Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Kjerringa knuste eplefonen sin og bestemte seg for å gå for S7 denne gangen.

 

Hun har alltid hatt iPhone og var skeptisk til å gå over til Android.

 

Det som av en eller annen grunn er en potensiell dealbreaker etter et par dagers bruk er emoji'ene (!)

 

Hun MÅ ha samme emojis som iOS.

 

På min S4 kunne jeg hente ned en app "Emoji Font for FlipFont3", og endre skrifttype for å få et tilnærmet likt sett med emojis som iOS, men på hennes er det åpenbart sperret for dette.

 

Jeg kjører 5.0.1, hun 6.0.1, regner med at de har innført sperre fra den ene versjonen til den andre.

 

Noen som har hatt tilsvarende (merkelige) ønske om emojis og som har fått til dette på en grei måte uten å måtte roote?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjerringa knuste eplefonen sin og bestemte seg for å gå for S7 denne gangen.

 

Hun har alltid hatt iPhone og var skeptisk til å gå over til Android.

 

Det som av en eller annen grunn er en potensiell dealbreaker etter et par dagers bruk er emoji'ene (!)

 

Hun MÅ ha samme emojis som iOS.

 

På min S4 kunne jeg hente ned en app "Emoji Font for FlipFont3", og endre skrifttype for å få et tilnærmet likt sett med emojis som iOS, men på hennes er det åpenbart sperret for dette.

 

Jeg kjører 5.0.1, hun 6.0.1, regner med at de har innført sperre fra den ene versjonen til den andre.

 

Noen som har hatt tilsvarende (merkelige) ønske om emojis og som har fått til dette på en grei måte uten å måtte roote?

Tror det er mer programstyrt enn systemstyrt på Android. På SMS klienten "Textra", er det egne valg i appen for emoji stil, blandt annet iOS stil. Textra er forøvrig en veldig sterk SMS app som kan anbefales. Der kan hun nok justere hele appen til å bli veldig likt iOS hvis hun ønsker det, ikludert farge og stil på chattebobler.

Lenke til kommentar

Eg er litt rådvill på batteriet egentlig. Kan det tenkast at eg har installert noko som tapper strøm ibakgrunnen, og er det mogleg å finne utav dette? Eg har prøvd factory reset for ca ein måned sida, men vart ikkje stort betre. 

 

Og, er det mulig å installere oppdateringane som har komt ut, uten å vente på telenor sin offisielle oppdatering? 

Lenke til kommentar

Eh har ikkje minnekort, og har lurt på om det kan være det som er problemet. I tillegg nytta eg nova launcher pro. Veit ikkje om desse to tinga påverka batteriet

Jeg har minnekort og et batteri som fint varer 2-3 dager med variert bruk. (dog begrenset surfing men div. ringing, messenger, bilder, apper, tracking etc). 

 

Eneste jeg slår av innimellom er blåtann men som regel glemmer jeg det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eg er litt rådvill på batteriet egentlig. Kan det tenkast at eg har installert noko som tapper strøm ibakgrunnen, og er det mogleg å finne utav dette? Eg har prøvd factory reset for ca ein måned sida, men vart ikkje stort betre. 

 

Og, er det mulig å installere oppdateringane som har komt ut, uten å vente på telenor sin offisielle oppdatering? 

 

Kanskje du finner noen gode tips her :)

 

https://www.youtube.com/results?search_query=s7+optimize+battery

Lenke til kommentar

Høres bra ut, men SMS er trolig det hun sitter og skriver minst av. Det går mest i Snapchat, Instagram og Facebook...

Finner ut at ved root er der enkle muligheter. Uten, så er vi litt shit out of luck. Samsung sine emojier er grimme greier, men får satste på at flere av appene har løsninger slik som Textra. Det er iallefall en ting Android telefonene har, fleksibilitet. Det du kan gjøre er jo sjekke om noen av tredjeparts-tastaturene kan overstyre det, Swiftkey eller Fleksy feks. Jeg bruker Google sitt siden jeg synes det er best og skrive på, men ingen slike muligheter i innstillingene der slik jeg kan se. PS: Alle de der spesialfunksjonene i tastaturene skrus enkelt av.

Lenke til kommentar

Jeg fant en løsning som gikk ut på å bytte ut en av .TTF-filene i \Device\System\ med en redigert utgave.

