Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvorfor kjøper dere ikke spillkonsoll dersom det kun er spilling som er tingen?

 

Fordi PC-gaming > konsoll.

Jeg vil heller si fordi konsoll kan man ikke bytte maskinvare slik som pc.

Hadde vært digg om AMD Ryzen 7 1700 ble den nye cpuen for Xbox Two eller PS5.

Har stor tro en slik cpu med linux kan spille 4k spill ganske bra sammen med RX 480 til konsoll.

Konsoll har heller ikke crossfire X.

 

Tur jag har en öl eller två för mycket innanför västen nu, men du är bara helt otrolig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Stod å vinglet lenge på expert i dag. La først inn en bestilling på 1700 og CH6. Men etter å tenkt en stund så endret jeg til 7700k og Asus Strix Z270G (itx). Måtte bare spørre meg selv, hva bruker jeg pc'en til? Gaming +90% av tiden.

 

Tips til minne folkens? Hva er best til gaming: 4266MHz (CL19) vs. 3200MHz (CL14)?

Hvorfor i det hele tatt "oppgradere" fra 3770K @4.5 da? :p

Tipper ar du får bedre ytelse hvis du kanselerer og bruker pengene på en grafikkløsning. Kanskje du kan selge den du har for litt lommerusk også. M.2 kan du få via pci

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

På tide å ta oppgjør med de selveklæte ekspertprofetiene om Ryzen:

AMD som slår Intel på ytelse/W? Kanskje julenissen legger en slik under treet ditt :) Fordi AMD kommer hvertfall ikke til å klare å lage noe

Det virker som AMD hvert fall har klart å lage noe slikt: http://www.techspot.com/review/1345-amd-ryzen-7-1800x-1700x/page6.html

Konklusjon: Folk må slutte å grine over at Intel øker prisene på CPUene sine og krever kunstig høye priser og alt det der. Gidder ikke diskutere pris engang, det er liksom ikke noe å diskutere.

6950X til 18,000 NOK. 6900K til 11,000 NOK. 6800K til 5000 NOK. 7700K til høyere pris enn AMDs billigste åttekjerner. Nå har AMD lansert Ryzen 8c/16t til 3500 NOK.

Pris/ytelse: https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/7/#abschnitt_preisleistungsverhaeltnis

 

Konklusjon: Intel overpriser CPUene sine. "Det er liksom ikke noe å diskutere".

Samtidig er det uten tvil 100% sant når AMD lover 40% høyere IPC eller mer :)

Det er visst ikke så mye logikk mange bruker når de skriver om Intel og AMD...

Denne setningen fra deg var sarkastisk ment, og ble repetert en annen gang og. Du gjorde narr av en bruker som uttalte at Ryzen skulle gi 40% økning i IPC fra deres forrige arkitektur. Ryzen ga ikke bare 40% økning, men gikk forbi dette og ga hele 52% økning i ytelse.

I artikkelen er AMDs raskeste såvidt bak 5960X og såvidt bak 6900K i enkeltkjernenytelse. Samtidig som den kun bruker 4 Watt mer. Er det helt seriøst bare jeg som synes det er ekstremt urealistisk?

https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/6/#abschnitt_hohe_temperaturen_trotz_loetzinn

Som vist her, er AMDs raskeste ikke slik du tror angående 5960X. Samtidig bruker den ikke 4 watt mer, men langt, langt mindre (27% på det meste). «Ekstremt urealistisk» ble plutselig veldig realistisk.

Likevel skal AMD komme innen et par prosent av 6900K på SINGLE core ytelse, som er Intels sterkeste felt. Samtidig som den nesten matcher Intel på ytelse per watt, som er det andre av Intels sterkeste felt. De klarer nesten å matche Intel på deres to sterkeste felt. Likevel har de en klart dårligere produksjonsteknikk og lavere pris. Det vil si at AMD sine CPUer er bedre enn Intel sine, og Intel vinner kun pga produksjonsteknikk.

Synes folk dette er realistisk? Synes folk dette ikke er overhyping?

 

Overhyping, ja….mer som «det faktiske tilfellet».

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Sanjuro, du har logikken på din side, men dette er vel mer som en PM til TKongen enn et nødvendig innlegg her. Vi er helt klare over hvor ståa ligger, og vi er helt ferdige med akkurat den debatten der.

 

Derimot, kom gjerne med flere debunkings av ekspertprofetier, om de fortsetter å tikke inn.

 

 

On-Topic:
Anandtech har funnet noen discrepancies angående windows10 og hvordan det påvirker Ryzen nå.

https://forums.anandtech.com/threads/official-amd-ryzen-benchmarks-reviews-prices-and-discussion.2499879/page-128#post-38774366

 

Kan virke som om AMDs uttalelse om at software generelt sett foreløpig ikke er optimalisert/laget for at Ryzen kan utnyttes godt nok er sann.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Jeg har rabatt på såogsi alt komplett, morsomt igrunn da iflg. Folk her, så burde komplett stenge kontoen min..

 

Men vinglepetter er noe annet, DEN fortjener jeg. :p ^^

Man kan få spesialbehandling på komplett? Hørest nice ut med rabatt på så og si alt.

 

Har avbestilt og bestilt minst 3 ganger så langt, er ikke lett og lande på en pakke man er fornøyd med. Enn så lenge har jeg CH6 og 1700x

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Kom vi frem til noe angående RAM til C6H? Max hastighet i QVL er 3200MHz. Noe håp for ~3600MHz med BIOS upgrade senere?

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

 

 

Ser ut som 3200mhz cl 14 og 3600 cl15 er tingen å kjøpe. Da helst g.skill.

 

Takk for linken.

Ser jeg må revurdere min innstilling til at minnehastighet ikke er såå viktig vs CPU-frekvens. 

For best mulig bench-resultat selvfølgelig.

Men jeg regner med at du kommer til å sjekke dette i den tråden du har opprettet.

Skal vel prøve litt jeg og (selv om jeg har kjøpt "housewife-brikker - Ballistix Sport 2x8 2400Mhz)

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Kom vi frem til noe angående RAM til C6H? Max hastighet i QVL er 3200MHz. Noe håp for ~3600MHz med BIOS upgrade senere?

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

 

 

Ser ut som 3200mhz cl 14 og 3600 cl15 er tingen å kjøpe. Da helst g.skill.

 

 

Beggars can't be choosers..  :hm:

 

Edit: C6H + 1800X bruker test med custom loop. (4,07GHz?)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

 

Hvorfor kjøper dere ikke spillkonsoll dersom det kun er spilling som er tingen?

 

Fordi PC-gaming > konsoll.

 

 

;P

 

Hehe.... "had it coming"... 

Men jeg kan svare:

gamers=lamers.

Real nerds only bench!

Lenke til kommentar

Jeg er 17, så det er nok ikke det.

 

Men nå kan du få lov til å lure.. ;)

Tilfeldig at den stemmer nesten nøyaktig med prisen uten moms?  :hmm:

 

 

 

 

 

Hvorfor kjøper dere ikke spillkonsoll dersom det kun er spilling som er tingen?

 

Fordi PC-gaming > konsoll.

 

Jeg har konsoll

 

Jeg også, har XBone, og en Nintendo Switch på vei  :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...