Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://forums.overclockers.co.uk/threads/the-asrock-thread-support-feedback-etc.18760683/page-28

 

AsRock Taichi Beta driver anyone??
Nizzen? :)

 

 

https://mega.nz/#F!fd8QzbRT!pCKai2H8VEJzyilHvf9rnA

Beta bios for Taichi with latest Aegia code. 

I have not tested as on the plane to Taiwan buy memory compatibility should improve alot with this.

I have new 8Pack mems coming post computex Samsung b 4 sticks 32 gig already working prior to this update 3200 c14 ;-) I qualified on many boards already.
Endret av iNorway
Lenke til kommentar

 

https://forums.overclockers.co.uk/threads/the-asrock-thread-support-feedback-etc.18760683/page-28

 

AsRock Taichi Beta driver anyone??

Nizzen? :)

https://mega.nz/#F!fd8QzbRT!pCKai2H8VEJzyilHvf9rnA

 

Beta bios for Taichi with latest Aegia code.

 

I have not tested as on the plane to Taiwan buy memory compatibility should improve alot with this.

 

I have new 8Pack mems coming post computex Samsung b 4 sticks 32 gig already working prior to this update 3200 c14 ;-) I qualified on many boards already.

Synn for meg at jeg har fatality pro :( . Egentlig samme kort, bare med enda flere features.

 

Jeg er spent på hva slags ytelse ryzen får ved 4000mhz minne, om den i det heletatt takler 4000mhz da :)

 

Det kribler i kroppen etter å teste :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I prime95 var høyeste målte temp etter to timer 67C ved 4GHz/1.381V. Størstedelen av tiden lå temp rundt 63C.

 

I spill er høyeste temp jeg har sett 58C så langt.

 

Noctua NH-D15 luftkjøler.

Utrolig høye tempratur, har kun prøvd 3.87 Ghz så langt får tempratur rundt 50 grader. volt 1.373

 

Tror muligens hardware monitor viser alt for lite tempratur.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Skal forklare situasjonen min: Jeg har en i5 2500k med en gtx 1080. Jeg har nettopp fått en pg279q og vil spille OW på 144fps med god grafikk. Planen var å vente på coffee lake, men ser at ryzen er svært god. Jeg kunne gått for en 7700k, men jeg liker å kunne multitaske og flere threads og cores virker attraktivt for fremtidssikring. Vet det vil være vanskelig å spå ytelsen til coffee lake, men jeg har ikke vært "into the game" med datadeler siden 2011 når sandy bridge var nyeste arkitektur.

Det jeg da lurer på er hva dere mener jeg bør gjøre? Vil coffee lake komme med noe som er MYE bedre enn ryzen? Og isåfall, dere som har erfart hvordan intel priser sine nye CPUer med konkurranse fra AMD; vil intel prise sin mer enn tilsvarende CPU fra ryzen? Og hvis jeg går for ryzen, er det 1600 eller 1700 jeg bør gå for? Hva med "x" versjonen? Ble litt rotete, men håper dere forstår :p Har planer om å overklokke med en x62 kraken.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Merka kjempeforslkell fra en OC 4770k (4,1 GHz) til en 5960x forleden (da sistnevnte var en build som hadde vært defekt en stund).

 

Hakking i high-res youtube videoer, hakking med vlc på 4k videoer, og generelt for lav ytelse ved multitasking ble glatt løst.

 

Må ærlig talt si 4k video gikk bra på 4770k med korrekt codec med WMP-HC. men alltid greit med litt krefter. 4-kkerner hadde jeg aldri vurdert med mindre det var en budsjettmaskin som HTPCen min. :)

Lenke til kommentar

Pass på at CPUene deres ikke får fryseskade. Er jo latterlig lav temp. XD

Spesielt til å være prime95 temp.

 

Virker ikke som om ryzen liker å være varm - da blir den fort ustabil. :p

 

Min gamle 2600k @ 4.5GHz tålte jo 95C+ uten å være ustabil.

 

Og ryzen temp stiger BRATT ved høyere frekvens/volt. Klarer 4.05GHz ved 1.45V, men da er den på nærmere 80C som max temp

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Og ryzen temp stiger BRATT ved høyere frekvens/volt. Klarer 4.05GHz ved 1.45V, men da er den på nærmere 80C som max temp

 

Bare meg her som mener at det er ikke verdt det for 100 Mhz mere...?

 

 

Nei, derfor jeg kjører på 4GHz, 4.05GHz er ikke verdt det - men må jo teste hva som er mulig ;)

Lenke til kommentar

 

 

Og ryzen temp stiger BRATT ved høyere frekvens/volt. Klarer 4.05GHz ved 1.45V, men da er den på nærmere 80C som max temp

 

Bare meg her som mener at det er ikke verdt det for 100 Mhz mere...?

 

 

Nei, derfor jeg kjører på 4GHz, 4.05GHz er ikke verdt det - men må jo teste hva som er mulig ;)

 

 

Ohhh gosj 50 Mhz :p

Men joda jeg skjønner at du vil se 4.0 Ghz tallet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Det jeg da lurer på er hva dere mener jeg bør gjøre? Vil coffee lake komme med noe som er MYE bedre enn ryzen? Og isåfall, dere som har erfart hvordan intel priser sine nye CPUer med konkurranse fra AMD; vil intel prise sin mer enn tilsvarende CPU fra ryzen? Og hvis jeg går for ryzen, er det 1600 eller 1700 jeg bør gå for? Hva med "x" versjonen? Ble litt rotete, men håper dere forstår :p Har planer om å overklokke med en x62 kraken.

 

1700 gir mest for pengene virker jeg var heldig med cpu.

Men kabylake er du mere sikker på cpu gir best ytelse.

Tror ikke intel vil sette ned prisen noe særlig, er for mange fanboy uansett.

X gir kun fordelen cpuen booster når spill\programmer trenger bedre ytelse per kjerne.

Men vil si det er bedre å overklokke cpuen, eneste det trekker mere strøm og kan degradere cpuen over tid.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men vil si det er bedre å overklokke cpuen, eneste det trekker mere strøm og kan degradere cpuen over tid.

 

Så lenge man holder seg under 1.375v med Ryzen, så skal CPU'n ikke degradere i den tiden du har den. Om 10 år så bytter man den ut uansett (sannsynligvis lenge før det også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...