Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg syntes Samsung er noe tregg med 7.0 den er alt gitt ut i UK, hvorfor ikke resten av europa? er jo akkuart samme telefon. Bare USA og Asia som har noen funky telefoner.

 

Den rulles ut gradvis som alle oppdateringene gjør. Er ikke noe annerledes fra sikkerhetsoppdateringene vi får hver måned, som også rulles ut per region, så vi må bare være litt tålmodige. Vi kan få den i morgen eller i løpet av uken. Ingen vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes Samsung er noe tregg med 7.0 den er alt gitt ut i UK, hvorfor ikke resten av europa? er jo akkuart samme telefon. Bare USA og Asia som har noen funky telefoner.

Noe av det skyldes trolig at S7 er en mobiltelefon (det vil si at apparatet inneholder et modem), ikke et Wi-Fi nettbrett eller PC. Dette medfører at telefonen ideelt sett gjennomgår en mer omfattende interoperatibilitetstesting. En programvare gitt ut i England er ikke nødvendigvis tilpasset lokale radio & nettforhold alle steder. Med over 100 operatører i Europa vil slik testing ta litt tid, spesielt med tanke på at utrulling av nye nettverksteknologier som volte, vowifi og rcs er mangedoblet 2016/2017. Slike prosjekter krever mye ressurser både hos operatøren og hos telefonprodusenten. Å lansere i et marked først gir også produsenten mulighet til å se hvordan programvaren fungerer for kundene før den rulles ut til andre markeder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg syntes Samsung er noe tregg med 7.0 den er alt gitt ut i UK, hvorfor ikke resten av europa? er jo akkuart samme telefon. Bare USA og Asia som har noen funky telefoner.

Noe av det skyldes trolig at S7 er en mobiltelefon (det vil si at apparatet inneholder et modem), ikke et Wi-Fi nettbrett eller PC. Dette medfører at telefonen ideelt sett gjennomgår en mer omfattende interoperatibilitetstesting. En programvare gitt ut i England er ikke nødvendigvis tilpasset lokale radio & nettforhold alle steder. Med over 100 operatører i Europa vil slik testing ta litt tid, spesielt med tanke på at utrulling av nye nettverksteknologier som volte, vowifi og rcs er mangedoblet 2016/2017. Slike prosjekter krever mye ressurser både hos operatøren og hos telefonprodusenten. Å lansere i et marked først gir også produsenten mulighet til å se hvordan programvaren fungerer for kundene før den rulles ut til andre markeder.

 

Hvordan kan apple få ut over alt på engang da?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg syntes Samsung er noe tregg med 7.0 den er alt gitt ut i UK, hvorfor ikke resten av europa? er jo akkuart samme telefon. Bare USA og Asia som har noen funky telefoner.

Noe av det skyldes trolig at S7 er en mobiltelefon (det vil si at apparatet inneholder et modem), ikke et Wi-Fi nettbrett eller PC. Dette medfører at telefonen ideelt sett gjennomgår en mer omfattende interoperatibilitetstesting. En programvare gitt ut i England er ikke nødvendigvis tilpasset lokale radio & nettforhold alle steder. Med over 100 operatører i Europa vil slik testing ta litt tid, spesielt med tanke på at utrulling av nye nettverksteknologier som volte, vowifi og rcs er mangedoblet 2016/2017. Slike prosjekter krever mye ressurser både hos operatøren og hos telefonprodusenten. Å lansere i et marked først gir også produsenten mulighet til å se hvordan programvaren fungerer for kundene før den rulles ut til andre markeder.

 

Hvordan kan apple få ut over alt på engang da?  

 

Mest sannsynlig utsetter de releases til det er testet overalt, iPhones har forsåvidt også så og si samme hardware på alle devices.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg syntes Samsung er noe tregg med 7.0 den er alt gitt ut i UK, hvorfor ikke resten av europa? er jo akkuart samme telefon. Bare USA og Asia som har noen funky telefoner.

Noe av det skyldes trolig at S7 er en mobiltelefon (det vil si at apparatet inneholder et modem), ikke et Wi-Fi nettbrett eller PC. Dette medfører at telefonen ideelt sett gjennomgår en mer omfattende interoperatibilitetstesting. En programvare gitt ut i England er ikke nødvendigvis tilpasset lokale radio & nettforhold alle steder. Med over 100 operatører i Europa vil slik testing ta litt tid, spesielt med tanke på at utrulling av nye nettverksteknologier som volte, vowifi og rcs er mangedoblet 2016/2017. Slike prosjekter krever mye ressurser både hos operatøren og hos telefonprodusenten. Å lansere i et marked først gir også produsenten mulighet til å se hvordan programvaren fungerer for kundene før den rulles ut til andre markeder.

 

Hvordan kan apple få ut over alt på engang da?  

 

Mest sannsynlig utsetter de releases til det er testet overalt, iPhones har forsåvidt også så og si samme hardware på alle devices.

