Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt og den zoominga skal forsvinne hvis man skrur av videostabilisering. Men selv om den er av eller på zoomer den likt. I UHD kan den ikke aktiveres engang... Kjenner jeg blir mektig irritert over at den gir så kornete video. Må være noe galt med telefonen for dette er flere år tilbake i tid når det kommer til kvalitet på video! Hvordan får man fikset slike feil da? Funker vell ikke å sende mobilen tilbake og si at det er dårlig video...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at en overgang fra S5 til S7 vil oppleves som ganske solid. Nå har jeg ingen driftstid med S5..men det har vel også skjedd en rekke forbedringer på software og ikke minst på hardware siden de siste årene.  Hva savner du med dagens telefon?

nei kanskje litt kjappere cpu og bedre ram...s5 lagger litt nå imellom alle programmene.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt og den zoominga skal forsvinne hvis man skrur av videostabilisering. Men selv om den er av eller på zoomer den likt. I UHD kan den ikke aktiveres engang... Kjenner jeg blir mektig irritert over at den gir så kornete video. Må være noe galt med telefonen for dette er flere år tilbake i tid når det kommer til kvalitet på video! Hvordan får man fikset slike feil da? Funker vell ikke å sende mobilen tilbake og si at det er dårlig video...

 

Ta å sammenlign den med iPhone 6S Plus. 

 

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]
Lenke til kommentar

 

Har lest litt rundt og den zoominga skal forsvinne hvis man skrur av videostabilisering. Men selv om den er av eller på zoomer den likt. I UHD kan den ikke aktiveres engang... Kjenner jeg blir mektig irritert over at den gir så kornete video. Må være noe galt med telefonen for dette er flere år tilbake i tid når det kommer til kvalitet på video! Hvordan får man fikset slike feil da? Funker vell ikke å sende mobilen tilbake og si at det er dårlig video...

Ta å sammenlign den med iPhone 6S Plus.

 

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Ser at på både den filmen du linket til og flere andre filmer på youtube så er kvaliteten på filmingen mye bedre enn noe jeg får ut av min s7 edge...

Noen ideer for å få fikset dette?

Resette telefonen? Sende den inn? (Hvordan er det å reklamere på en slik ting som film kvalitet?)

 

Bestillt via jobb, bruker den som både jobb og privat telefon.

Lenke til kommentar

 

 

Har lest litt rundt og den zoominga skal forsvinne hvis man skrur av videostabilisering. Men selv om den er av eller på zoomer den likt. I UHD kan den ikke aktiveres engang... Kjenner jeg blir mektig irritert over at den gir så kornete video. Må være noe galt med telefonen for dette er flere år tilbake i tid når det kommer til kvalitet på video! Hvordan får man fikset slike feil da? Funker vell ikke å sende mobilen tilbake og si at det er dårlig video...

Ta å sammenlign den med iPhone 6S Plus.

 

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Ser at på både den filmen du linket til og flere andre filmer på youtube så er kvaliteten på filmingen mye bedre enn noe jeg får ut av min s7 edge...

Noen ideer for å få fikset dette?

Resette telefonen? Sende den inn? (Hvordan er det å reklamere på en slik ting som film kvalitet?)

 

Bestillt via jobb, bruker den som både jobb og privat telefon.

 

 

Ja, du kan jo begynne med å tilbakestille den for å potensielt utelukke software-feil. Sitter du igjen med samme kvalitet som nå, så kan det være noe med hardwaren, og da kan du reklamere på det. S7-linjen bruker også to forskjellige kameramoduler. Én er fra Sony mens den andre jeg har er fra Samsung selv. Det skal ikke være noen store forskjell mellom disse, og jeg kan, såvidt jeg har fått med meg, ikke se at noen har kunne se forskjellen mellom dem heller. Kameramodulen min er fra Samsung. Du kan selv sjekke hvilken du har ved å installere AIDA64 fra Play Store. Gi appen tilgang til kameraet og sjekk under "Camera ID".

Endret av µT.
Lenke til kommentar

 

Snip.

Konge! Oculus oppdaterte seg hos meg i dag tidlig når jeg slo på WiFi, og det var nøyaktig da problemene begynte å oppstå. takk for hjelpa. Skal sjekke om jeg får fjerna applikasjonen på en eller annen måte.
Regner med at du har fikset det?

 

Om ikke kan jeg tipse om at jeg disablet all gear vr med "Bk disabler" og det har gjort underverker for batterilevetiden min.

Endret av Cord
Lenke til kommentar

 

 

Snip.

Konge! Oculus oppdaterte seg hos meg i dag tidlig når jeg slo på WiFi, og det var nøyaktig da problemene begynte å oppstå. takk for hjelpa. Skal sjekke om jeg får fjerna applikasjonen på en eller annen måte.
Regner med at du har fikset det?

 

Om ikke kan jeg tipse om at jeg disablet all gear vr med "Bk disabler" og det har gjort underverker for batterilevetiden min.

 

Vær forsiktig med "disabler"-appene. De krever som oftest admin-tilgang, som kort fortalt betyr at du gir nøklene til huset ditt til et ukjent menneske, så bruk en du stoler på, eller som er verfisert å være trygg å bruke. Det siste du ønsker er at appen skal finne på å overvåke/stjele infoen din. Utifra det jeg har fått med meg så bruker de aller flest "EZ Disabler".

Endret av µT.
Lenke til kommentar

 

 

 

Har lest litt rundt og den zoominga skal forsvinne hvis man skrur av videostabilisering. Men selv om den er av eller på zoomer den likt. I UHD kan den ikke aktiveres engang... Kjenner jeg blir mektig irritert over at den gir så kornete video. Må være noe galt med telefonen for dette er flere år tilbake i tid når det kommer til kvalitet på video! Hvordan får man fikset slike feil da? Funker vell ikke å sende mobilen tilbake og si at det er dårlig video...

