Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, takk for superrask svar! Da blir det en tur til expert tenker jeg.

 

E: Er forresten ingen som vet om man kan få olympic edition med Exynos? Mulig den tyske samsung nettsiden leverer det.(står ikke exynos, men octa-core) Dessverre skal de ha 8090kr før frakt.

Endret av robertl93
Lenke til kommentar

Aha, takk for superrask svar! Da blir det en tur til expert tenker jeg.

 

E: Er forresten ingen som vet om man kan få olympic edition med Exynos? Mulig den tyske samsung nettsiden leverer det.(står ikke exynos, men octa-core) Dessverre skal de ha 8090kr før frakt.

Ikke noe problem. For mer info se Multicom sitt svar fra en kunde om dette her : 

https://www.facebook.com/multicom/posts/10154018952598563   

 

Se også denne artikkelen

http://www.tek.no/artikler/er-telefonen-din-godkjent-for-bruk-i-norge/131088

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Har skaffa meg S7 edge, men la merke til at samsung ennå ikke bruker skikkelige høytallere.. hvorfor gjør de ikke som apple å skaffer skikkelige høytallere? for er bare rein diskant og ikke noe hint til bass/mellombass fra dem! Å høytalleren på edge høres ut som de billigdrit høytallerne som er brukt i nvidia shield tablet o.O

 

Endret av Gintoki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle litt om hvordan S7 Edge oppleves i forhold til Note 7? Tenker da spesielt på størrelse, utforming osv.

 

Ventet og håpet i det lange og det brede på Note 7, etter at Note 3'en min takket for seg i midten av september. Når det ble bekrefta at den ikke kommer tilbake, bestilte jeg en S7 Edge som ligger og venter på meg hjemme.

 

Skulle tho gjerne visst litt mer om hvordan den føles..

Lenke til kommentar

Hei!
​Fikk meg en Galaxy S7 nå på lørdag, har noen spørsmål etter disse få dagers bruk.
 

1. Batteritiden; Er den så svak? Har jo ikke hatt telefonen lenge nok til at den har blitt vant til mitt "normale" bruksmønster. Etter mange oppdateringer, overføringer fra gammel telefon og utforskning ble den brukt ganske intensivt første kvelden. I dag har den tappet 14% på 2 timer, med lett bruk og en telefonsamtale. Med 83 % anslår den brukstid som gjenstår til 12,5 time. Min gamle Z3 Compact holdt jo 2-3 dager i starten.
​2. Om jeg sender en relativ lang melding med litt emojis og slikt, velger den å sende som mms, og da vil den ikke alltid sende uten at mobildata er aktivert. Gjør den alltid dette? Eller kan jeg endre noe?

​Håper på litt veiledning :)

Lenke til kommentar

Har skaffa meg S7 edge, men la merke til at samsung ennå ikke bruker skikkelige høytallere.. hvorfor gjør de ikke som apple å skaffer skikkelige høytallere? for er bare rein diskant og ikke noe hint til bass/mellombass fra dem! Å høytalleren på edge høres ut som de billigdrit høytallerne som er brukt i nvidia shield tablet o.O

 

 

Veldig enig her. Og skuffende når man kommer fra hvilken som helst iPhone i grunn. Og nå har jo Apple greidd å få telefonen noenlunde vanntett også, men fortsetter å levere kvalitet på høytallere likevel. Føles virkelig Nille ut på en dyr telefon som S7 edge der alt annet er i toppskiktet. Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen som sliter med at Google Maps overoppvarmer telefonen med offline maps? Når den setter i gang å oppdatere offline maps så rebooter telefonen etter å ha slukt 10-20% batteri først. Har aldri hatt noen andre problemer med telefonen eller batteriet før dette. 

 

Dette er selvfølgelig alt annet enn normalt. Hva som kan være grunnen til at dette skjedde vet jeg ingenting om, men det kan være mye. Hvor stort område prøvde du å lagre? Lagrer jeg hele Bergen, som er på ca. 300 MB, så går det kjapt og smertefritt (rundt 1 minutt, avhengig av netthastigheten).

 

Hei!

​Fikk meg en Galaxy S7 nå på lørdag, har noen spørsmål etter disse få dagers bruk.

 

1. Batteritiden; Er den så svak? Har jo ikke hatt telefonen lenge nok til at den har blitt vant til mitt "normale" bruksmønster. Etter mange oppdateringer, overføringer fra gammel telefon og utforskning ble den brukt ganske intensivt første kvelden. I dag har den tappet 14% på 2 timer, med lett bruk og en telefonsamtale. Med 83 % anslår den brukstid som gjenstår til 12,5 time. Min gamle Z3 Compact holdt jo 2-3 dager i starten.

​2. Om jeg sender en relativ lang melding med litt emojis og slikt, velger den å sende som mms, og da vil den ikke alltid sende uten at mobildata er aktivert. Gjør den alltid dette? Eller kan jeg endre noe?

 

​Håper på litt veiledning :)

 

1. Det er nok for tidlig å si enda. Du må nesten bruke telefonen mer, slik at systemet kan lære bruksmønsteret ditt. Kom tilbake her om ca. 1 uke om du fortsatt opplever dårlig batteri.

 

2. Ja, jeg har selv merket dette og det er utrolig irriterende. Det er dessverre ingen løsning i Samsung sin SMS-app, men du kan alltids installere Google Messenger, Textra eller hva enn du måtte ønske. Standard-appen er nok ikke den mest funksjonsrike.

Lenke til kommentar

http://www.sammobile.com/2016/10/20/samsung-starts-rolling-out-october-security-patch-for-the-galaxy-s7-edge-in-india/

 

Ingenting stort denne gangen 

 

Ei heller sluppet for av oss med NEE (Nordic) Telenor har TEN og de har ikke fått updates på enda lenger... Er det ikke bra med branding? 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/NEE/

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
Ei heller sluppet for av oss med NEE (Nordic) Telenor har TEN og de har ikke fått updates på enda lenger... Er det ikke bra med branding? 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/NEE/

Hvis du sammenlikner TEN og NEE utgivelsene på S7, så ser du at TEN hadde nyere versjon fra 20 juni til 13 juli og fra 31 august til 20 september, så det er ikke akkurat slik at bare TEN henger etter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...