 

Med en root explorer skulle visst dette la seg gjøre.

Har forsøkt, men jeg får bare lest og ikke skrevet til root-directories.

 

Må visst roote telefonen virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående batteri:

 

Har hatt telefonen (edge) i en måneds tid, og siden bruksmønster, app-bruk og forskjell i kvalitet på apper, osv...osv, så er det veldig vanskelig å måle batteri i dager. Personlig lader jeg den hver kveld, og venter ikke på at den skal bli tom.
Jeg bruker telefonen relativt tungt (morro med ny telefon), og jeg liker faktisk å lese nyheter på den fremfor laptop.

Det jeg kan si, er at dette er den telefonen jeg har hatt jeg har slitt mest med å tappe, og hvis jeg på ettermiddagen skulle føle for å fylle på den litt ekstra før jeg skal noe sted, så er det den telefonen jeg har hatt som har ladet desidert raskest (Fast Charge). Det er egentlig det som betyr mest for min del. Har aldri opplevd at denne er tom før jeg legger meg, så da er i alle fall jeg fornøyd så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant en løsning som gikk ut på å bytte ut en av .TTF-filene i \Device\System\ med en redigert utgave.

 

Med en root explorer skulle visst dette la seg gjøre.

Har forsøkt, men jeg får bare lest og ikke skrevet til root-directories.

 

Må visst roote telefonen virker det som.

Dersom du har flashet telefoner før så er det mange rom-er som støtter ios-emojiis. Men det er ganske mye jobb bare for å bytte emojiis :/  

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

FYI og et apropos til diskusjonen om kamerabrikke i denne telefonen:

Hittil har jeg tatt for gitt, ut i fra det jeg har lest, at det er Sony chip i Snapdragon versjonen av denne, og Smasungs egen i Exynos versjonen.

 

Min SG7 Edge har Exynos systembrikke, men har (ifølge AIDA64) Sony kamerabrikke.

Lenke til kommentar

 

Jeg opplever at WLAN er veldig tregt på min S7. Av og til når jeg skal surfe går det kjempetregt før den kommer igang. Jeg har 180.no appen, og den klarer aldri å slå opp navn på innkommende samtaler. Går jeg på samtaleloggen etterpå så ligger riktig navn der, men når det ringer står det bare "Finner ingen internettforbindelse". Dette skjer overalt, hvor jeg på min gamle Sony fikk kontakt på et blunk. 

Ofte må jeg også restarte browseren fordi det står at den ikke har forbindelse til internett, selvom jeg er kobla til. Kjempeirriterende. Noen som har forslag?

 

https://www.reddit.com/r/GalaxyS7/comments/4lhsa1/s7_and_s7_edge_slow_internet_on_wifi_fixed/ Prøvd dette? 

 

 

 

 

Installerte først DNSet fra Play, det hjalp ikke. Så satte jeg på developer mode og "bruk gammel DHCP klient". Nå ser det ut som internett er bedre og svarer kjappere etter hvilemodus. Men har forsatt samme problem med 180.no appen, den klarer ikke å gjøre oppslag når det ringer, og nå får jeg heller ikke opp nummeret i loggen etterpå. Prøvde å installere Gulesider appen istedet, men det samme skjer der, ergo er det ikke noe feil med appene. Dette fungerte utmerket på min Sony for 1 uke siden. 

Hva kan det være? Veldig irriterende, bruker 180.no på jobben hele tida. 

Lenke til kommentar

 

 

Installerte først DNSet fra Play, det hjalp ikke. Så satte jeg på developer mode og "bruk gammel DHCP klient". Nå ser det ut som internett er bedre og svarer kjappere etter hvilemodus. Men har forsatt samme problem med 180.no appen, den klarer ikke å gjøre oppslag når det ringer, og nå får jeg heller ikke opp nummeret i loggen etterpå. Prøvde å installere Gulesider appen istedet, men det samme skjer der, ergo er det ikke noe feil med appene. Dette fungerte utmerket på min Sony for 1 uke siden. 

Hva kan det være? Veldig irriterende, bruker 180.no på jobben hele tida. 

