Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Har noen her spilt pokemon go med S7 over lengre tid?

Lurer på om telefonen blir veldig varm (uten deksel)?

Har en Z5 Compact og den koker såpass at det ubehagelig å holde.

 

Har også spilt en del Pokemon Go med S7 (Edge, riktignok) og synes ikke den blir varmere enn hva jeg anser som normalt. Sluke batteri, derimot, det gjør den! 

 

 

Min S7 flat blir "varm" så man kjenner det godt. Ikke så det gjør vondt, men det er helt merkelig hvordan et spill med så "lite" grafikk skal produsere så mye varme. Jeg tipper at det er elendig optimalisert. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med at både Facebook appen og Messenger går over i "Frakoblet modus" når jeg ikke er på wifi. Noen som vet hva som kan forårsake dette? Aldri hatt dette problemet med andre mobiler. Må som regel lukke appen og åpne den igjen for å få sendt meldinger, trykket på lenker osv. Plagsomt.

Lenke til kommentar

Fikk min S7 igår kveld. Stod til slutt mellom den, Huawei P9 og HTC 10. HTC gikk ut pga pris, og siden jeg ikke har hatt Samsung siden S3 tenkte jeg det var på tide igjen. 

 

Vet ikke helt om jeg skal si jeg er fornøyd eller ikke. Gir batteriet en uke på å komme seg. Gikk ned 3% iløpet av natten (kl 4.00 til 09.00, jeg våknet kl. 04 og tok ut laderen da). Alt står på som vanlig, wifi og mobildata. 

 

Synes vel generelt at TW ikke har forandret seg mye, og telefonen i seg selv minner svært mye om S3. Trodde jeg ville merke større forskjell på så mange år. 

 

Har et spørsmål jeg ikke klarer å finne svar på seg, hverken ved googling eller å lese gjennom hele denne tråden: Hvordan skrur jeg av lysene for berøringstastene? Vet at dette har vært vanlig før, hvor man kunne velge om de alltid skulle være på, om de skulle lyse opp ved bruk, eller alltid av. De lyser jo så innmari sterkt, merker det jo særlig godt da jeg bruker telefonen før jeg sovner i helt mørkt rom. Klarer virkelig ikke finne innstillingen for dette :p 

Lenke til kommentar

Jeg har et "problem" med kameraet på min nye S7 Edge.

 

Det er når jeg tar bilder rettet mot sola hvor jeg får denne gule prikken på bildene mine.

 

Min tidligere telefon, en S5, hadde ikke dette problemet. Jeg skjønner at slik "gjenskinn" er naturlig at skal komme, men siden jeg ikke har hatt det på tidligere telefoner fra Samsung (hvor jeg har tatt mange bilder rett mot sola), så lurer jeg på om det er noe nytt ned denne modellen (annen linse, osv), eller om noe er galt.

 

Får dere slik?

 

Takk!

 

Bumper denne litt.

 

Ingen andre som har tatt bilder mot sola, som vet om de får denne gule prikken, eller ikke?

 

Trenger å vite litt i forhold til om jeg skal reklamere.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har et "problem" med kameraet på min nye S7 Edge.

 

Det er når jeg tar bilder rettet mot sola hvor jeg får denne gule prikken på bildene mine.

 

Min tidligere telefon, en S5, hadde ikke dette problemet. Jeg skjønner at slik "gjenskinn" er naturlig at skal komme, men siden jeg ikke har hatt det på tidligere telefoner fra Samsung (hvor jeg har tatt mange bilder rett mot sola), så lurer jeg på om det er noe nytt ned denne modellen (annen linse, osv), eller om noe er galt.

 

Får dere slik?

 

Takk!

Bumper denne litt.

 

Ingen andre som har tatt bilder mot sola, som vet om de får denne gule prikken, eller ikke?

 

Trenger å vite litt i forhold til om jeg skal reklamere.

 

Takk! :)

kan se ut til at jeg fikk det selv. 

post-290744-0-15780700-1469874514_thumb.jpg

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Fikk min S7 igår kveld. Stod til slutt mellom den, Huawei P9 og HTC 10. HTC gikk ut pga pris, og siden jeg ikke har hatt Samsung siden S3 tenkte jeg det var på tide igjen. 

