Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Noen som bruker ATItool? Kanskje løsningen for alle de som har 9500PRO med clock lock.

Aner ikke hvordan den gjør det, men programmet fjerner locken uten å softmod eller flash av bios.

Dette er det eneste programmet jeg har klart å klokke mitt Hercules radeon 9500PRO med.

Og ja, minnet er utroligt varmt på dette kortet, uten OC'ing.

Har ikke testa max av max på noe enda. men alt går smooth med 300/300. Tror jeg skal klare mye mer enn det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
heizan :yes:

Å flashe et skjermkort eller i det hele tatt flashe, er det å bytte BIOS??? :roll:

Når det er snakk om å flashe biosen, ja. ;)

vis du flasher et skjermkort dah er det oxo og bytte bios??? det går vel ikke ann og gjøre på et skjerkort vel........?? :blush::hmm:

hovedkortet ditt har sin egen bios, og skjermkortet ditt har en egen bios :)

Lenke til kommentar

Kan godt hende noen har spurt om det før men jeg orker ikke lese hele dette innlegget (det holdt med de første to sidene).

Hvordan er det med garanti når man overklokker med f.eks rivatuner?

Hvis kortet mitt blir ødelagt av en eller en annen grunn og de(komplett) finner ut at kortet er overklokket, må jeg bare bite i det sure gresset og kjøpe nytt?

Lenke til kommentar
Kan godt hende noen har spurt om det før men jeg orker ikke lese hele dette innlegget (det holdt med de første to sidene).

Hvordan er det med garanti når man overklokker med f.eks rivatuner?

Hvis kortet mitt blir ødelagt av en eller en annen grunn og de(komplett) finner ut at kortet er overklokket, må jeg bare bite i det sure gresset og kjøpe nytt?

yepp, garantien brytes hvis du overklokker. ( da hvis de finner ut at du har overklokket. )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klokka litt igår.. :roll:

 

Har et radeon 9600 pro c 398 coreclock hz og 297 memory clock hz.

 

Klokka det igår til 420 coreclock og 315 memory clock.. Hmm bra dårlig? Har original kjølinga bare.. Er dette noe problem ? I forhold te klokkinga lissom. Har vell 0 peil på klokking..

 

 

OGSÅ lurte jeg på en ting til, trenger et program for og måle temperaturen på pc`en. Aida funkække, og jeg orker ikke styre med bios bare for og se temperaturen.. Noen andre programmer eller lignende? Please hjelp meg. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...