Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Telia.. Trodde det var "Netcom", og ikke Telenor?

 

Jeg har i hvert fall ikke TEN i den build-en, og ikke ser keg det andre steder heller.

 

Når jeg skriver inn *#06# for å få IMEI-nummeret må jeg trykke ringetasten for å få det frem, ellers skjer det absolutt ingenting.

 

Med *#1234# skjer det samme som beskrevet tidligere. Prøvd mange ganger.

 

Telefonen er ikke rootet.

Lenke til kommentar

Med *#1234# skjer det samme som beskrevet tidligere. Prøvd mange ganger.

En annen måte å se country code på er i Recovery.

Fremgangsmåte: 1. slå av telefonen 2. hold volum opp + strømtasten + Hjemtasten inne samtidig til du får en blå skjerm. 3. Når Recovery har loadet, sjekk hva som står på "Applied the CSC-code :" linjen, 3 bokstaver.

 

Uansett, har du Telenorvarianten, kom telefonen med Telenor-apper preinstallert, har du nordisk, så kom telefonen med en app som heter "uPick" preinstallert i stedet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg har Telia.. Trodde det var "Netcom", og ikke Telenor?

 

Jeg har i hvert fall ikke TEN i den build-en, og ikke ser keg det andre steder heller.

 

Når jeg skriver inn *#06# for å få IMEI-nummeret må jeg trykke ringetasten for å få det frem, ellers skjer det absolutt ingenting.

 

Med *#1234# skjer det samme som beskrevet tidligere. Prøvd mange ganger.

 

Telefonen er ikke rootet.

 

 

Jeg fikk min tlf på torsdag, og har ikke gjort noen verdens ting med den. Programvare oppdatering kjørte den selv etter at jeg hadde satt opp det meste slik jeg ville ha det.

 

Den er det et Telenor Bedriftsabonnement på.

 

Så når jeg taster inn *#1234# så går den helt automatisk over til den vedlagte skjermdumpen.

 

post-360398-0-91037200-1478372423_thumb.png

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Jeg har Telia.. Trodde det var "Netcom", og ikke Telenor?

 

Jeg har i hvert fall ikke TEN i den build-en, og ikke ser keg det andre steder heller.

 

Når jeg skriver inn *#06# for å få IMEI-nummeret må jeg trykke ringetasten for å få det frem, ellers skjer det absolutt ingenting.

 

Med *#1234# skjer det samme som beskrevet tidligere. Prøvd mange ganger.

 

Telefonen er ikke rootet.

Telia er/var Netcom ja. Jeg har også Telia, så dette er da veldig spesielt. Du burde ha vært på samme versjon som meg.

 

 

 

Hvilke note 7 funksjoner kom på s7?

 

Har nattmodus kommet?

Tja, eneste vi har fått til nå er en liten oppdatering til Always On Display, men vi må nesten vente til Nougat Betaen er ute slik at vi får et hint av hva vi får etterhvert.
Kan man nå få aller typer varsler i always on?

 

Bruker det ikke selv, men jeg tror faktisk ikke det er mulig å få alle type varsler der i dag, men jeg vet det var tilfellet på Note 7, så det er nok helt garantert en funksjon i Nougat-oppdateringen. 

Lenke til kommentar

Hvor nytt sim-kort må jeg ha for å ha VoLTe? Tror mitt er fra i år, tidlig vår eller noe.

Jeg har Talkmore, som sier at de har VoLTe, men jeg finner ikke VoLTe-symbolet eller noen innstillinger for å aktivere det.

 

 

Ta kontakt med Talkmore, for det kan hende at det er noe de må aktivere for at du skal få VoLTE.

 

Som jeg har lest tidligere i denne tråden her, så er det flere ting som skal til for å ha VoLTE, og det er et nytt nok sim-kort med 4G, at din teleoperatør har aktivert tjenesten for ditt abonnement, ikke har et tvillingkort som ikke har 4G, og at når du først får muligheten til å velge denne tjenesten på mobilen din, så må du slå mobilen helt av (ikke omstart) for at det skal bli aktivert.

