Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et Connect3D Radeon 9800 pro, å jeg har tenkt å overklokke det litt me RivaTuner....Mn hvor mye skal jeg klokke?

Core står på 378 MHz, å memory på 337...

 

På forhånd takk..... ;)

Du bør greit klare 430-440 på Core, og 380-390 på minne.

Prøv med Rage 3D-Pro (mye enklere å håndtere), i fall du ikke får RivaTuner til å fungere.

Seriøst? uten vannkjøling? har hercules 9800pro, tok av viften og rensa med kondensfjerner og tok på artic silver 3, kommer opp på 425 på core max. Da får jeg artifact's.. det går ikke an?!

Lenke til kommentar
Har Hercules 9800pro, jeg sliter med overklokking på skjermkortet, kan jeg flashe det? evt. hvilken bios trenger jeg..?

Kan hjelpe å flashe til XT-bios, da det visstnok gir høyere spenning til VPU (1,8v mot pro 1,7v har jeg hørt).

Hva får du klokket kortet til da? Har du originalkjølingen?

 

Du kjøpte vel kortet når 9800pro nettopp hadde kommet? Har inntrykk av de klokker endel dårligere enn de nye.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Har Hercules 9800pro, jeg sliter med overklokking på skjermkortet, kan jeg flashe det? evt. hvilken bios trenger jeg..?

Kan hjelpe å flashe til XT-bios, da det visstnok gir høyere spenning til VPU (1,8v mot pro 1,7v har jeg hørt).

Hva får du klokket kortet til da? Har du originalkjølingen?

## Slettet ##

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Har Hercules 9800pro, jeg sliter med overklokking på skjermkortet, kan jeg flashe det? evt. hvilken bios trenger jeg..?

Kan hjelpe å flashe til XT-bios, da det visstnok gir høyere spenning til VPU (1,8v mot pro 1,7v har jeg hørt).

Hva får du klokket kortet til da? Har du originalkjølingen?

Kjører original kjøling, som jeg sa så har jeg til og med tatt av kjøleren og tatt på artic silver 3..

 

Får artifact's på 418mhz!! på core!!

skal teste mer minnet.. :( jeg oppfordrer de fleste til å hjelpe meg, er en ivrig overklokker med ett skjermkort uten potensiale. :cry:

 

minnet kommer jeg ganske langt med, 365 +++.. har vært ett stykke over 370 uten problem. Men jeg sliter med core.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Kjører original kjøling, som jeg sa så har jeg til og med tatt av kjøleren og tatt på artic silver 3..

 

Får artifact's på 418mhz!! på core!!

skal teste mer minnet.. :(

Brukte et Hercules 9800pro en stund, kom ikke noe særlig høyere. Men jeg tror bedre kjøling hadde gjort underverker, det var j*vlig varmt.

Lenke til kommentar
Kjører original kjøling, som jeg sa så har jeg til og med tatt av kjøleren og tatt på artic silver 3..

 

Får artifact's på 418mhz!! på core!!

skal teste mer minnet..     :(

Brukte et Hercules 9800pro en stund, kom ikke noe særlig høyere. Men jeg tror bedre kjøling hadde gjort underverker, det var j*vlig varmt.

hva er best, en 80 x 80 som blåser på eller suger vekk varm luft..?

(fra skjermkort)

skal gjøre ett par småting nå.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Ok takk :D men når jeg klokker den og kjører 3dmark03 så kommer det sånn små små prikker på veggen er det sånn artifacts det er bare på den 1 testen og i litt i slutten på en annen test men de andre er det ingen på? eller er det mye større?

 

hvis ikke det er det, så skal jeg klokke core og så memory liksom når jeg har kloka core til jeg får artifacts og klokker litt nedigjen så er det ikke arctifacts mer så begyner jeg og klokke memory opp får jeg artifacts da ?

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar
Ok takk :D men når jeg klokker den og kjører 3dmark03 så kommer det sånn små små prikker på veggen er det sånn artifacts det er bare på den 1 testen og i litt i slutten på en annen test men de andre er det ingen på? eller er det mye større?

 

hvis ikke det er det, så skal jeg klokke core og så memory liksom når jeg har kloka core til jeg får artifacts og klokker litt nedigjen så er det ikke arctifacts mer så begyner jeg og klokke memory opp får jeg artifacts da ?

Som det står i guiden; artifacts kan være alt fra små prikker til sjakkbrett over hele skjermen.

Bør jo klokke core ned igjen før du begynner på memory, og på den måten finne maks for begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...