Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

I følge Pcworld skal det la seg gå med 4000 Mhz minne, men personlig har jeg ikke mye troverdighet til dem da de har tabbet seg ut før, http://www.pcworld.com/article/3198704/computers/amds-new-am4-motherboard-software-cures-ryzens-memory-headaches.html

 

Akkurat nå har jeg ikke verdens kjappeste minne så jeg må bare holde meg til den hastigheten jeg har nå, men føler jeg får mye for pengene men skal selge akkurat denne pcen om en stund og investere i et litt bedre oppsett når det kommer litt flere kjerner på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper minnekontroll til Ryzen-system takler ikke så høye verdier før vi får(om vi får?) en ny revisjon av CPU.

 

Vanskelig å si, det er heller ikke mange som eier 4000 Mhz brikker da mange føler at man får langt mer ytelse per krone på lavere hastigheter på minnet og prisene stiger jo kraftig etter hvert som man øker hastigheten.

 

Tipper vi finner ut av dette i løpet av noen måneder, kanskje hvis vi er heldige før sommerferien.

Lenke til kommentar

Den store fordelen til Threadripper er at den er billig for AMD å produsere, mye billigere enn HCC-versjonen av Skylake-X som Intel sitt svar. Lurt med to mindre 8 core brikker isteden for en stor 20-core.

 

Hovedkortene blir dog dyrere. TR4-socket som Threadripper kommer til å bruke er ganske mye mer komplisert (4096-pins) en Skylake-X sin LGA2066.

Lenke til kommentar

Den store fordelen til Threadripper er at den er billig for AMD å produsere, mye billigere enn HCC-versjonen av Skylake-X som Intel sitt svar. Lurt med to mindre 8 core brikker isteden for en stor 20-core.

 

Hovedkortene blir dog dyrere. TR4-socket som Threadripper kommer til å bruke er ganske mye mer komplisert (4096-pins) en Skylake-X sin LGA2066.

 

 

Jeg hørte noe rundt 5-600 dollar for noen av dem.

 

Har ikke hørt noen rykter om pris, men har sett et par av server-kortene (Epyc) til AMD. 

Threadripper bruker nesten identisk sokkel. De er massive i forhold til hva er vant til.

 

 

Hva baserer du egentlig på at hovedkortene blir så dyre? Og hva mener du med dyre? 200 dollar? 500?

Eller er det pga antall kontaktpunkter Cpu behøver?

 

Jeg tror også at prisen kommer til å være langt høyere enn det vi har sett hittil på hovedkort, men jeg tviler på at vi kommer til å se hovedkort som koster 999 dollar, trolig starter de på 3000 kroner og oppover.

 

Lenke til kommentar

 

Satser dere på å delidde den 10-kjernern da?

 

Delidde en 999 dollar eller mer CPU....ikke jeg iallefall :p

 

 

Var det jeg og tenkte :p Der8auer sa og i en av videoene sine at han hittil ikke har funnet en måte man kan delidde 100% sikkert på, da limen ofte har gått inn og over chips på første PCBen. Det som var problemet hans var at uansett hva han gjør, så river limen med seg forskjellige capacitors siden limen er av den sterke typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...