 

Har du tilfeldigvis tatt batterisparemodus på 180 appen? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Installerte først DNSet fra Play, det hjalp ikke. Så satte jeg på developer mode og "bruk gammel DHCP klient". Nå ser det ut som internett er bedre og svarer kjappere etter hvilemodus. Men har forsatt samme problem med 180.no appen, den klarer ikke å gjøre oppslag når det ringer, og nå får jeg heller ikke opp nummeret i loggen etterpå. Prøvde å installere Gulesider appen istedet, men det samme skjer der, ergo er det ikke noe feil med appene. Dette fungerte utmerket på min Sony for 1 uke siden. 

Hva kan det være? Veldig irriterende, bruker 180.no på jobben hele tida. 

 

Har du tilfeldigvis tatt batterisparemodus på 180 appen? 

 

 

Hm nei den står til automatisk

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPhone 5 i tre år, og når batteriet gikk på den bestemte jeg meg for å gå tilbake til Android fordi Apple har overpriset telefonene sine til de grader. Har hatt diverse Android før iPhone 5, men det er en del nytt siden den gang.

 

Jeg bestemte meg for å kjøpe en Samsung Galaxy Edge S7 som jeg er veldig fornøyd med. Har også skaffet meg et 200GB minnekort som jeg satte inn i dag.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg stiller inn telefonen til å lagre bilder, videoer og musikkfiler på minnekortet automatisk fra nå av? Jeg lurer også på hvordan jeg skal flytte de filene jeg allerede har på systemminnet til minnekortet. Setter stor pris på hjelp! Er litt Android-nybegynner igjen... har googlet uten å ha blitt så veldig mye klokere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt iPhone 5 i tre år, og når batteriet gikk på den bestemte jeg meg for å gå tilbake til Android fordi Apple har overpriset telefonene sine til de grader. Har hatt diverse Android før iPhone 5, men det er en del nytt siden den gang.

 

Jeg bestemte meg for å kjøpe en Samsung Galaxy Edge S7 som jeg er veldig fornøyd med. Har også skaffet meg et 200GB minnekort som jeg satte inn i dag.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg stiller inn telefonen til å lagre bilder, videoer og musikkfiler på minnekortet automatisk fra nå av? Jeg lurer også på hvordan jeg skal flytte de filene jeg allerede har på systemminnet til minnekortet. Setter stor pris på hjelp! Er litt Android-nybegynner igjen... har googlet uten å ha blitt så veldig mye klokere.

Kamera appen skal endre det selv mener jeg. Da kamera appen er oppe, skal det være bilde av minnekort, om ikke så klikk på tannhjulet, derfra kan du velge hvor :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt iPhone 5 i tre år, og når batteriet gikk på den bestemte jeg meg for å gå tilbake til Android fordi Apple har overpriset telefonene sine til de grader. Har hatt diverse Android før iPhone 5, men det er en del nytt siden den gang.

 

Jeg bestemte meg for å kjøpe en Samsung Galaxy Edge S7 som jeg er veldig fornøyd med. Har også skaffet meg et 200GB minnekort som jeg satte inn i dag.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg stiller inn telefonen til å lagre bilder, videoer og musikkfiler på minnekortet automatisk fra nå av? Jeg lurer også på hvordan jeg skal flytte de filene jeg allerede har på systemminnet til minnekortet. Setter stor pris på hjelp! Er litt Android-nybegynner igjen... har googlet uten å ha blitt så veldig mye klokere.

Kamera appen skal endre det selv mener jeg. Da kamera appen er oppe, skal det være bilde av minnekort, om ikke så klikk på tannhjulet, derfra kan du velge hvor :)

 

 

Jøss, det gjorde den ja. Da er jo den saken grei. :)

 

Men lurer fremdeles på hvordan jeg flytter eksisterende media over til minnekortet? På skjermen har jeg nå en option hvor det står  "SD-Kort Trykk her for å overføre mediefiler".. det er akkurat det jeg vil, men når jeg trykker på den kommer jeg til en ny meny hvor jeg er i filstrukturen på telefonen. Derfra vet jeg ikke hva jeg gjør. Ser ingen mulighet for å markere filer eller noe sånt.

 

Forresten så tror jeg Telenor pushet ut oppdatering for VoLTE i dag.. i går hadde jeg 4G+ symbol øverst, nå står det VoLTE. 

Min tlf er forresten Exynos med Samsung ISOCELL brikke, ikke Sony. Virker som det varierer. 

 

Edit: Jeg fant ut hvordan jeg flytter filer! :D 

Endret av Republic3D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...