Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men lga ser vel slik ut med forstørrelseglass:

 

nf1tnt.png

Hva om de hadde vært mye kortere? Slik at det blir vanskeligere å bøye?

 

Eller lage det som tilsvarende piggsvin hvis cpuen er i klem kommer piggene ut?

Men er ikke synlig hvis den ikke klemmes.

Lenke til kommentar

Skal vi krysse fingrene for en "live-demo" av Zen på Computex i år da? ;)

 

Muligheten er der.

Håper virkelig at de tar med 12 kjerners modellen som trolig kan bli "consumer varianten" og at 8 kjerners varianten blir "low - end".

De andre modellene med 16 og 32 kjerner er jo også sagt at de skal komme omtrent i 2017 for industrien så blir spennende å se hva som stemmer her.

Lenke til kommentar

 

Skal vi krysse fingrene for en "live-demo" av Zen på Computex i år da? ;)

 

Muligheten er der.

Håper virkelig at de tar med 12 kjerners modellen som trolig kan bli "consumer varianten" og at 8 kjerners varianten blir "low - end".

De andre modellene med 16 og 32 kjerner er jo også sagt at de skal komme omtrent i 2017 for industrien så blir spennende å se hva som stemmer her.

 

Ingen 12, 16 eller 32 kjerners brikker enda.

 

Brikken som kommer i 2016 har 8 kjerner. Det er kun den ene brikken som kommer i år (kommer sikkert SKU med kjerner disablet av også).

 

Rundt denne tiden til neste år komme konsumerbrikker (APUer) med 4 kjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil folket her antyde at Skylake IPC er i forhold til AMD's nåværende FX? (er det Piledriver den heter?)

 

Hvis den er på ca 70% så er jeg skeptisk på om den lovte økningen på 40% til Zen er nok til å lokke folk som sverger til Intel.

http://vrworld.com/2016/05/27/amd-discloses-impressive-zen-performance/

 

Zen vil trolig ikke være bedre enn Intel, men kjenner jeg Amd rett vil de komme til kompetetive priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil folket her antyde at Skylake IPC er i forhold til AMD's nåværende FX? (er det Piledriver den heter?)

 

Hvis den er på ca 70% så er jeg skeptisk på om den lovte økningen på 40% til Zen er nok til å lokke folk som sverger til Intel.

http://www.anandtech.com/bench/product/697?vs=1543

 

Jeg regner med at Zen er på Ivy Bridge-nivå når det kommer til IPC, og at 6 kjerner fra AMD vil være tilsvarende en i7-6700k i mange tilfeller. I så fall kan de fint selge den sekskjernede varianten til 2799 og den åttekjernede til 3499 her i Norge.

Lenke til kommentar

Da viste AMD frem en Zen-brikke i går...

 

http://www.anandtech.com/show/10391/amd-briefly-shows-off-zen-summit-ridge-silicon

 

8 kjerner på "Summit Ridge" som er første produkter ut. Disse blir uten GPU.

 

Var i følge AMD fremdeles i "bring-up" stadiet. Planen var samples til sentrale kunder og samples til andre kunder senere i Q3. Da tror jeg at det skal holde veldig hardt med en lansering i år... Jeg estimerer papirlansering i desember.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AMD's flagship Zen-based server CPU will be a 64-threaded beast

 

 

The chip has a codename of Naples, powered by the Zen architecture, with each CPU core featuring its own dedicated 512KB cache. A cluster of Zen cores share 8MB of L3 cache, pumping the total L3 shared cache of 64MB. There will be a 16-core variant as well, with both of the CPUs being made on the 14nm FinFET process. Naples has 8 independent memory channels, with up to 128 PCIe 3.0 lanes. This makes AMD ready for the super-fast NVMO memory controllers and drives, with Naples set to support 32 SATA and NVMe drives.

 

Naples also has support for a huge 16 x 10GbE network, with the controller integrated, with Naples being slotted into a SP3 LGA server socket. We should expect the server-bound Zen products to have 35W to 180W TDPs, with dual, quad, 16, and 32-core server variants of Zen, with a release window of late 2016, or sometime in 2017.

 

Håper vi får en 16-core desktop variant også da  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...