Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takk for svar! :)

 

Kort spørsmål: Vil tilleggsopplysningen om at "prikken" flytter seg avhengig av hvordan vinklingen mot sola er? Den er altså ikke på samme plass hele tiden.

 

 

Takk igjen!

 

 

 

Det er absolutt en nyttig opplysning, for det viser at det mest sannsynlig er en refleksjon i linse-elementene på objektivet til din (og muligens flere til) mobil. Det dreier seg mest sannsynlig om en ‹‹optisk feil›› som jeg vil tro at det ikke er så enkelt å gjøre noe med. For det kan ha med både kvaliteten på glassene i objektivet og hvordan de er satt sammen.

 

For å ta noe som oppførte seg ganske likt, så var det de tidligste versjonene av Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, dette fikk de ikke bukt før de gjorde om på konstruksjonen. Dette objektivet var sterkt plaget av flare i motlys, men mest når det var omtrentlig 90 grader mot sola.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det er dette som gjelder for din mobil, men så lenge prikken flytter seg og kommer kun ved motlys-fotografering, så er nok det mest sannsynlig feil kilden her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uhm, er det normalt at systemapper skal bruke ca. 77% av strømmen? Tilsvarer 30% av batteriet på 7.5 timer...

 

Nei tror ikke det. Det høyeste jeg har hatt er 26% på system iløpet av en dag, og da styrer jeg mye i instillinger, utforsker tema etc. Jeg var veldig dømmende om batteriet i starten, men etterhvert som bruken av den nye telefonen "normaliserer seg", så går ting mye bedre.

Lenke til kommentar

Får ikke MMS til å fungere med denne telefonen her fant jeg ut. Har Telia og har prøvd manuelt og tilsendt oppsett uten hell.

Står mobildata på? Sist jeg var borti en Samsung telefon med mms problemer var det avslått mobildata som var problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_:

 

Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem?

 

Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? 

 

Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_:

 

Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem?

 

Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? 

 

Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen

Angående WLAN, kan det være Chrome som synder? Jeg skiftet til Firefox fordi jeg opplevde noe problemer, uten at jeg husker spesifikt hva det vær. Oppfører andre apper seg som om WLAN ikke virker? Valgte å gå tilbake til Chrome igjen forleden, og jeg opplever ikke problemer nå.

 

Pulsmåler kan du bruka via S Health appen. Der er slike "tiles" du kan trykke på for å logge både det ene og det andre, deriblandt puls, stressnivå og oksygennivå i blodet via sensoren som sitter ved siden av kameraet på baksiden.

 

Har ikke prøvd talefunksjoner, men det du kan gjøre er å bruke google sine apper istedet for samsung sine standardapper. http://www.thecountrycaller.com/58053-make-your-galaxy-s7-or-s7-edge-look-like-a-nexus-device-stock-android/

 

Da vil telefonen oppføre seg mer som en nexus.

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_:

 

Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem?

 

Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? 

 

Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen

Jeg har og problemer med S7 Flat og wifi, men det er mulig det er mot min Asus router som ikke har oppdatert firmware.

Det som skjer er at av og til slutter bare wifi å fungere, klarer ikke laste ned lenger, virker som utgående trafikk fungerer (lyser på opp-pil) og wifi symbolet er på.

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_:

 

Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem?

 

Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? 

 

Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen

 

Bruker Swype når jeg skal lese inn tekst. Det funker,i motsetning til samsung og google sine løsninger.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuance.swype.trial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...