Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har versjon G935FXXU1BPH6

Jeg er i akkurat samme båt som deg: Telia, 1. august.

 

Men Elkjøp og ikke Spaceworld (men akkurat det skal vel ikke ha noe å si)..

Spiller ingen rolle hvilken operatør du har, men du har kjøpt en telefon med Telenor-tilpasset programvare preinstallert, denne følger en annen oppdateringssyklus.

Ahh, selger Elkjøp telenor-tilpassede telefoner? Så da er det jo noe helt annet, for Telenor-versjonen ligger vel et stykke bak de andre nå? Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om telenor versjonen ligger bak de andre, uansett så er det lenge siden forrige oppdatering.. :(

 

Er det noen her med Telenor-modellen som har nyere versjon enn deg? Eller er August-oppdateringen den nyeste? I såfall er det elendig gjort, da Telia-modellen har fått alle oppdateringene bortsett fra August, og nå ruller også November-oppdateringen ut i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg pprøvde å flashe nougat .. men fikk bare en irriterende popup som sa "ims service has stopped". Denne poppa opp hvert 3-15 sekund og kun når simkort var i. Prøvde å flashe csc fil fra builden jeg har på Marshmallow uten hell. (Prøvde mange ulike csc filer). Skjønner det ikke, finner kun et par på xda developers som har samme problem og de løste det ved å legge inn csc fila sånn som jeg har prøvd.

 

EDIT:

Når jeg prøvde å flashe igjen i dag, med CSC fil fra "min Marshmallow variant" så funka det plutselig. (selv om jeg gjorde akkurat det samme i går. Merkelig

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Har spurt om dette før; er det noen andre her som har problemer med S7 Flat og wifi er ustabilt/slutter virke?

 

Har en Asus router (som ikke har oppdatert firmware, har ikke orka gjøre det) og har hele tiden med denne mobilen (og bare denne) problemer med at wifi slutter å fungere på den etter en tid, og må disable og enable det igjen for at det skal fungere igjen.

 

Noen andre som har noe slikt?

 

Trolig grunnet gammel firmware ja, men er nyssgjerrig på om det er bare meg som har dette problemet...

Lenke til kommentar

Heisann.

 

I går kveld skjedde det noe med min S7. Når jeg gikk til sengs plugget jeg telefonen i laderen og la den på nattbordet. Like etter så jeg at telefonen restartet seg, men kom ikke lengre enn til "Samsung Galaxy S7" logoen. Fikk ikke til å slå den av eller noe. Prøvde flere ganger og restarte den ved å holde inne volum ned og Power knappen, men den kommer ikke videre.

Jeg fikk omsider til å boote i safemode, men når jeg kom til der hvor jeg skal skrive inn pin-kode frøys den og skjermen ble svart.

Etter et par timer kom det bare masse rød tekst oppe i venstre hjørne, hvor det sto bare uforståelige ting.

 

Jeg lot den da bare ligge over natta uten lader for å tappe batteriet. I dag startet jeg opp og kom inn "recovery mode" og slette cache og tok en factory reset, men hjalp ikke. Står fortsatt fast i "Samsung Glalaxy S7" logoen ved oppstart.

 

Det må jo være noe hardware i telefonen som har tatt kvelden her ??

 

En annen ting er at jeg kjøpte telefonen når jeg var i Danmark, siden forrige mobil valgte å ta kveld når jeg var der i sommer. Er jeg fucked da med tanke på garanti?

Lenke til kommentar

I løpet av gårdagen skjedde det noe drastisk med batteritiden min på edgen. Jeg bruker telefonen relativt mye, og er vant med at jeg må lade den utpå kvelden igjen etter å ha hatt den fulladet fra morgenen av. Men, nå bikker klokken knapt lunsjtider og jeg har under 30% igjen - og det med mindre bruk enn vanlig! Noen som har hatt lignende tilfeller? Tips mottas med stor takk!

 

Har forsøkt å google diverse utenlandske sider, uten noe særlig hell.

 

Telefonen ble kjøpt rundt mars. Og om det har noe å si, så har jeg Telenor.

Lenke til kommentar

Hvor mye mener dere er fornuftig å selge en 6 mnd. gammel S7 Edge m. Samsung trådløs hurtiglader,skinndeksel + ett par andre ubrukte deksler og ett Sandisk 64GB kvalitets kort? Har ligget i deksel siden dag 1 av, skjerm har vanlige bruksmerker som er synlig i godt lys :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...