Ta å sammenlign den med iPhone 6S Plus.

 

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Ser at på både den filmen du linket til og flere andre filmer på youtube så er kvaliteten på filmingen mye bedre enn noe jeg får ut av min s7 edge...

Noen ideer for å få fikset dette?

Resette telefonen? Sende den inn? (Hvordan er det å reklamere på en slik ting som film kvalitet?)

 

Bestillt via jobb, bruker den som både jobb og privat telefon.

 

 

Ja, du kan jo begynne med å tilbakestille den for å potensielt utelukke software-feil. Sitter du igjen med samme kvalitet som nå, så kan det være noe med hardwaren, og da kan du reklamere på det. S7-linjen bruker også to forskjellige kameramoduler. Én er fra Sony mens den andre jeg har er fra Samsung selv. Det skal ikke være noen store forskjell mellom disse, og jeg kan, såvidt jeg har fått med meg, ikke se at noen har kunne se forskjellen mellom dem heller. Kameramodulen min er fra Samsung. Du kan selv sjekke hvilken du har ved å installere AIDA64 fra Play Store. Gi appen tilgang til kameraet og sjekk under "Camera ID".

 

Da har jeg resetta telefonen og nå ble kvaliteten på videoklippene som den skal være.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Snip.

Konge! Oculus oppdaterte seg hos meg i dag tidlig når jeg slo på WiFi, og det var nøyaktig da problemene begynte å oppstå. takk for hjelpa. Skal sjekke om jeg får fjerna applikasjonen på en eller annen måte.
Regner med at du har fikset det?

 

Om ikke kan jeg tipse om at jeg disablet all gear vr med "Bk disabler" og det har gjort underverker for batterilevetiden min.

 

Vær forsiktig med "disabler"-appene. De krever som oftest admin-tilgang, som kort fortalt betyr at du gir nøklene til huset ditt til et ukjent menneske, så bruk en du stoler på, eller som er verfisert å være trygg å bruke. Det siste du ønsker er at appen skal finne på å overvåke/stjele infoen din. Utifra det jeg har fått med meg så bruker de aller flest "EZ Disabler".

 

Noen som vet hvordan man disabler dette VR styret manuelt da? Dersom det har faktisk noe å si da...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Snip.

Konge! Oculus oppdaterte seg hos meg i dag tidlig når jeg slo på WiFi, og det var nøyaktig da problemene begynte å oppstå. takk for hjelpa. Skal sjekke om jeg får fjerna applikasjonen på en eller annen måte.
Regner med at du har fikset det?

 

Om ikke kan jeg tipse om at jeg disablet all gear vr med "Bk disabler" og det har gjort underverker for batterilevetiden min.

 

Vær forsiktig med "disabler"-appene. De krever som oftest admin-tilgang, som kort fortalt betyr at du gir nøklene til huset ditt til et ukjent menneske, så bruk en du stoler på, eller som er verfisert å være trygg å bruke. Det siste du ønsker er at appen skal finne på å overvåke/stjele infoen din. Utifra det jeg har fått med meg så bruker de aller flest "EZ Disabler".

 

Noen som vet hvordan man disabler dette VR styret manuelt da? Dersom det har faktisk noe å si da...

 

Det var Oculus som ga problemer for to uker siden, og ikke selve VR-systemet. Oculus kan avinstalleres som en vanlig app, noe du sikkert allerede har gjort, mens VR-systemet ikke kan deaktiveres eller fjernes uten å bruke en disabler-app (skal du bruke en, bruk EZ Disabler). Noe grunn for at du ønsker å deaktivere hele dritet? Vær oppmerksom på at VR-greiene ikke bruker så mye batteri som det står. VR-delen er integrert inn i Android System, så det tallet du ser er faktisk batteri systemet har brukt totalt siden forrige lading, og ikke VR alene. Du vil se det samme tallet om du sjekker ut Knox i applisten, som også er integrert inn i Android System. Ja, det er ren idioti å inkludere alle disse tingene under én "prosess", for det gjør det umulig å finne ut hva som bruker batteri om man opplever problemer med Android System.

 

Ellers har jeg merket at jo mindre ting jeg fikler og deakterer på telefonen, jo bedre kjører den og jo bedre er batteriet. Du graver liksom din egen grav, litt etter litt, ved å deaktivere ting. Noe blir til mye, og da blir alt veldig ustabilt etterhvert. 

Lenke til kommentar

Noen som vet om en veldig tybb stylus som fungerer på s7 edge? 

Kjøpte meg s7 edge i dag siden note serien er død å det ikke er noen like "raske" som har stylus innebygget.

Så hvilken vil dere anbefale?

Har tenkt litt på denne, men den virker litt tykk rundt der du holder og kanskje litt dyr. Mens de billigere er altfor tykk i tuppen.

http://www.shopandroid.com/lynktec-apex-fusion-fine-point-stylus/16A44A24239.htm

_____________________

Å vet dere om s7 edge kan få "expres me" som note edge har? eller er det bare en note edge exclusiv feature? Eller om det er en 3 parts app som gir meg express me.

Endret av Gintoki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med å vise E24.no på telefonen? Bruker Samsung nettleseren. Viser ikke alt innhold nedover og av og til ingenting når jeg trykker på artikler.

Det hender jeg opplever at artikkelbilder o.l. på E24 ikke vises på min S6E m/ Samsung nettleseren. Veit ikke om det er AdBlock Fast/FreedomeVPN som tuller det til eller hva det kan komme av though.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...