Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen erfaringer med disse trådløse ladeplatene? Har hørt bare bra ting om de...

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/wireless_charging/30613/

Jeg har montert den runde i nattbordet mitt. Fungerer fint, det.. 

 

Ofte blir det til at man lader mens man bruker den, og da blir det upraktisk å ikke ha vanlig lader også. Jeg bruker nok ikke den trådløse så mye som jeg trodde (litt mer brukt med s5 da denne hadde irriterende luke foran USB).

Lenke til kommentar

Jeg har plutselig de siste 3-4 dagene fått betydelig redusert batterikapasitet. Noen andre som har hatt det samme problemet, eller vet hva det kan komme av? Jeg kjøpte telefonen ny for ca 4 mnd siden. Batteriet holdt veldig lenge helt til bare noen dager siden. I dag har det gått fra over 60% til 15% på under 4 timer.... Og mye av dem tiden har jeg ikke engang brukt det... Utrolig irriterende!

Mulig noen apper som drar mye strøm?

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden på s7 nå? Vurderer å gå fra min iPhone 7 til s7 Pga batteriet

 

 Hva med Huawei Mate 9?

 

Edit: Så nettopp at Mate 9 ikke blir til å kjøpe i Norden, beklager linken isåfall.. Det er riktig nok snakk om at de skal lansere et eget produkt for Norden..

 

”Vi lanserar inte Mate 9 eller Mate 9 Porsche på den nordiska marknaden. Utan att säga för mycket kommer vi under denna månad att återkomma med information om en mycket spännande och prioriterad produkt i Norden som vi tror kommer att uppskattas av svenska konsumenter.” --Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Sverige"

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Har i dag fått ny mobil av arb.giver Samsung S7 (flat) 32GB, og har nå fått satt den opp og jeg er så langt meget fornøyd.

 

Vi gikk fra Telia/Netcom og over til Telenor tidligere i våres, og har dermed et ganske nytt sim-kort fra Telenor levert til oss tidlig i våres.

Så det fungerer greit med samtaler, sms og mms, men hvordan får jeg aktivert VoLTE tale på på denne mobilen?

Finner det ikke i innstillingen på mobilen, men det kan jo selvfølgelig hende at jeg ikke leter på det rette stedet.

 

Jeg har da et bedriftsabonnement fra arb.giver hos Telenor, og mobilen er CSC: G930FNEE1BPJ1 om det har noe å si?

Mobilen er oppdatert, slik at den kjører Android 6.0.1

 

Så skal jeg være ærlig å si at det fulgte med et nytt sim-kort fra Telenor, men jeg har satt inn det jeg fikk i våres, kan det være at sim-kortet jeg har ikke støtter dette?

 

Eller er det noe helt annet jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Har IKEA sin trådløse lader både hjemme og på jobb. Veldig fornøyd, ingen ulyder og fungerer mye bedre enn kina-greiene jeg kjøpte på DX.com, som tok kvelden etter en måneds tid.

Kona og jeg har hver vår flate S7 - hun har et originalt flipdeksel fra Samsung, jeg har et Spigen deksel på min. Kan vi begge bare legge telefonene på disse IKEA-ladeplatene, og det virker uten spesielle deksler, eller at vi må ta av de ekstra dekslene mm ...?

Lenke til kommentar
Så det fungerer greit med samtaler, sms og mms, men hvordan får jeg aktivert VoLTE tale på på denne mobilen?

Finner det ikke i innstillingen på mobilen, men det kan jo selvfølgelig hende at jeg ikke leter på det rette stedet.

Tjenesten aktiveres automatisk når telefonen er i 4G dersom ditt abonnement er provisjonert for 4G-tale hos Telenor. Sjekk med Telenor om du trenger et nytt SIM eller bare aktivering av tjenesten.

 

Valget er kun synlig i innstillingene først når 4G-tale er aktivt (Innstillinger > Mobilnett)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Har IKEA sin trådløse lader både hjemme og på jobb. Veldig fornøyd, ingen ulyder og fungerer mye bedre enn kina-greiene jeg kjøpte på DX.com, som tok kvelden etter en måneds tid.

Kona og jeg har hver vår flate S7 - hun har et originalt flipdeksel fra Samsung, jeg har et Spigen deksel på min. Kan vi begge bare legge telefonene på disse IKEA-ladeplatene, og det virker uten spesielle deksler, eller at vi må ta av de ekstra dekslene mm ...?
Ingen magi, bare å legge på så starter landingen, selv med cover på (de aller fleste cover)
Lenke til kommentar

 

 

Har IKEA sin trådløse lader både hjemme og på jobb. Veldig fornøyd, ingen ulyder og fungerer mye bedre enn kina-greiene jeg kjøpte på DX.com, som tok kvelden etter en måneds tid.

Kona og jeg har hver vår flate S7 - hun har et originalt flipdeksel fra Samsung, jeg har et Spigen deksel på min. Kan vi begge bare legge telefonene på disse IKEA-ladeplatene, og det virker uten spesielle deksler, eller at vi må ta av de ekstra dekslene mm ...?
Ingen magi, bare å legge på så starter landingen, selv med cover på (de aller fleste cover)

 

Lading funker helt fint hos meg med Samsung sitt clearview cover.

Lenke til kommentar

 

Så det fungerer greit med samtaler, sms og mms, men hvordan får jeg aktivert VoLTE tale på på denne mobilen?

