Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ehh, jo, de fleste store selskaper ruller ut oppdateringer litt etter litt. En dag kan India få en oppdatering, og en annen dag vil Polen få oppdateringen. Det varierer veldig på hvilke regioner de opererer med, men Samsung slenger alle nordiske land inn i én region, som er logisk. Denne gangen var det India som var først ute med den nyeste oppdateringen, så fulgte enkelte land i øst-europa før våre nordiske modeller fikk oppdateringen. England fikk oppdateringen en dag eller to etter norden, og T-Mobile USA og Sprint-modellene begynte å rulle ut oppdateringen i slutten av forrige uke. Enkelte i Nederland fikk den igår. Når jeg sier "aldri" så setter jeg ting litt på spissen.

Jeg leste deg dithen at enkelte brukere ikke får en oppdatering selv om den er gitt ut, noe som ikke er normalen altså.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min yngste datter har en S5 neo, og den er «strandet» på Android 5.1.1 Vi har t.o.m. forsøkt en gjenoppretting av den, men det hjelper ikke, slik var også min S5 neo som var fra arb.giver. Mens flere av mine kollegaer har det samme problemet» som meg med den mobilen, så er det mange andre som har fått Android 6 på den ved oppdatering og ingen av dem har gjort noe annet enn hva som dukker opp automatisk, for det har de hverken kunnskaper eller noe interesse av.

 

Alle disse mobilene er NEE, er kjøpt uten binding og har Telenor abonnement......

 

Gode forslag til hvordan vi kan få Android 6 på S5 neo?

Vente litt til, for den kommer før eller senere.

 

Telenorvarianten fikk 6.0.1 i september: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G903F/TEN/

Nordisk har fortsatt ikke fått 6.0.1 i følge samme nettstedet: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G903F/NEE/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Ehh, jo, de fleste store selskaper ruller ut oppdateringer litt etter litt. En dag kan India få en oppdatering, og en annen dag vil Polen få oppdateringen. Det varierer veldig på hvilke regioner de opererer med, men Samsung slenger alle nordiske land inn i én region, som er logisk. Denne gangen var det India som var først ute med den nyeste oppdateringen, så fulgte enkelte land i øst-europa før våre nordiske modeller fikk oppdateringen. England fikk oppdateringen en dag eller to etter norden, og T-Mobile USA og Sprint-modellene begynte å rulle ut oppdateringen i slutten av forrige uke. Enkelte i Nederland fikk den igår. Når jeg sier "aldri" så setter jeg ting litt på spissen.

Jeg leste deg dithen at enkelte brukere ikke får en oppdatering selv om den er gitt ut, noe som ikke er normalen altså.

 

Joda, jeg tok riktig nok "litt" hardt i der, men hvorfor enkelte ikke har fått oppdateringen enda, når vi andre har fått den, er fortsatt et mysterium. 

Lenke til kommentar

 

Min yngste datter har en S5 neo, og den er «strandet» på Android 5.1.1 Vi har t.o.m. forsøkt en gjenoppretting av den, men det hjelper ikke, slik var også min S5 neo som var fra arb.giver. Mens flere av mine kollegaer har det samme problemet» som meg med den mobilen, så er det mange andre som har fått Android 6 på den ved oppdatering og ingen av dem har gjort noe annet enn hva som dukker opp automatisk, for det har de hverken kunnskaper eller noe interesse av.

 

Alle disse mobilene er NEE, er kjøpt uten binding og har Telenor abonnement......

 

Gode forslag til hvordan vi kan få Android 6 på S5 neo?

Vente litt til, for den kommer før eller senere.

 

Telenorvarianten fikk 6.0.1 i september: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G903F/TEN/

Nordisk har fortsatt ikke fått 6.0.1 i følge samme nettstedet: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G903F/NEE/

 

 

 

Jeg har blitt litt feilinformert av noen av mine kollegaer, for som jeg skrev i mitt forrige innlegg så hadde vi alle NEE «versjoner», men etter en enda nærmere undersøkelse, så viser det seg som du korrekt skriver at de som har fått Android 6.0.1 på sine S5 neo, så hadde de TEN versjon.

 

Så da er det som du skriver bare å vente til den blir tilgjengelig på NEE også, takk for info :) 

Lenke til kommentar

Hvilken oppdatering er det da?

 

 

Jeg fikk ny flat S7 (NEE) for 5 dager siden, og har jo da fått noen oppdateringer etterhvert som jeg satt opp mobilen, men finner ingen nye oppdateringer når jeg søker etter dem på mobilen.

 

Det eneste nye for min del er at jeg fikk tilgang til 4G tale i Mobilnett-menyen i går.......

Lenke til kommentar

 

Så da er G935FXXU1BPH6 siste versjon?

 

Hvorfor er man i tvil, og hvorfor er da min forskjellig fra en annen Telia-bruker?

 

Takker for masse hjelp, men er litt lettere forvirret.

 

:)

Oppdateringene Telenor-versjonen får er ikke de samme som resten av oss får. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men men. Telenor ruller ut oppdateringene sine selv, og de følger ikke resten av norden. Oss med Telia får oppdateringene direkte fra Samsung, uten at Telia rører dem (noe jeg fikk bekreftet av Telia selv for ikke så lenge siden). Så ignorer Telenor-modellen, da du har Telia. 

