Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

snipp

Kunne du teste begge CPU'er på 4000 Mhz, og lik RAM hastighet? Din 6900K hadde jo en 300 Mhz fordel, og RAM'n 200 Mhz mer, så der ligger nok iallefall en del av forskjellen.

 

I BF1 testen virker det klart at skjermkortet er flaskehalsen da.

Max oc på begge, det er det som teller ;)

 

Nerfe den ene, er mot min religion :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

snipp

Kunne du teste begge CPU'er på 4000 Mhz, og lik RAM hastighet? Din 6900K hadde jo en 300 Mhz fordel, og RAM'n 200 Mhz mer, så der ligger nok iallefall en del av forskjellen.

 

I BF1 testen virker det klart at skjermkortet er flaskehalsen da.

Max oc på begge, det er det som teller ;)

 

Nerfe den ene, er mot min religion :p

Er forsåvidt enig med deg, MEN!. Skal man teste nøyaktig klokke for klokke bør man ligge så ner spesifikasjon som mulig. På begge. ?

Lenke til kommentar

Men tror du T20 bits vil følge med hovedkortet?

For virkelig litt rart på meg hvis det ikke følger med når hovedkortene vil fort koste 3000-5000 kr.

Ikke alle som er klar over de vil trenge det, eller som bruker det nå.

Følger ikke med verktøysett idag heller...

 

Djiiiis, slutt å forsøple trådene med all svadaen din.  :wallbash:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis man ikke har det verktøyet man skal ha så må man jo enten ut å kjøpe eller låne, det kjipeste av det kjipeste verktøy får du jo for under 50 lappen idag på jula eller biltema eller noe, er ikke akkurat heavy duty verktøy man behøver for slikt så er jo bare å kjøpe noe billig ræl hvis ett hk er ALT du skal skru med en skrutrekker.

Sånn da har vi oppklart det, yay.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Men tror du T20 bits vil følge med hovedkortet?

For virkelig litt rart på meg hvis det ikke følger med når hovedkortene vil fort koste 3000-5000 kr.

Ikke alle som er klar over de vil trenge det, eller som bruker det nå.

Følger det med stjerne-bits eller skruejern med alle andre hovedkort? 

Lenke til kommentar

Noen som lurer på om hvorfor dere ikkje har sett Ryzen cpu som kjører noe særlig over 3600mhz på minnet noen plass på hele internett? Det går ikkje  :tease:

 

Nå har jeg prøvd rimelig mye med både 3600 c15 kittet og 4000 c19 kittet. 3600mhz er lett med begge nå, men 3733 og høyere er ikkje sjans selv med cl21 og 1.5v på cpu og minnet.  :wee: "Soc" er også justert opp sammen med "1.8V". Det er bom stopp på 3600 mhz.

 

Ser ut som jeg må teste 3600 c14 etterpå.  :xmas:

 

Ryzen likner litt på Broadwell-e når det gjelder minne. Broadwell-e stopper på ca 3466mhz, men kan kjøre lave timings. Med 1.8v på minnet så kan man kjøre ned mot cl11 på luft. Om man tør  :green:

Ryzen stopper nå på 3600, men vet at 3600 c14 er mulig. C12 har jeg ikkje sett enda, men det kan bli hardt. 3200mhz c12 går greitt med gode minnebrikker, som 3600 c15/4266 c19 brikker.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...