Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen med S7, som har problemer med DNB nettbank og chrome?  jeg kommer ikke forbi login skjermen, taster inn personnummer og "videre" så skjer ingenting, samme i Chrome og Chrome Beta. Det funker derimot fint i Samsung sinn nettleser. 

Ja der løste du det selv, hehe. Det er da et problem med Chrome, og ikke telefonen, så det er vel ikke annet å gjøre enn å bruke en annen nettleser når du skal inn i nettbanken inntil Chrome fikser problemet. Du kan også sende en melding til Chrome teamet og beskrive problemet. 

 

Edit: Det du kan prøve er å slette dataen til Chrome og prøve igjen, i tilfelle det er en "glitch".

Endret av µT.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen med S7, som har problemer med DNB nettbank og chrome?  jeg kommer ikke forbi login skjermen, taster inn personnummer og "videre" så skjer ingenting, samme i Chrome og Chrome Beta. Det funker derimot fint i Samsung sinn nettleser. 

Ja der løste du det selv, hehe. Det er da et problem med Chrome, og ikke telefonen, så det er vel ikke annet å gjøre enn å bruke en annen nettleser når du skal inn i nettbanken inntil Chrome fikser problemet. Du kan også sende en melding til Chrome teamet og beskrive problemet. 

 

Edit: Det du kan prøve er å slette dataen til Chrome og prøve igjen, i tilfelle det er en "glitch".

 

Testa og tømme chrome helt, altså slette og legge inn på nytt enda samme, så det du sier at flere har dette problmet?  Regner vell med at DNB fikser dette på sin side evt Google fikser det. 

Lenke til kommentar

 

 

Noen med S7, som har problemer med DNB nettbank og chrome?  jeg kommer ikke forbi login skjermen, taster inn personnummer og "videre" så skjer ingenting, samme i Chrome og Chrome Beta. Det funker derimot fint i Samsung sinn nettleser. 

Ja der løste du det selv, hehe. Det er da et problem med Chrome, og ikke telefonen, så det er vel ikke annet å gjøre enn å bruke en annen nettleser når du skal inn i nettbanken inntil Chrome fikser problemet. Du kan også sende en melding til Chrome teamet og beskrive problemet. 

 

Edit: Det du kan prøve er å slette dataen til Chrome og prøve igjen, i tilfelle det er en "glitch".

 

Testa og tømme chrome helt, altså slette og legge inn på nytt enda samme, så det du sier at flere har dette problmet?  Regner vell med at DNB fikser dette på sin side evt Google fikser det. 

 

Om flere opplever det, vet jeg ikke, men problemet ligger hos Google siden du kun opplever problemet med Chrome. Hadde du hatt samme problem i alle nettlesere inkl. Samsung sin nettleser og Firefox, f.eks, så hadde det gjerne vært en feil hos DNB. 

Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering på min 7 edge så har mobilen blitt mye tregere. Den lagger skikkelig mye, og siden klokken halv åtte i mårrest og til nå klokken 11 har den brukt over 60% av batteriet. Da har android-systemet brukt 46% og android OS brukt 9%.

 

Gikk fra den beste mobilen jeg noensinne har hatt til et vanvittig irritasjonsmoment.

 

Hva kan jeg gjøre?

Endret av The_Edge90
Lenke til kommentar

Noen med S7, som har problemer med DNB nettbank og chrome?  jeg kommer ikke forbi login skjermen, taster inn personnummer og "videre" så skjer ingenting, samme i Chrome og Chrome Beta. Det funker derimot fint i Samsung sinn nettleser. 

sliter selv med at chrome ikke fungerer når man skriver inn personnummer, også i dnb appen

Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering på min 7 edge så har mobilen blitt mye tregere. Den lagger skikkelig mye, og siden klokken halv åtte i mårrest og til nå klokken 11 har den brukt over 60% av batteriet. Da har android-systemet brukt 46% og android OS brukt 9%.

 

Gikk fra den beste mobilen jeg noensinne har hatt til et vanvittig irritasjonsmoment.

 

Hva kan jeg gjøre?