 

Jeg heller mer imot at Apple er som SAP, en bedrift tilpasser ikke SAP for deres bedrift, en tilpasser bedriften for SAP,

Lenke til kommentar

Jeg tror at -Night- er innpå noe, og MariusJS har nok rett i at et knippe ulike modemer med samme antatt innstillinger er lettere å få ut. Når det er sagt, så betyr ikke OS upgrade hos Apple nødvendigvis nye nettverkstjenester? Tror at de lanserte både volte og vowifi hos Telenor som en vanlig, ikke OS upgrade, oppdatering, mens Samsung ser ut til å legge til operatørtjenester også ved OS upgrades.

Lenke til kommentar

 

Noen her som bruker mobilen til betaling?

 

Hvilke løsninger bruker dere og hvor fungerer de? Samt ikke minst hvordan fungerer de? Ønsker å kunne kvitte meg med å måtte ha med betalingskort på en del butikker.

 

Har brukt Vipps og MobilePay. Fungerer veldig greit begge to, liker godt at sistnevnte ikke trenger kode men at man kan bruke fingeravtrykk. Nå skal det sies at det ikke er ofte jeg bruker mobilen til det. Skjønt, det var veldig greit da jeg var på konsert og vi betalte en vin ved at vennninna betalte i Vipps og så vippset jeg det jeg skyldte over med én gang. :)

Det er litt dumt at det finnes så mange forskjellige betalingsløsninger og at man må innstallere flere for å kunne bruke de på flere steder.

 

Takker for god tilbakemelding :) Bruker Vipps uhorvelig mye men så langt bare betalt hjemlevering av en pizza på kjøpssiden. Skal sjekke ut det du har nevnt. Håper også det snart blir en god standard på dette. Plastkort har utspilt sin rolle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Til dere som har lagt inn Nougat på S7/S7 Edge og har wifi-tale fra Telenor, fungerer denne tjenesten bra på mobilen? 

 

Edit, jeg husket feil. Telia har ikke bekreftet dette på Facebook-veggen sin:

Og er det noen som kan bekrefte om Nougat-oppdateringen har gitt 4G Tale hos Telia (OXA-utgaven som inneholder NEE-produktkoden)? Mener å ha lest at Telia har svart flere på Facebook-veggen sin at 4G Tale vil komme med Nougat på S7/S7 Edge.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Til dere som har lagt inn Nougat på S7/S7 Edge og har wifi-tale fra Telenor, fungerer denne tjenesten bra på mobilen? 

 

Edit, jeg husket feil. Telia har ikke bekreftet dette på Facebook-veggen sin:

Og er det noen som kan bekrefte om Nougat-oppdateringen har gitt 4G Tale hos Telia (OXA-utgaven som inneholder NEE-produktkoden)? Mener å ha lest at Telia har svart flere på Facebook-veggen sin at 4G Tale vil komme med Nougat på S7/S7 Edge.

Det fungerer strålende med Hello :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til dere som har lagt inn Nougat på S7/S7 Edge og har wifi-tale fra Telenor, fungerer denne tjenesten bra på mobilen? 

 

Edit, jeg husket feil. Telia har ikke bekreftet dette på Facebook-veggen sin:

Og er det noen som kan bekrefte om Nougat-oppdateringen har gitt 4G Tale hos Telia (OXA-utgaven som inneholder NEE-produktkoden)? Mener å ha lest at Telia har svart flere på Facebook-veggen sin at 4G Tale vil komme med Nougat på S7/S7 Edge.

Det fungerer strålende med Hello :)

 

 

 

Flott, min søster har Samsung S7 og sliter med at huset deres ligger i en "skyggedal" for brukbar mobildekning hos både Telenor og Telia, enkelte rom har 0 til 1 strek på 2G. Så da er det bare å vente på den offisielle oppdateringen av NEE til Nougat slik at hun kan bruke mobilen sikkelig hjemme i huset sitt også.  :)

Lenke til kommentar

Åja, og Blue Light Filter (ganske sikker på at det er nytt)

 

Slo endelig på auto brightness igjen, da den ser ut til å faktisk fungere halvveis nå

 

Smart Lock ser ut til å fungerer bedre, har sikkert noe med litt mer stabil bluetooth kobling til den ene enheten jeg bruker.

 

Enda bedre data monitorering

post-266150-0-63716600-1485218316_thumb.png

 

Mange flere muligheter for appstyring og strømsparing.

 

Forresten, noe jeg anbefaler til alle som evnt ikke har gjort dette fra før av, sett animations til 0.5 eller off :D

post-266150-0-64386100-1485218317_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så mange småting med Nougat jeg bare elsker, svare på SMS fra notifikasjonene mens jeg fortsatt har lyd i en annen app <3

Eller markere dem som lest. Jeg synes at blått lys-filter integrert i OS funker veldig fint. En annen nyhet som kan være hendig er at tredjepartsapper nå kan legge seg inn som valg i hurtigvalgspanelet. Enda bedre app-styring (tillatelser, varsler osv), skjermskalering (både tekst og ikoner) osv. Det beste med Android 7 på S7 er at telefonen har blitt enda mer responsiv synes jeg.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...