Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Installerte først DNSet fra Play, det hjalp ikke. Så satte jeg på developer mode og "bruk gammel DHCP klient". Nå ser det ut som internett er bedre og svarer kjappere etter hvilemodus. Men har forsatt samme problem med 180.no appen, den klarer ikke å gjøre oppslag når det ringer, og nå får jeg heller ikke opp nummeret i loggen etterpå. Prøvde å installere Gulesider appen istedet, men det samme skjer der, ergo er det ikke noe feil med appene. Dette fungerte utmerket på min Sony for 1 uke siden.

Hva kan det være? Veldig irriterende, bruker 180.no på jobben hele tida.

 

Har du tilfeldigvis tatt batterisparemodus på 180 appen?

Hm nei den står til automatisk
Har du huket av "Aldri' under "Ha Wi-fi på i sovemodus" i Wi-fi-innstillingene? Prøv å bytte til "Alltid". Endret av lokmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Jepp. Eg har slutta å bruke den pga det. 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Det egentlige trikset er å registrere samme finger flere ganger. Jeg har tommelen registrert på alle 4 plassene, og har ikke hatt en eneste feilregistrering siden da. Jeg opplever fingeravtrykksleseren som presis og driftsikker, og veldig rask.

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Det egentlige trikset er å registrere samme finger flere ganger. Jeg har tommelen registrert på alle 4 plassene, og har ikke hatt en eneste feilregistrering siden da. Jeg opplever fingeravtrykksleseren som presis og driftsikker, og veldig rask.

 

Ok, det kan jo være en løsning. Men synes fortsatt det er elendig at leseren er så dårlig at man bare kan registrere én finger for at den skal funke tilfredsstillende i stedet for fire fingre som den er tiltenkt... 

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Det egentlige trikset er å registrere samme finger flere ganger. Jeg har tommelen registrert på alle 4 plassene, og har ikke hatt en eneste feilregistrering siden da. Jeg opplever fingeravtrykksleseren som presis og driftsikker, og veldig rask.

 

Ok, det kan jo være en løsning. Men synes fortsatt det er elendig at leseren er så dårlig at man bare kan registrere én finger for at den skal funke tilfredsstillende i stedet for fire fingre som den er tiltenkt... 

 

Så gærnt synes jeg ikke det er. Det er det lange avlange designet da som er problemet, slik at man faktisk må være nøye når man plasserer fingeren. Men den virker akkurat slik den skal. Mer irritert over nettbanker som støtter fingeravtrykk på iphone, men som tydeligvis ikke gjør det på android enda. Så for min del er mangel på applikasjonsstøtte ett større irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Skulle ønske fingerleseren var bak :/ Argumentet; "jammen da må man plukke opp mobilen fra bordet når man skal låse den opp", er elendig. Og det virker som at alle sirkelformede fingeravtrykklesere fungerer mye bedre. 

Jeg tror også en sirkulær leser på baksiden hadde vært beste løsning. Jeg ser uhyre sjeldent at folk betjener telefonen noe særlig hvis de ikke har den fysisk i hånda. Til de unntakene finnes det da pinkoder....

På en stor telefon med små rammer er det litt akward og skal låse den opp noen ganger når leseren sitter helt nederst på telefonen. Det er ett unødvendig irritasjonsmoment.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Det egentlige trikset er å registrere samme finger flere ganger. Jeg har tommelen registrert på alle 4 plassene, og har ikke hatt en eneste feilregistrering siden da. Jeg opplever fingeravtrykksleseren som presis og driftsikker, og veldig rask.

 

Ok, det kan jo være en løsning. Men synes fortsatt det er elendig at leseren er så dårlig at man bare kan registrere én finger for at den skal funke tilfredsstillende i stedet for fire fingre som den er tiltenkt... 

 

Så gærnt synes jeg ikke det er. Det er det lange avlange designet da som er problemet, slik at man faktisk må være nøye når man plasserer fingeren. Men den virker akkurat slik den skal. Mer irritert over nettbanker som støtter fingeravtrykk på iphone, men som tydeligvis ikke gjør det på android enda. Så for min del er mangel på applikasjonsstøtte ett større irritasjonsmoment.

 

Neida, vi har sikkert ulike forventninger, men på en topp-telefon til 8400kr (når jeg kjøpte den) så forventer jeg mer av fingeravtrykksleseren når både apple og huawei får det til mye bedre. Men da vet jeg at det er ikke bare min det er noe galt med!