 

 

Jeg fikk ny mobil av arb.giver for et par dager siden, og vet at både den mobilen (flat S7) og Telenor har VoLTE. Sendte en mail til Telenors kundeservice med spørsmål om dette, og fikk beskjed om at mitt abonnement ikke støttet VoLTE. Men i følge arb.giver så skal det det, da både han som svarte meg og flere andre har dette, så da får vi se til mandag hva som skjer for min del...........

Lenke til kommentar

Ja, det var/er veldig pussig! :(

Vet ikke hva jeg skal gjøre heller.. Har jo sjekket etter oppdateringer noen titalls ganger også..

Egentlig ikke, G930FXXU1BPH6 er nyeste versjon for Telenor TEN, så med mindre du har en annen country code på telefonen din, har telefonen din den nyeste versjonen installert.

 

Man skal også kunne kjøre en programvareoppdatering via PC/Mac forøvrig:

http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/

http://www.samsung.com/global/download/smartswitchmac/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hvor nytt sim-kort må jeg ha for å ha VoLTe? Tror mitt er fra i år, tidlig vår eller noe.

Jeg har Talkmore, som sier at de har VoLTe, men jeg finner ikke VoLTe-symbolet eller noen innstillinger for å aktivere det.

Send en mail til Talkmore. Det gjorde jeg, og de aktiverte noe fra sin side. Hadde da VoLTE på plass i løpet av en dag.
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg klarer ikke lagre bilder fra kameraet til SD kortet.

Jeg velger Lagringssted SD-kort i Kamerainnstillinger, men får meldingen: "Kan ikke lagre filen på SD-kortet. Standard lagringsplass har blitt endret til enhetsminnet." når jeg tar et bilde.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Så da er G935FXXU1BPH6 siste versjon?

 

Hvorfor er man i tvil, og hvorfor er da min forskjellig fra en annen Telia-bruker?

 

Takker for masse hjelp, men er litt lettere forvirret.

 

:)

Oppdateringene Telenor-versjonen får er ikke de samme som resten av oss får. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men men. Telenor ruller ut oppdateringene sine selv, og de følger ikke resten av norden. Oss med Telia får oppdateringene direkte fra Samsung, uten at Telia rører dem (noe jeg fikk bekreftet av Telia selv for ikke så lenge siden). Så ignorer Telenor-modellen, da du har Telia. 

 

Det merkelige her er at du ikke har den siste oppdateringen, selv om du burde ha fått den rundt forrige uke. Det du kan gjøre er å koble telefonen til PCen og sjekke etter oppdatering via programmet som ble linket til et par innlegg ovenfor. Fungerer ikke dét, så vet jeg ikke. I verste fall kan du flashe oppdateringen selv via Odin, men det er gjerne ikke noe du ønsker å styre med. 

 

Oppdateringer rulles forsåvidt også ut i stadier, så mulig du får den i morgen, eller på tirsdag, eller aldri. Ingen vet, og jeg vet hvor frustrerende det er, hehe. Uansett er det ingenting spennende i den siste oppdateringen. Det er kun en sikkerhetsoppdatering med diverse bugfixes.

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Hjalp å snakke litt med flere forskjellige gitt, arb.giver som gjorde de riktige henvendelsene, til de vi kjøper våre mobiler av og som styrer våre abonnement og på nytt til Telenor som vi har våre abonnement hos. Da ordnet det seg slik at jeg også nå har 4G tale på min mobil, men det var tydeligvis litt styr for å få det til, for de har holdt på siden jeg kontaktet dem på fredag.

 

Men i formiddag så fikk jeg også valget i menyen til Mobilnett for VoLTE/4G tale på min mobil, det har jeg ikke hatt i det hele tatt siden jeg fikk mobilen på torsdag.

 

 

Slik så det ut når jeg fikk mobilen og frem til i formiddag,

 

 

post-360398-0-98521900-1478530801_thumb.png

 

 

Slik ser det ut nå,

 

 

post-360398-0-28698300-1478530873_thumb.png

 

 

Da er også jeg «up-to-date» på 4G tale :D 

Lenke til kommentar

Telenor ruller ut oppdateringene sine selv, og de følger ikke resten av norden.

Det stemmer ikke, oppdateringer for TEN kommer som alle andre oppdateringer fra Samsung. De kan dog inneholde litt ulike tilpasninger siden TEN er en Telenorvariant.