Hvordan er det da å gå fra Telenor abonnemang til Telia hvis man har Telenor oppdateringene?Kan det bli krøll?

Vurderer seriøst å bytte

Lenke til kommentar

Et irritasjonsmoment som jeg lurer på om er mulig å løse: Mange ganger om dagen mottar jeg enkle meldinger som jeg leser på startskjermen. Sveiper den bort, men så kommer den tilbake. Samme med oppkall. Jeg ser noen har ringt. Sveiper bort, men påminnelsen kommer likevel på startskjermen. Samme med Facebookbeskjeder. Leser kanskje på datamaskinen. Sveipes bort fra startskjermen, men dukker opp igjen, gang etter gang. Helt til jeg går inn på Facebook på telefonen sånn at den endelig kan forsvinne (selv om jeg har sett varselet eller meldingen på maskinens fb-konto) Finnes det noen innstillinger som gjør telefonen litt smartere? At den skjønner at når den er sveipet bort - så har man faktisk sett det?

Endret av AK47
Lenke til kommentar

I dag var alle offline listene mine i Spotify gått i dass. Og selvsagt er strekningen til jobb veldig varierende når det kommer til 3/4G dekning + tuneller. Er det kommet en oppdatering til Spotify siste dagene som roter det til?

 

Ser det er flere som sliter med Spotify etter at de oppdaterte den nylig, så det er nok en feil fra det hjørnet. 

 

Ser i dag at jeg har fått oppdatering til min S7 Edge.

Jeg har ikke fulgt med i timen så kan noen kort si hva som oppdateres?

 

Den siste oppdateringen jeg fikk (Telia) var for et par... 10-12 dager siden? Det var da oktober-oppdateringen, så usikker hvilken oppdatering folk har fått i dag og i går? Kan du gå inn på Innstillinger, skrolle helt ned til Om enheten eller hva enn det heter, skrolle helt ned igjen og sjekke sikkerhetsversjon? Er den 1 oktober eller 1 november?

 

Et irritasjonsmoment som jeg lurer på om er mulig å løse: Mange ganger om dagen mottar jeg enkle meldinger som jeg leser på startskjermen. Sveiper den bort, men så kommer den tilbake. Samme med oppkall. Jeg ser noen har ringt. Sveiper bort, men påminnelsen kommer likevel på startskjermen. Samme med Facebookbeskjeder. Leser kanskje på datamaskinen. Sveipes bort fra startskjermen, men dukker opp igjen, gang etter gang. Helt til jeg går inn på Facebook på telefonen sånn at den endelig kan forsvinne (selv om jeg har sett varselet eller meldingen på maskinens fb-konto) Finnes det noen innstillinger som gjør telefonen litt smartere? At den skjønner at når den er sveipet bort - så har man faktisk sett det?

 

Hmm, dette har ikke jeg opplevd, og det virker jo ganske spesielt. Høres litt ut som et synkroniseringsproblem med FB i det minste, da varslene forsvinner når du markerer dem lest på Facebook. Litt det samme som når varseltelleren i Gmail-appen fortsatt står på (1) etter at jeg har lest eposten på PCen. Men så skjer det også med tapte anrop? Hakke peiling. 

 

Forsvinner varselet om du prøver å trykke på den? Eller kan du faktisk trykke på den igjen? Etter litt googling (android dismissed notifications come back), så ser jeg at det er en del folk opp gjennom årene som har opplevd dette, men ikke alle opplever det helt likt, så dette er jo ganske spesielt. 

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Samsung starts rolling out November security patch for the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge in Europe.

Det var da jævlig så aktive Samsung skulle være for tiden. Er ikke mer enn rundt en uke eller to siden vi med Telia fikk forrige oppdatering. Ikke at jeg klager altså. Nougat Beta ruller også ut i dag, for dem i Storbritannia, USA og Sør Korea. Her er en haug med screenshots for dem som ønsker å se hva vi snart får. Det ser ut til at vi får Grace UX (samme som på Note 7), som vil ta over for TouchWiz (TAKK GUD). "Blue light filter" er også innebygget, en ny font, og masse annet snacks. Akkurat nå ser det ut som at vi får alt Note 7 hadde (bortsett fra S-Pen funksjoner), og diverse andre ting.

Forrige beta-testing var i fjor for S6 og S6 Edge, og den beta-perioden varte ikke i mer enn én måned før den endelige versjonen begynte å rulle ut, så vi kan vel omtrent vente oss det samme denne gang (håper jeg). Så regner med at vi vil få Nougat i løpet av neste måned, med mindre en uventet stor bug dukker opp. La oss håpe at ingen av dem som bruker betaen rapporterer om masse feil etc. *krysser fingrene*. 

 

For dem som ikke klarer å vente, så kan man enkelt og greit bare flashe betaen manuelt ved å laste den ned fra XDA eller SamMobile. 

Endret av µT.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung starts rolling out November security patch for the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge in Europe.

Det var da jævlig så aktive Samsung skulle være for tiden. Er ikke mer enn rundt en uke eller to siden vi med Telia fikk forrige oppdatering. Ikke at jeg klager altså. Nougat Beta ruller også ut i dag, for dem i Storbritannia,

 

 

Ikke så rart dem er aktive nu, dem har jo ikke noe note 7 å jobbe med lol  :dremel:  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...