Finner det ikke i innstillingen på mobilen, men det kan jo selvfølgelig hende at jeg ikke leter på det rette stedet.

Tjenesten aktiveres automatisk når telefonen er i 4G dersom ditt abonnement er provisjonert for 4G-tale hos Telenor. Sjekk med Telenor om du trenger et nytt SIM eller bare aktivering av tjenesten.

 

Valget er kun synlig i innstillingene først når 4G-tale er aktivt (Innstillinger > Mobilnett)

 

 

Valget er ikke synlig dersom din telefon ikke blir provisjonert for det. Og det blir den ikke dersom du ikke har 4G-simkort. Den blir det heller ikke dersom du har et gammelt ikke-4G  tvillingkort på ditt abonnement.

 

Jeg fikk heller ikke opp VoLTe og ringte Telenors kundeservice. Der var det en veldig hyggelig dame som gravde litt og fant ut at jeg hadde et gammelt tvillingkort. Jeg bad henne om å deaktivere tvillingen og da fikk jeg etterhvert opp flere valg og den lekre Vo))LTE-logoen på skjermen!

Endret av inside_446359
Lenke til kommentar

 

Så det fungerer greit med samtaler, sms og mms, men hvordan får jeg aktivert VoLTE tale på på denne mobilen?

Finner det ikke i innstillingen på mobilen, men det kan jo selvfølgelig hende at jeg ikke leter på det rette stedet.

Tjenesten aktiveres automatisk når telefonen er i 4G dersom ditt abonnement er provisjonert for 4G-tale hos Telenor. Sjekk med Telenor om du trenger et nytt SIM eller bare aktivering av tjenesten.

 

Valget er kun synlig i innstillingene først når 4G-tale er aktivt (Innstillinger > Mobilnett)

 

 

 

Har som sagt et bedriftsabonnement hos Telenor, og der fikk jeg nye sim-kort i våres (2016) når vi gikk over til Telenor i fra Netcom/Telia, og det ene sim-kortet står i mobilen som jeg har 4G mobildata på, og tvillingkortet står i mitt Samsung Galaxy Note nettbrett og har 4G mobildata på dette også.

Så begge sim-kortene har i hvert fall 4G dekning for mobildata, jeg har sendt mail til Telenor, men foreløpig så har det ikke kommet noe svar, har spurt dem om mitt bedriftsabonnementet har 4G samtale muligheter, om Telenor kan aktivere 4g tale, eller om jeg rett og slett må ha nytt sim-kort.

 

Valget om 4G tale er i hvert fall ikke synlig på mobilen, har dette valget her som jeg benytter 4G/3G/2G (automatisk tilkobling).

 

 

 

 

Så det fungerer greit med samtaler, sms og mms, men hvordan får jeg aktivert VoLTE tale på på denne mobilen?

Finner det ikke i innstillingen på mobilen, men det kan jo selvfølgelig hende at jeg ikke leter på det rette stedet.

Tjenesten aktiveres automatisk når telefonen er i 4G dersom ditt abonnement er provisjonert for 4G-tale hos Telenor. Sjekk med Telenor om du trenger et nytt SIM eller bare aktivering av tjenesten.

 

Valget er kun synlig i innstillingene først når 4G-tale er aktivt (Innstillinger > Mobilnett)

 

 

Valget er ikke synlig dersom din telefon ikke blir provisjonert for det. Og det blir den ikke dersom du ikke har 4G-simkort. Den blir det heller ikke dersom du har et gammelt ikke-4G  tvillingkort på ditt abonnement.

 

Jeg fikk heller ikke opp VoLTe og ringte Telenors kundeservice. Der var det en veldig hyggelig dame som gravde litt og fant ut at jeg hadde et gammelt tvillingkort. Jeg bad henne om å deaktivere tvillingen og da fikk jeg etterhvert opp flere valg og den lekre Vo))LTE-logoen på skjermen!

 

 

 

Altså 4G sim-kort har jeg i mobilen og jeg har også et tvilling 4G sim-kort i nettbrettet, og jeg har da 4G mobildata på begge sim-kortene. Men om Telenor har aktivert 4G tale på det sim-kortet jeg har i mobilen eller om jeg i det hele tatt har 4G tale inkludert i bedriftsabonnementet jeg disponerer av arb.giver vet jeg ikke noe om. Har sendt mail til Telenor med spørsmål om dette, men den har jeg foreløpig ikke fått noe respons på.

 

Begge sim-kortene jeg har er like gamle, og vi fikk dem i våres (2016) da arb.giver gikk over fra Netcom/Telia og over til Telenor.

 

 

EDIT: Da fikk jeg akkurat et svar fra Telenor, og det er arb.giver som ikke har aktivert 4G tale i våre abonnement, så da er jo saken forsåvidt oppklart, selv om det ikke ble helt slik jeg ønsket, men det får jeg ta med min arb.giver.......

 

 

Takk for svar og hjelp :) 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett makan til mas som på den onedrive appen. Utrolig at samsung lar telefonen sin sendes ut med slikt møkk.

Alle Microsoft-appene kan lett deaktiveres i instillingene, men er du sikker på at det ikke er en varselinnstilling i OneDrive? Uansett er det veldig mange apps som kan deaktiveres rett ut av boksen, så jeg ville gått litt over det når du har tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...