 

 

 

Oppdateringer rulles forsåvidt også ut i stadier, så mulig du får den i morgen, eller på tirsdag, eller aldri. Ingen vet, og jeg vet hvor frustrerende det er, hehe. Uansett er det ingenting spennende i den siste oppdateringen. Det er kun en sikkerhetsoppdatering med diverse bugfixes.

Aldri? Er en oppdatering gitt ut, vil alle som kan få den få den. Det som kan hindre at noen får oppdateringer som vanlig er potensielt MDM løsninger med oppdateringer regulert av admin (jobben administrerer telefonen din), folk som har kryssflashet programvaren og dersom en oppdatering trekkes. Det er det jeg kommer på i farta.

 

Jeg synes forresten at feilfikser er kjempespennende, lite som er mer irriterende enn programvarefeil.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Telenor ruller ut oppdateringene sine selv, og de følger ikke resten av norden.

Det stemmer ikke, oppdateringer for TEN kommer som alle andre oppdateringer fra Samsung. De kan dog inneholde litt ulike tilpasninger siden TEN er en Telenorvariant.

 

 

 

Oppdateringer rulles forsåvidt også ut i stadier, så mulig du får den i morgen, eller på tirsdag, eller aldri. Ingen vet, og jeg vet hvor frustrerende det er, hehe. Uansett er det ingenting spennende i den siste oppdateringen. Det er kun en sikkerhetsoppdatering med diverse bugfixes.

Aldri? Er en oppdatering gitt ut, vil alle som kan få den få den. Det som kan hindre at noen får oppdateringer som vanlig er potensielt MDM løsninger med oppdateringer regulert av admin (jobben administrerer telefonen din), folk som har kryssflashet programvaren og dersom en oppdatering trekkes. Det er det jeg kommer på i farta.

 

Jeg synes forresten at feilfikser er kjempespennende, lite som er mer irriterende enn programvarefeil.

 

 

 

Jeg vet og er fullstendig klar over at det er feil mobil for tråden sin del, men synes likevel det er litt nyttig i forbindelse med emnet for oppdateringer av programvaren til mobilen.

 

Min yngste datter har en S5 neo, og den er «strandet» på Android 5.1.1 Vi har t.o.m. forsøkt en gjenoppretting av den, men det hjelper ikke, slik var også min S5 neo som var fra arb.giver. Mens flere av mine kollegaer har det samme problemet» som meg med den mobilen, så er det mange andre som har fått Android 6 på den ved oppdatering og ingen av dem har gjort noe annet enn hva som dukker opp automatisk, for det har de hverken kunnskaper eller noe interesse av.

Alle disse mobilene er NEE, er kjøpt uten binding og har Telenor abonnement......

 

Gode forslag til hvordan vi kan få Android 6 på S5 neo?

Lenke til kommentar

Aldri? Er en oppdatering gitt ut, vil alle som kan få den få den. Det som kan hindre at noen får oppdateringer som vanlig er potensielt MDM løsninger med oppdateringer regulert av admin (jobben administrerer telefonen din), folk som har kryssflashet programvaren og dersom en oppdatering trekkes. Det er det jeg kommer på i farta.

 

 

Jeg synes forresten at feilfikser er kjempespennende, lite som er mer irriterende enn programvarefeil.

 

 

 

 

Ehh, jo, de fleste store selskaper ruller ut oppdateringer litt etter litt. En dag kan India få en oppdatering, og en annen dag vil Polen få oppdateringen. Det varierer veldig på hvilke regioner de opererer med, men Samsung slenger alle nordiske land inn i én region, som er logisk. Denne gangen var det India som var først ute med den nyeste oppdateringen, så fulgte enkelte land i øst-europa før våre nordiske modeller fikk oppdateringen. England fikk oppdateringen en dag eller to etter norden, og T-Mobile USA og Sprint-modellene begynte å rulle ut oppdateringen i slutten av forrige uke. Enkelte i Nederland fikk den igår. Når jeg sier "aldri" så setter jeg ting litt på spissen. 

 

Så det varierer ekstremt når man får en oppdatering. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...