 

Vet ikke helt om jeg skal si jeg er fornøyd eller ikke. Gir batteriet en uke på å komme seg. Gikk ned 3% iløpet av natten (kl 4.00 til 09.00, jeg våknet kl. 04 og tok ut laderen da). Alt står på som vanlig, wifi og mobildata. 

 

Synes vel generelt at TW ikke har forandret seg mye, og telefonen i seg selv minner svært mye om S3. Trodde jeg ville merke større forskjell på så mange år. 

 

Har et spørsmål jeg ikke klarer å finne svar på seg, hverken ved googling eller å lese gjennom hele denne tråden: Hvordan skrur jeg av lysene for berøringstastene? Vet at dette har vært vanlig før, hvor man kunne velge om de alltid skulle være på, om de skulle lyse opp ved bruk, eller alltid av. De lyser jo så innmari sterkt, merker det jo særlig godt da jeg bruker telefonen før jeg sovner i helt mørkt rom. Klarer virkelig ikke finne innstillingen for dette :p

http://www.phonearena.com/news/How-to-turn-off-the-Galaxy-S7-and-S7-edge-capacitive-keys-backlighting_id79630

 

doublepost, woops

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått meg galaxy s7 edge, hvordan får jeg anropslogg til å også vise logg over meldinger?

Det har skjedd hos meg også. Det virket tidligere på samme telefon, og usikker på om det er en oppdatering,  innstilling eller en app som er årsaken. 

Noen med S6 har også hatt problemet. http://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/help/texts-recorded-call-log-t3175393

Si fra hvis noen finner en løsning

Endret av fredriri
Lenke til kommentar

Sliter med at telefonen henger seg fra tid til annen etter at skjermen er skrudd av. Når jeg prøver å skru på skjermen skjer det ikke noe, og det går alt fra 10 sekunder til 1 minutt til at telefonen reagerer, og noen ganger restarter den seg selv også. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit: Vet man kan restarte telefonene ved å holde inne power+volum ned knappen, men er vel mer interessert i å finne ut av årsak til at dette skjer, og stoppe det fra å skje flere ganger om mulig.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Sliter med at telefonen henger seg fra tid til annen etter at skjermen er skrudd av. Når jeg prøver å skru på skjermen skjer det ikke noe, og det går alt fra 10 sekunder til 1 minutt til at telefonen reagerer, og noen ganger restarter den seg selv også. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit: Vet man kan restarte telefonene ved å holde inne power+volum ned knappen, men er vel mer interessert i å finne ut av årsak til at dette skjer, og stoppe det fra å skje flere ganger om mulig.

har du prøvd en factory reset? kan hende det hjelper? da jeg ikke kommer på noe annet enn programvare som kan forårsake det

Lenke til kommentar

 

Sliter med at telefonen henger seg fra tid til annen etter at skjermen er skrudd av. Når jeg prøver å skru på skjermen skjer det ikke noe, og det går alt fra 10 sekunder til 1 minutt til at telefonen reagerer, og noen ganger restarter den seg selv også. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Edit: Vet man kan restarte telefonene ved å holde inne power+volum ned knappen, men er vel mer interessert i å finne ut av årsak til at dette skjer, og stoppe det fra å skje flere ganger om mulig.

har du prøvd en factory reset? kan hende det hjelper? da jeg ikke kommer på noe annet enn programvare som kan forårsake det

 

 

Har ikke prøvd, men tanken har slått meg, men vil egentlig slippe å sette opp telefonen på nytt, selv om mye er lagret i skyene. Hvis det er eneste mulighet, så blir jeg vel å prøve det, enn så lenge har jeg smått begynt å fjerne apps jeg ikke bruker, for å se om det hjelper..

Lenke til kommentar

 

Jeg har et "problem" med kameraet på min nye S7 Edge.

 

Det er når jeg tar bilder rettet mot sola hvor jeg får denne gule prikken på bildene mine.

