Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gigabyte har ikke spart på kvaliteten denne gangen.

De har bare spart på biosutvikling de siste 10 åra.

 

Kvaliteten på toppkorta har alltid vært god.

 

Siden bios de siste åra har værr veldig viktig, så har ikkje gigabyte vært 1. 2. Eller 3. Valget. Faktisk på 5. Plasd for min del. Siste kongekort var for min del gigabyte x58a -oc

Lenke til kommentar

De har bare spart på biosutvikling de siste 10 åra.

 

Kvaliteten på toppkorta har alltid vært god.

 

Siden bios de siste åra har værr veldig viktig, så har ikkje gigabyte vært 1. 2. Eller 3. Valget. Faktisk på 5. Plasd for min del. Siste kongekort var for min del gigabyte x58a -oc

Jeg har aldri hatt Gigabyte så jeg kan ikke si noe. Jeg har kun hatt Asus siden Conroe.

 

Har hatt MSI på kjærringa sin PC, men skal ærlig si at jeg ikke satte inn et dyrt hovedkort på den.

Lenke til kommentar

Komplett kjører dollarkurs x 12 her, så de ser nok mulighet for å grabbe til seg litt ekstra cash på hypen.

Vanligvis kan man gange prisen i dollar med 11 så er man noenlunde innafor. Tipper rimeligere nettbutikker havner rundt 5499.

jeg håper du mener dollarpris x 12 ;)

 

Ellers, jeg bestiller ikke før jeg ser tester. For alt vi vet kan det være bugs på hovedkort, kjas og mas med Windows10/spill osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke den chipsetvifta blir noe stort problem. Den skal kjøle noe sånt som 11-15w. Det er ikke all verden. Hvis den er temperaturstyrt, er det ikke sikkert den kommer til å gå noe særlig hvis du har god airflow i kabinettet.

 

Bare litt vanskeligere å bytte ut chipset vifta hvis den ryker enn en kabinett vifte. Men ja dette kan være storm i vannglass og ikke noe problem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare litt vanskeligere å bytte ut chipset vifta hvis den ryker enn en kabinett vifte. Men ja dette kan være storm i vannglass og ikke noe problem også.

Ja, er ganske kjedelig, det. Men hvor mange vifter har du hatt som har sluttet å fungere, og hvor mange vifter har du hatt totalt?

Lenke til kommentar

Ja, er ganske kjedelig, det. Men hvor mange vifter har du hatt som har sluttet å fungere, og hvor mange vifter har du hatt totalt?

 

Bytter ut vifter lenge før de dør her, så vet ikke. Tidligere har det jo vist seg at kvaliteten på slike små vifter er ikke like god som sine større søsken. Hmm kanskje hovedkort produsenter burde fått Noctua til å levere disse chipset viftene... de lager iallefall kvalitet.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme her. Windows 10 1903 updaten skal visst være bedre optimalisert for Ryzen.

Yup, den har fikset det meste. Mann får ca. 10-15% mer ytelse nå med 1903 på 2700X osv. også :) AMD tok ikke med denne patchen på test av 3000 serien, de hadde heller ikke med noen av sikkerhets patchene til Intel.

 

Her er en før/etter https://www.3dmark.com/compare/fs/19465848/fs/19550648#

 

 

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/bz6egc/windows_1903_fixed_the_scheduler_for_ryzen/

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Yup, den har fikset det meste. Mann får ca. 10-15% mer ytelse nå med 1903 på 2700X osv. også :) AMD tok ikke med denne patchen på test av 3000 serien, de hadde heller ikke med noen av sikkerhets patchene til Intel.

Her er en før/etter https://www.3dmark.com/compare/fs/19465848/fs/19550648#https://www.reddit.com/r/Amd/comments/bz6egc/windows_1903_fixed_the_scheduler_for_ryzen/

Noen som kan vise oss 10-15% ytelse i spill med nye win 1903 med 2700x, så gjør de forumet bedre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som om raske b.die brikker begynner å bli utsolgt! Kanskje folk kjøper minne nå til Ryzen 3k :D

Husker at jeg leste et sted at b die brikkene skulle gå ut av produksjon til fordel for en bedre brikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...