 

Mobilen min (S7 Edge) ble også plutselig i dag helt horribel, men jeg oppdaterte for bortimot 2 uker siden om jeg ikke husker helt feil. Opplever det som ekstremt merkelig, for det har ikke skjedd noe spesielt i dag. Ingen oppdateringer, ingen nye apper, har egentlig ikke gjort noe utenom det vanlige.

 

Telefonen hakker, er varm til enhver tid, og har brukt 65% strøm siden 09.30 i dag, uten noe særlig bruk. Jeg har slått den av og på 3 ganger, men hjelper ikke. Ingen apps trekker strøm, da jeg har lukket alt; også her er det Android OS som er øverst på batteriforbruket. 

 

Noen som har forslag? 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med batteri siden i går.

Har ikke hatt tid til å prøve fikse det enda selv, men fant en tråd på reddit med flere som har hatt dette problemet det siste døgnet.

Ser ut til at det kan være Oculus oppdatering som er problemet.

 

https://www.reddit.com/r/GalaxyS7/comments/552pbv/battery_drain_issue_oculus_update_may_be_to_blame/

 

Du kan ta en titt der og se om du blir noe klokere av det. Ser ut som om hvis du klarer å slette oculus (noe jeg ikke klarte) så har det ordnet problemet for mange. Hvis du ikke kan avinstallere det selv ser jeg at noen anbefaler å kjøpe Package disabler pro for å fjerne/disable oculus. Ellers må vi vel håpe at retting av feil, og oppdatering av app kommer kjapt, hvis det da er dette som er problemet.

 

Hvis det ikke kommer en oppdatering før jeg har kommet meg hjem, så tenkte jeg prøve package disabler pro i kveld hvis ingen har noe annet forslag.

Endret av R o l f
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Har et spørsmål angående videoopptak på S7 edge.

Jeg syntes min gamle LG G4 tok bedre videopptak. Har skrudd opp til UHD kvalitet men jeg når jeg slår på opptak viser den vodeo over hele skjermem, og når det skjer mister jeg litt av bildet som var før jeg startet på filminga, og jeg føler den zoomer litt, jeg føler det blir mer uklart og fargene for varme. Følte fargene på G4 er mer virkelig og det er litt klarere bilder.

 

Er det noe mer instillinger jeg kan gjøre for å få bedre kvalitet enn å skru opp kvaliteten på videopptak?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Noen med S7, som har problemer med DNB nettbank og chrome? jeg kommer ikke forbi login skjermen, taster inn personnummer og "videre" så skjer ingenting, samme i Chrome og Chrome Beta. Det funker derimot fint i Samsung sinn nettleser.

Hvorfor bruker du Chrome som er mye dårligere optimalisert enn Samsungs nettleser på en Samsung telefon?
Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Har et spørsmål angående videoopptak på S7 edge.

Jeg syntes min gamle LG G4 tok bedre videopptak. Har skrudd opp til UHD kvalitet men jeg når jeg slår på opptak viser den vodeo over hele skjermem, og når det skjer mister jeg litt av bildet som var før jeg startet på filminga, og jeg føler den zoomer litt, jeg føler det blir mer uklart og fargene for varme. Følte fargene på G4 er mer virkelig og det er litt klarere bilder.

 

Er det noe mer instillinger jeg kan gjøre for å få bedre kvalitet enn å skru opp kvaliteten på videopptak?

 

Den zoomer inn litt på grunn av EIS (Electronic Image Stabilization). Ja, S7 har OIS (Optical Image Stabilization), men den bruker også EIS. EIS fungerer slik at den zoomer inn pittelitt for å kunne stabilisere videoen, om du skjønner. Det er slik YouTube sin stabiliseringsfunksjon også fungerer. Ellers kan jeg ikke hjelpe deg da jeg ikke har en G4, og kan heller ikke si om det er noe feil på din S7 eller ikke. Det hadde vært lettere om du sto ved siden av meg nå, men det er ikke tilfellet, så det er ikke mye vi kan gjøre her. 

 

Angående video-innstillinger, så er det ikke så mange av dem i den medfølgende kamera-appen, men du kan alltid installere tredjepartsapps fra Play Store som kan muligens gi deg den kvaliteten du er ute etter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...