 

Min tidligere telefon, en S5, hadde ikke dette problemet. Jeg skjønner at slik "gjenskinn" er naturlig at skal komme, men siden jeg ikke har hatt det på tidligere telefoner fra Samsung (hvor jeg har tatt mange bilder rett mot sola), så lurer jeg på om det er noe nytt ned denne modellen (annen linse, osv), eller om noe er galt.

 

Får dere slik?

 

Takk!

 

Bumper denne litt.

 

Ingen andre som har tatt bilder mot sola, som vet om de får denne gule prikken, eller ikke?

 

Trenger å vite litt i forhold til om jeg skal reklamere.

 

Takk! :)

 

 

 

Å ta bilder rett mot sola er en stor utfordring for flere ting. At det blir ‹‹gjennskinn›› når en tar motlys bilder og i tillegg har vann/sjø i mellom sola og kameraet er jo ikke så rart, men akkurat hvorfor du ender opp med en gul prikk i bildet er det ikke så enkelt å svare på.

 

Ved bruk av et speilreflekskamera med objektiver som ikke er helt optimale for dette, så vil en kunne få noe en kaller for ‹‹flare››, sees oftest som lysende ‹‹reflekser›› i bildet.

Om en tar bilder med laaaang lukkertid, så kan en også oppnå lysende prikker, og det er såkalte ‹‹døde piksler›› som fremtrer når bildebrikken blir varm (pga lang lukkertid).

 

Prikker i bildene generellt kommer ofte av støv på bildebrikken, men da kreves det jo at det faktisk er mulig å få det til. I tillegg så vil slike prikker være sorte, og ikke lysende som den du har.

 

 

Tror ikke det er noe feil med frontlinsen (glasset) på din mobil, for den klarer ikke å fokusere så nære at det skal bli så klart som dette.

Så dette vil jeg tro at er enten noe med selve bildebrikken som ikke takler motlyset, eller at det er noe som ligger på bildebrikken i mobilen din som skaper en slik prikk.

Dette er noe som uansett er inne i mobilen/kameraet/bildebrikken, så den må sendes inn for å løse det problemet. 

 

 

Jeg har ikke S7 selv, men når vi var i ‹‹syden›› tidligere i sommer, så tok både barna, frua og jeg slike bilder uten at vi fikk slike problemer som du har her, og vi benytter S5, S5 neo og S6 mobiler.

Lenke til kommentar

Vurderer å gå fra S6 til S7 edge. Spørsmålet har sikkert kommet opp i tråden allerede, men nå er det jo 100 sider her. Noen som kan fortelle meg om oppgraderingen er verdt det?

 

Regner med jeg får solgt S6-en min for 2500 kr. i alle fall. 

 

Ser at kameraet har blitt hakket mer lyssterkt og at batteriet er større. Er dette noe man merker i praksis også? :) 

Lenke til kommentar

Vurderer å gå fra S6 til S7 edge. Spørsmålet har sikkert kommet opp i tråden allerede, men nå er det jo 100 sider her. Noen som kan fortelle meg om oppgraderingen er verdt det?

 

Regner med jeg får solgt S6-en min for 2500 kr. i alle fall. 

 

Ser at kameraet har blitt hakket mer lyssterkt og at batteriet er større. Er dette noe man merker i praksis også? :)

 

Jeg synes det var klasseforskjell på de to telefonene ved skiftet. For det første er S7 Edge større enn sin forgjenger, noe jeg liker. Det har også nok en gang gjort plass til minnekort, noe jeg egentlig trengte. Telefonen er blitt litt mer hardfør og tåler både regn og vann uten at du trenger å være spesielt bekymret for det. Jeg har tatt bilder og filmet under vann med min, uten at telefonen har tatt noe som helst skade av det. Batteriet er merkbart bedre i en S7 enn i en S6.. Sistnevnte hadde vel direkte dårlig batterikapasitet. Synes også at kameraet er bltit litt mer en "hakket mer" lyssterkt. Stor forskjell når det gjelder bilder i dårlig belysning, spør du meg. 

 

Telefonen føles mer komplett. Rett og slett en bedre gjennomført opplevelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...