Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

Stod å vinglet lenge på expert i dag. La først inn en bestilling på 1700 og CH6. Men etter å tenkt en stund så endret jeg til 7700k og Asus Strix Z270G (itx). Måtte bare spørre meg selv, hva bruker jeg pc'en til? Gaming +90% av tiden.

 

Tips til minne folkens? Hva er best til gaming: 4266MHz (CL19) vs. 3200MHz (CL14)?

Hvorfor i det hele tatt "oppgradere" fra 3770K @4.5 da? :p

 

 

Hehe, si det da? :hmm:

 

Det bunner seg vel ut i 3 ting. Kjappere minne, nvme og gi etter for at det har klødd så fælt i fingrene for oppgradering i lang tid  :dribble:

 

Edit: og seff small form factor, lett å ta med seg til venner og høyere waf

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Stod å vinglet lenge på expert i dag. La først inn en bestilling på 1700 og CH6. Men etter å tenkt en stund så endret jeg til 7700k og Asus Strix Z270G (itx). Måtte bare spørre meg selv, hva bruker jeg pc'en til? Gaming +90% av tiden.

 

Tips til minne folkens? Hva er best til gaming: 4266MHz (CL19) vs. 3200MHz (CL14)?

Hvorfor i det hele tatt "oppgradere" fra 3770K @4.5 da? :p

 

 

Hehe, si det da? :hmm:

 

Det bunner seg vel ut i 3 ting. Kjappere minne, nvme og gi etter for at det har klødd så fælt i fingrene for oppgradering i lang tid  :dribble:

 

 

Optane?

Lenke til kommentar

Stod å vinglet lenge på expert i dag. La først inn en bestilling på 1700 og CH6. Men etter å tenkt en stund så endret jeg til 7700k og Asus Strix Z270G (itx). Måtte bare spørre meg selv, hva bruker jeg pc'en til? Gaming +90% av tiden.

 

Tips til minne folkens? Hva er best til gaming: 4266MHz (CL19) vs. 3200MHz (CL14)?

Tips : https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=223

 

Det du selvsagt ikke tar høyde for er eventuelt optimaliseringer som kommer til å skje fremover, har Amd mye å hente der kan ytelsen i spill fort øke med 5 til 20% og du kan jo fort regne ut hvor mye det er.

Så mitt beste tips er avbestill og heller vent litt til det kommer oppdateringer på flere tester.

Lenke til kommentar

Ja jeg la jo merke til nå at jeg kjøpte feil hovedkort. Skulle ha itx og fikk matx. Må bare angre dette kjøpet så fort som mulig og heller smøre meg med noen måneders tålmodighet for å se an x300 og når de værste bugsa er borte.

 

Når jeg har vært så flink å vente så hva er vel en måned eller 2 til å si :scared:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er dette en gamingtråd også nå da??!!

:confused: 
Ille nok med alle poster om hvem som har kjøpt/skal kjøpe 7700K eller lurer på om Intel-riggen sin@whatever er bra nok.

  :no:

Hvorfor kjøper dere ikke spillkonsoll dersom det kun er spilling som er tingen?
Er det såååå mye dårligere enn en rigg til 15-20k++?
Tydeligvis.
Men dette gjør det jo bare enda lettere å forsvare (for egen del) at jeg kun kjøper for å benche/teste.

:rofl:

Lenke til kommentar

Ble litt usikker etter jeg så testen hos pcgameshardware. Stock 3960x bedre enn 1800x i 5/8 spill. Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe nytt sett med 4x DDR3 til 3930k maskinen min som fortsatt klarer 4.8ghz (vann), eller kjøpe ny maskin. Ryzen blir sikkert bedre etterhvert med windows, bios og spill oppdateringer. Skulle gjerne hatt nvme støtte på x79.

 

http://www.pcgameshardware.de/Ryzen-7-1800X-CPU-265804/Tests/Test-Review-1222033/

Lenke til kommentar

Ugg, viste seg at han ikke hadde Dnb mastercard, han hadde to mastercard, men bare den ene var dnb, men bedrift kort, som ikke gjelder for 20%.

 

Tror jeg bare kommer til å bruke delene jeg får, selv om det er 1800x og ikke det beste hovedkortet og minne. Kan være at jeg er heldig med min 1800x? Man vet aldri. Får ikke delene før mandag eller tirsdag uansett, som jeg ellers hadde fått idag eller kanskje igår fredag hvis de hadde fått dem inn dagen det var ventet (2 mars). Da har jeg tid til å finne ut mer uansett, men enten kommer jeg til å bruke delene, ellers sender jeg dem tilbake ubrukt. Jeg er ikke en som sjekker hvordan en cpu klokker feks og sender inn cpu'en hvis jeg ikke er fornøyd... Hvis jeg sender dem tilbake, altså ubrukt, kommer jeg til å vente litt, men denne 2600k begynner å bli sliten for mitt bruk :p (Har 4x4GB brikker, men kan bare bruke 3x4 på grunn av luftkjøleren, sliter med lite minne med 12gb istedenfor 16gb xD)

Lenke til kommentar

 

 

Dere får kalle meg Christian i dag. :p

 

 

Christian Rethurkildsen !?

 

 

Christian er en vinglepetter når det kommer til valg av HW, og det har jeg i all vennskapelighet ertet han med for lenge siden. Derfor jeg har tillatt meg selv å gjøre det i dag også, bare med meg selv som vinglepetteren. Men dette er kanskje ikke farvannet å ta seg slik frihet i for øyeblikket, med tanke på persondebatt for et par dager siden. Det er ikke det jeg prøver å dra i gang igen. :)

Lenke til kommentar

 

 

Dere får kalle meg Christian i dag. :p

 

 

Christian Rethurkildsen !?

 

 

Han innrømmer det i alle fall han i motsetning til andre. Haugevis her inne som sender inn HW uten at det er noe galt med det, meg selv inkludert.   

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

:ninja:

Slik OT har vi ikke plass til her på webben.

 

 

Dette kaller jeg for å gå over streken...^^

 

Men ok, blir 1400X/1600X på meg, har jeg bestemt nå :)

 

Edit: spiller ikke så..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan fort tenkes at det er økt etterspørsel av Intel CPU'er nå, fra folk som ventet med å ta en kjøps avgjørelse til etter release av Ryzen. Som vi har sett, så er ikke Ryzen best for alles bruk. Det ville ihvertfall vært merkelig om Intel satte ned prisen mens det er økt etterspørsel..

Enig. Vi får ikke prisnedgang nå. Mange har ventet på dette og i disse dager tar mange som vil bygge nytt valget mellom amd og intel. Så jeg vil tro at også intel selger bra nå.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor kjøper dere ikke spillkonsoll dersom det kun er spilling som er tingen?

 

Fordi PC-gaming > konsoll.

Jeg vil heller si fordi konsoll kan man ikke bytte maskinvare slik som pc.

Hadde vært digg om AMD Ryzen 7 1700 ble den nye cpuen for Xbox Two eller PS5.

Har stor tro en slik cpu med linux kan spille 4k spill ganske bra sammen med RX 480 til konsoll.

Konsoll har heller ikke crossfire X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...