Lenke til kommentar

Det som ødelegger veldig for fingertrykk greiene på samsung telefoner er elendig utforming av hjem-knappen. Den er for smal føler jeg, og er jeg litt uforsiktig med plasseringen funker det ikke. Litt trist å si det, men den er mer nøyaktig på iPhone 6 (men en god del tregere en S7 når den treffer)

 

Prøver å være påpasselig med fingerplasseringen da..men irriterende til tider er det jo.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Skulle ønske fingerleseren var bak :/ Argumentet; "jammen da må man plukke opp mobilen fra bordet når man skal låse den opp", er elendig. Og det virker som at alle sirkelformede fingeravtrykklesere fungerer mye bedre. 

Jeg tror også en sirkulær leser på baksiden hadde vært beste løsning. Jeg ser uhyre sjeldent at folk betjener telefonen noe særlig hvis de ikke har den fysisk i hånda. Til de unntakene finnes det da pinkoder....

På en stor telefon med små rammer er det litt akward og skal låse den opp noen ganger når leseren sitter helt nederst på telefonen. Det er ett unødvendig irritasjonsmoment.

 

absolutt, får håpe Samsung endrer plasseringen og designet nå, med neste generasjon kanskje. Men går egt fint for meg når telefonen er overlegen alle andre på så mange måter hehe, apple får ha bedre fingeravtrykkleser med lavoppløst skjerm, dårlig batteri osvosv

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Er det flere her som synes fingeravtrykkleseren på S7 edge suger? Jeg har satt opp dette mange ganger med én finger per slot. Må ofte la fingeren ligge lenge på leseren eller forsøke mange ganger før den låser opp. Skuffende dårlig synes jeg.

 

Forsøkte å søke i tråden, men fant ikke noe om dette.

Det egentlige trikset er å registrere samme finger flere ganger. Jeg har tommelen registrert på alle 4 plassene, og har ikke hatt en eneste feilregistrering siden da. Jeg opplever fingeravtrykksleseren som presis og driftsikker, og veldig rask.

 

Dette gjorde jeg fra dag 1, likevel er den vesentlig dårligere enn den jeg var vant med fra iP5S.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min nye S7 edge i posten fra Multicom i dag. Esken den kom i hadde vært åpnet men det var ny forsegling på og innholdet så ut til å være urørt. Plasten på skjermen var intakt, verktøyet til å åpne slottene på telefonen så ut til å være ubrukt og alt så ut til å være uberørt, men det manglet norsk eller engelsk manual. Den som lå i esken var polsk (tror jeg). Når jeg satte i simkortet og startet opp telefonen så fikk jeg beskjed om å taste inn pin-kode og etter det så gikk telefonen til "skrivebordet", men med tysk språk. Ingen setup eller spørsmål om å endre pinkode, legge til wifi eller andre spesifikasjoner.

 

Når jeg sjekker på nettet så skal det visstnok være en "getting started"-sesjon som starter etter første gangs pålogging, der man legger til wifi, fingeravtrykk og angir ønsket språk osv. Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Når jeg sjekker på nettet så skal det visstnok være en "getting started"-sesjon som starter etter første gangs pålogging, der man legger til wifi, fingeravtrykk og angir ønsket språk osv. Noen som kan bekrefte dette?

Stemmer, du får first time setup wizard etter en fabrikknullstilling fra innstillingene også.

Høres ut som om du har fått et gråimportert produkt. Hvis du er litt eventyrlysten, så vil det være fordelaktig å flashe telefonen til nordisk programvare.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Når jeg sjekker på nettet så skal det visstnok være en "getting started"-sesjon som starter etter første gangs pålogging, der man legger til wifi, fingeravtrykk og angir ønsket språk osv. Noen som kan bekrefte dette?

Stemmer, du får first time setup wizard etter en fabrikknullstilling fra innstillingene også.

Høres ut som om du har fått et gråimportert produkt. Hvis du er litt eventyrlysten, så vil det være fordelaktig å flashe telefonen til nordisk programvare ( http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/NEE/ )

 

 

Litt uerfaren med dette. Bør jeg kontakte Multicom vedrørende dette? Kan det tenkes at telefonen allerede er brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...