Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

Har du da noen videre kunnskap om flashing av BIOS vil hjelpe på klokken til minnet mitt da? 303mhz på et kort som ellers på gpu klokker 420 er rett og slett bittert.. :(

Tror ikke Hynix 3,3ns er den beste klokkeren, men du kan jo alltids prøve å flashe. De det først og fremst hjelper for er gjerne de som har flashet, feks. til Warp11-bios for å åpne kortet for klokking, men biosen er for en annen type ram enn det de har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått klokket det 10på mhz og 5-10 på ram.

problemet når jeg klokker ser ut til og være at den stiller seg tilbake automatisk når jeg klokker mere enn det,og så kommer det noe VPU recovery greier.

klistert nettopp på kjøleribber på rammen,men skal se om jeg klarer og finne hvilken det er.tviler på at det blir for varmt ettersom det er vannkjølt.

 

Var og sjekket rammen no.

Det stor infineon (eller noe sånnt) 3.3

Ville prøvd å laste ned omega-drivere, som låser opp for overklokking. Med standard ATI-drivere klarte jeg ikke å overklokke i det hele tatt, eller maks 10 MHz. Med omega-drivere ligger jeg på 440/314 MHz. :nice:

Lenke til kommentar
Jeg har et (godt) spørsmål!

Jeg har en laptop (se signatur) med 1,6 centrino\pentium m, og ATi Radeon FireGL 9000 med 64MB ram. Tør jeg å klokke dette? EVt hvor mye? Lapen er jo rimelig dyr da, og hvor enkelt er det å ødelegge den\skjermkortet? Får 8300 poeng i 3d mark 01

Kan vel ikke si jeg har så mye peiling på oc av bærbare pcer. Men det er jo ikke veldig god plass der inne, blir vel fort varmt. Tempen stiger nok ikke mye etter litt forsiktig klokking, men om du vil gjøre det får være opptil deg.

 

har et redeon 9800 pro .. jo mer jeg klokker det jo mindre score får jeg o 3dmark 01.. kan gå litt oppover av å til og... har ikke peiling på OC av skjermkort.  :shrug:

På en viss hastighet blir gjerne ytelsen lavere, men dette skjer vanligvis ikke om du ikke har klokket en god del. Hm...

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
har klokket no og kommer ikke noen artifects.Men den bare stopper opp midt i testen.kan det hjelpe og sette opp volten litt?

har komt til 399/310.

AGP-spenningen du tenker på? Neppe. Ingen av de andre spenningene du kan stille på i bios heller.

Skal du nevneverdig lenger må du nok utføre voltmod (var det det du mente med høyere spenning: ja, det hjelper absolutt) og/eller ha bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg kom til 340+/314, og kunne ha gått mye lenger, men siden jeg bare fikk dårligere ytelse var det ingen vits. Med litt vannkjøling, derimot, kunne jeg ha briefet med en langt høyere 3DMark-score enn idag...

 

Btw: tenkte å sette på ny kjølepasta på kjøleren, men får den ikke av (kjøleren). Noen som kan hjelpe?

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
har klokket no og kommer ikke noen artifects.Men den bare stopper opp midt i testen.kan det hjelpe og sette opp volten litt?

har komt til 399/310.

AGP-spenningen du tenker på? Neppe. Ingen av de andre spenningene du kan stille på i bios heller.

Skal du nevneverdig lenger må du nok utføre voltmod (var det det du mente med høyere spenning: ja, det hjelper absolutt) og/eller ha bedre kjøling.

det som er kjipt er at jeg kan klokke mye lengre uten og få artifects.

men det er akkuratt under 3dmark den bare stopper helt opp og går ut i windows og så kommer det feilmelding om VPU recovery.

Lenke til kommentar
ja.det kjøleren var ganske vanskelig og få av.den er festet med noe gult rart noe som jeg ikke vet hva er..du må bare bruke muskler så kommer den nok av.

har AS3 og vannkjøling på mitt

Den er festet med noen svarte klips på baksiden, men jeg har fjernet disse. hva henger den på da? Det er vel ikke brukt termisk lim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...