal Cat3.10-driver. Kan jeg da installere Omegadrivere, og klokke lengre uten og få artifacts, eller blir det rett og slett varmen som settre en stopper?

Har 0 kab-vifter.

 

btw, noen som vet hvor man garantert kan skjekke temperaturen på mitt skjermkort? (R9600XT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...