Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva standard volt er på de forskellige? Bruker 1700, 1700x og 1800x alle standard volt på 1,35v?

 

En på overclockers skrev:

 

1.221v is the auto voltage with DOCP set to 2666Mhz mem, that also disables the turbo on this board so 3.5Ghz was the max, with the turbo enabled my Vocre (according to HWiNFO64) goes between 1.243v and 1.482v so 1.221v is pretty much base clock only 

 

Lurer på hva 1800x bruker stock.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen der ute testet Ryzen 7 i et SLI oppsett med to GTX 1080 kort ved 1440p? Hvis man fjerner GPU flaskehals, og man gamer på en 1440p 144/165 Hz skjerm, så hadde det vært interessant å se om Ryzen i denne settingen klarer å levere nok fps opp mot en høyt klokket 7700K eller 6900K. Her spiller også minne båndbredde inn.

 

Nizzen : Ser frem til dine resultater om akkurat det jeg snakker om over her ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det er noen ting jeg lurer på:

1. Leste noe om minne ift mangel på sub-stepping eller noe? Hva betyr dette?

2. Hvilket minne er best å kjøpe ift. Ryzen? Vil det være stor forksjell på CL 14 vs CL 16 minne på f.eks. 3000-3200MHz?

3. Ift. overcloking av Ryzen: Finnes det noen offset overcloking mulighet? Kjedelig at cpu idler på 4GHz med 1,45V, da vil jeg foretrekke at den klokker ned som Intel med offset oc. Med tanke på dette, vil det være bedre å kjøpe 1800X som booster opp og ned ift behov enn 1700?

 

Håper på noen avklarende svar her da jeg skal ut til expert å handle ganske snart.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Nå ble jeg fryktelig usikker på bestillingen min, spesielt fordi jeg får den senere på grunn av rot.

 

Har bestilt :

ASUS Prime X370-Pro

AMD Ryzen 7 1800X

og 2xCL 14 2400 8GB ram.

 

Jeg fant ut om 20% gjennom dnb mastercard etter bestilling (Jeg har ikke mastercard, men kan få en jeg kjenner som helt sikkert vil gjøre det for meg).

 

Noe av problemstillingen min er at jeg er usikker på om 1700 med ett bedre hovedkort og ram hadde vært en bedre deal for meg eller bare 1700 istedenfor 1800x. Hvis jeg ikke hadde hatt vannkjøling (2x480 radiatorer, altså ikke AIO løsning), så er sikkert 1700 bedre, men det er hint om at 1800x kan overklokkes bedre på vann? Nå vet jeg ikke hvor mange 1700 de gikk gjennom mot 1800x, når de overklokket, altså om resultatene fra nettsteder kanskje ikke heller er helt representativt for forbrukermarkedet (Har noen sett noen annen stepping av cpu'ene?)?

 

Jeg har ikke mulighet å lese overalt nå, på grunn av problemer med at jeg er trøtt hele tiden (Jeg skal til legen neste uke). Men det som gjør meg mest usikker, er de 20% og at jeg ikke allerede har delene, (stod ventet inn 2 mars, hvis de hadde blitt sendt den dagen, hadde de veldig sannsynlig vært her allerede, hvis jeg hadde hatt delene, så hadde jeg ikke brydd meg så mye). Det jeg lurer på mest, burde jeg bestille andre deler med 20%, eller vet vi ikke nok enda om 1800x? Jeg kan gå glipp av 20%, men ikke både at delene jeg har bestilt nå blir mye dyrere og miste 20% rabatt :/

 

Er hovedkortet jeg bestilte greit feks? Hadde spart 1750kr med 20% ca hvis det hadde vært på det jeg har bestilt nå. Det er bare en dag igjen med rabatten også :/

(Jeg har lest de siste dagene her på forumet, så vet litt, beklager for dårlig skrevet tekst)

 

 

Lenke til kommentar

1800X overklokker kanskje bedre på LN2, men på vann/luft (Med vann, så ja, Custom loop) så overklokker 1700 likt utifra det vi kan se. :)

 

F.eks CH6 + 1700 = til ca 5.100,- hos Expert etter frakt er et veldig godt kjøp. God CPU og et solid HK når det kommer til overklokking av minnet og CPU. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror storparten her som tilsynelatende er interessert i Ryzen blir skuffet.
Så mye fokus på spill da er det kjørt for Ryzen trur eg. :)

For min del som gir totalt beng i å sitte å skyte ting med PC'en så er jeg spent på alt av multithreaded/multicore benchmarks.
Og hvordan systemet generelt oppfører seg.

Utifra hva jeg "hører"(leser) sålangt har jeg ingen store forhåpninger til OC, men ser at jeg valgte "rett" med 1700 (uten X).

Men det er bare meg selvsagt.

Lenke til kommentar

Veeel, som sagt tidligere så er jo disse perfekte for folk som vil streame spill til andre, og ikke har 15000kr å bruke på CPU og hk, eller folk som setter pris på å kunne multitaske/har flere skjermer, og ha chrome med maaaaaasse faner + andre greier oppe mens man spiller <3

Lenke til kommentar

Eneste gangen en pris endring går fort i Norge er når prisene skal settes opp.

Det har ihvertfall vært en utrolig liten endring på f.eks 7700k i norske butikker, de fleste har satt opp prisen med noen kroner istedenfor ned.

Komplett har jo gjort den geni streken med å sette opp prisen på 7700k med 400kr(kanskje de er betalt av amd til å sette opp prisen så de får solgt mer ryzen cpuer, mooohahahahaha).

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Det kan fort tenkes at det er økt etterspørsel av Intel CPU'er nå, fra folk som ventet med å ta en kjøps avgjørelse til etter release av Ryzen. Som vi har sett, så er ikke Ryzen best for alles bruk. Det ville ihvertfall vært merkelig om Intel satte ned prisen mens det er økt etterspørsel..

Lenke til kommentar

Bra at flere får ca samme ytelse som noen av oss her har hatt siden 2014. 5960x var jo et kongekjøp, selv om den kosta 7-8000kr.

 

6 års levetid lett med den plattformen. God plass til tilleggskort om man vil ha flere m.2 eller annet dill som måtte komme.

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...